W2:n sytyksestä

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

W2:n sytyksestä

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 05 Syys 2006 11:36

Säädin sytytyksen aluksi ohjeiden mukaan eli sytyttää yläkuolokohdassa silloin kun säätövipu on käännetty myöhäiselle. Ajossa kone ei kuitenkaan tykännyt ottaa täysiä kierroksia vaikka sytytyksen säädin oli käännetty aikaiselle. Käänsin magneettoa aikaiselle niin paljon kuin on mahdollista ja nyt käy paljon paremmin kierroksilla ja tyhjäkäynnillä käy parhaiten kun säätövipu on käännetty myöhäiselle jolloin sytytys on kuitenkin selvästi ennen yläkuolokohtaa. Nykyinen bensa vain taitaa kestää puristuksia niin paljon paremmin kuin siihen aikaan kun moottori on tehty.

Saima
Viestit: 502
Liittynyt: 21 Helmi 2004 09:36
Paikkakunta: Raasepori

Viesti Kirjoittaja Saima » 08 Syys 2006 16:02

Joo tuntumalla minäkin vaan säädin. Tosin siirtämällä virranjakajan kantta, kun on sellainen W2 malli.

Uisteluun joskus säädän erikseen mutta normaalisti niin, että tehot ovat parhaat matkavauhdissa.
Manner

Vastaa Viestiin