Onko tämä niitä "Kiina-moottoreita" ?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Indari
Viestit: 25
Liittynyt: 24 Elo 2006 05:14
Paikkakunta: Tuusula

Onko tämä niitä "Kiina-moottoreita" ?

Viesti Kirjoittaja Indari » 02 Syys 2006 15:26

Nettiveneen sivuilla pisti tälläinen ilmoitus silmään. Olisikohan Wikstömin korvaajaksi? - NIKO POWER DIESEL la186e - http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=242041 - Ja mistäköhän tuohon alkaisi etsiä marinointi osia?

matti
Viestit: 2185
Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31

Viesti Kirjoittaja matti » 02 Syys 2006 19:16

No eikö sitä voi lähteä siitä perinteisestä perhartti-systeemistä=laippa akselin päähän ja kiinni potkuriakseliin, keula menosuuntaan ja käyntiin?

Mekaaninen suunnanvaihtokytkin (ZF) maksaa uutena enemmän kuin tuo kone.
Siinä kyllä sitten vois käyttää sitä tosi yksinkertaista systeemiä-kytkin akselin jatkeeksi linjaan (ottaa työnnön vastaan=ei tarvi erillistä painelaakeria)ja nivelakseli kytkimen ja koneen välille, kone kumityynyille=tarvii vähän ja halpoja sovitusosia. Pienin saatavilla oleva vesipumppu jäähdyttämään pakoputkea=vesijäähdytteinen pakoputkisto alentanee oleellisesti melutasoa ja pakokaasut voi johtaa ulos perästä kuten W:ssä.

Matti

Lisäys: tehoa on varmaan riittävästi=luultavasti samanverran (4 hv) samalla kierrosluvulla kuin vikessä=alle puolen kaasun kulkee kuin W täyskaasulla.
Viimeksi muokannut matti, 02 Syys 2006 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dieselmoottori
Viestit: 183
Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53

Viesti Kirjoittaja dieselmoottori » 02 Syys 2006 19:53

Kiinastapa hyvinkin. Kuutiota näyttää olevan vähemmän kuin W1:ssä mutta huipputehon kierrosluku lähes kaksinkertainen. Ilmajäähdytteisen nopeakierroksisen dieselin äänen kanssa voi tulla ongelmia kun ei konetta voi koteloidakkaan.

Vastaa Viestiin