Kuinka paljon glykolilantrinkia?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Poteri
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Touko 2005 22:15
Paikkakunta: Sipoo

Kuinka paljon glykolilantrinkia?

Viesti Kirjoittaja Poteri » 23 Loka 2006 11:47

Lueskelin viikonloppuna moottorini käyttöohjetta, mutten löytänyt infoa siitä kuinka suuri moottorin jäähdytystilavuus on.

Kuinka paljon glykolilantrinkia laitatte koneeseen?

Moottorini on Volvo Penta 2003 T 50 hv dieselin turbokone.

T. Poteri
Viimeksi muokannut Poteri, 23 Loka 2006 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 23 Loka 2006 13:14

Piripintaan tietenkin , jos olen yleensä edes samassa asiassa.
samat jäähdytysnesteethän sielä on kesät talvet.
vai tarkoitatko merivesipuolta?
_________________________
Moomba Mobius -Loaded with Ballast, Blood, Sweat & Beers , Valmet 361D -61
Kuva

Poteri
Viestit: 51
Liittynyt: 31 Touko 2005 22:15
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Poteri » 23 Loka 2006 15:31

Tarkoitin merivesipuolta.
Soitin Volvolle ja kaveri sanoi että he ajavat suuriin koneisiin noin 10 litran lantringit.

Tulisin siis toimeen reilusti alle tuon määrän.

t. Poteri

Northling
Viestit: 2767
Liittynyt: 23 Huhti 2003 11:16
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Merivesi

Viesti Kirjoittaja Northling » 23 Loka 2006 17:32

Moro
Niin, pakoputkestahan se ylimääräinen sitten ulos lentää.
t:Aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing

Avatar
KS1030
Viestit: 692
Liittynyt: 21 Tammi 2006 17:35
Paikkakunta: =VAASA=
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 23 Loka 2006 17:49

Minä tapaan seata 30litran pönttöön satsit (pönttö pilssiin ja läpiviennistä imuletku pönttöön) jonka sitten kaasuttelen tyhjäksi niin ettei putkesta tule enää vettä. jostain syystä kuitenkin keväällä kun starttaa niin sieltä lentää tuopillinen vettä pihalle.
impelleri saa jäädä talveksi kiinni.
Viimeksi muokannut KS1030, 24 Loka 2006 12:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
_________________________
Moomba Mobius -Loaded with Ballast, Blood, Sweat & Beers , Valmet 361D -61
Kuva

kare
Viestit: 104
Liittynyt: 14 Helmi 2006 18:41
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja kare » 24 Loka 2006 10:40

Poteri kirjoitti:Tarkoitin merivesipuolta.
Soitin Volvolle ja kaveri sanoi että he ajavat suuriin koneisiin noin 10 litran lantringit.

Tulisin siis toimeen reilusti alle tuon määrän.

t. Poteri
Minulla on tapana pistää letku imuputkeen ja ajaa makeaa vettä läpi tarpeeksi,jotta suolat häipyy.Sen jälkeen 50% pakkasneste seos perään,niin kauan kun pakoputkesta tulee nesteseos.Kone seis,pohjan palloventtiili asentoon 45% niin valuu tyhjäksi,pumpun siipipyörä huilaamaan talveksi ja homma OK.Käsittääkseni järjestelmässä on silloin juuri sopiva määrä,ei ainakaan ole jäätynyt eikä hajonnut.Järviolosuhteissa ei tietty suolaa edes tule.
oikea vene on puuta,eikä juurikaan muuta!

Vastaa Viestiin