Sivu 1/1

Mikä tulppa w1:een?

Lähetetty: 20 Loka 2006 09:43
Kirjoittaja Siganen
Koitin tutkia palstaa saadakseni selville, mitä tulppaa te moottoriässät olette suosineet wikin yksipyttyisessä. Ei selvinnyt. Joku kertoi käyttävänsä Championin D 16, jonkun linkin takaa löytyneessä manuaalissa suositeltiin D 21 (taitaa kyllä olla petroolille). Nykyinen NGK:n malli on A-7, joka on mielestäni karstoittunut sen verran että diagnoosini mukaan se saattaa olla liian kylmä?? Lisäksi täällä ei vallinnut kovin suuri luottamus NGK:n tulppia kohtaan. Omatkin kokemukset vanhojen autojen parista ovat ko. merkillä hieman kyseenalaisia.

Olisiko joku ystävällinen sielu valmis kommentoimaan tätä vielä tämän päivän aikana, pitäisi suunnata reissuun illan tullen ja käydä ostamassa uusi tulppa ennen sitä. Kiitos jo etukäteen!!

Lähetetty: 20 Loka 2006 10:21
Kirjoittaja Siganen
Enäp olisi uskonut että Denson virallisilta sivuilta löytyy suoraan suositus W1:sen tulpaksi. Motonetistä löytyy ja maksaa alle 4eur.

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... r66inb.csv

Lähetetty: 20 Loka 2006 11:25
Kirjoittaja suoraa_huutoa
Minulla oli W2 ja tulppien kanssa tuli pelattua.

Sitten talisin vaasasta wikkeen tulpat.

Tähän loppui pelleily tulppien kanssa.

-Matti

Bosch M 10 AC

Lähetetty: 20 Loka 2006 15:04
Kirjoittaja timo t
Bosch M 10 AC

Muistaakseni alkuperäisessä ohjekirjassa oli suosituksena boschilainen tulppa, joka oli sitten poistunut tuotannosta ja tämä M 10 AC oli boschin oma suositus tilalle....

timo

Lähetetty: 20 Loka 2006 15:13
Kirjoittaja Siganen
Kiitti tiedoista, eiköhän sitä näillä ohjeilla oikea tulppa tule hankittua.

Lähetetty: 23 Loka 2006 11:47
Kirjoittaja dieselmoottori
Boschilla on ajettu ja hyvin on sytyttänyt vaikkakin tulppa on ollut hyvin musta vaikka kaasarin säädöt on OK. Nyt kun sytytys on reippaasti aikaisemmalla tulpankin väri on huomattavasti vaaleampi.

Lähetetty: 24 Loka 2006 08:56
Kirjoittaja Siganen
Denso M17 samaten toimii loistavasti. Koputtelin magneettoa pikkasen toiseen asentoon, niin loppun tussahtelu ja yskiminenkin. Vielä kun saan muutamat vuodot tukittua kaasarista ja koneesta, niin kaikki on kunnossa. En ehtinyt ajon jälkeen tutkia tulppaa, mutta pitää diagnosoida se kun menen pesemään veneen.