Onko tämä niitä "Kiina-moottoreita" ?
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 24 Elo 2006 05:14
- Paikkakunta: Tuusula
Onko tämä niitä "Kiina-moottoreita" ?
Nettiveneen sivuilla pisti tälläinen ilmoitus silmään. Olisikohan Wikstömin korvaajaksi? - NIKO POWER DIESEL la186e - http://www.nettivene.com/viewBoat.php?id_boat=242041 - Ja mistäköhän tuohon alkaisi etsiä marinointi osia?
-
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
No eikö sitä voi lähteä siitä perinteisestä perhartti-systeemistä=laippa akselin päähän ja kiinni potkuriakseliin, keula menosuuntaan ja käyntiin?
Mekaaninen suunnanvaihtokytkin (ZF) maksaa uutena enemmän kuin tuo kone.
Siinä kyllä sitten vois käyttää sitä tosi yksinkertaista systeemiä-kytkin akselin jatkeeksi linjaan (ottaa työnnön vastaan=ei tarvi erillistä painelaakeria)ja nivelakseli kytkimen ja koneen välille, kone kumityynyille=tarvii vähän ja halpoja sovitusosia. Pienin saatavilla oleva vesipumppu jäähdyttämään pakoputkea=vesijäähdytteinen pakoputkisto alentanee oleellisesti melutasoa ja pakokaasut voi johtaa ulos perästä kuten W:ssä.
Matti
Lisäys: tehoa on varmaan riittävästi=luultavasti samanverran (4 hv) samalla kierrosluvulla kuin vikessä=alle puolen kaasun kulkee kuin W täyskaasulla.
Mekaaninen suunnanvaihtokytkin (ZF) maksaa uutena enemmän kuin tuo kone.
Siinä kyllä sitten vois käyttää sitä tosi yksinkertaista systeemiä-kytkin akselin jatkeeksi linjaan (ottaa työnnön vastaan=ei tarvi erillistä painelaakeria)ja nivelakseli kytkimen ja koneen välille, kone kumityynyille=tarvii vähän ja halpoja sovitusosia. Pienin saatavilla oleva vesipumppu jäähdyttämään pakoputkea=vesijäähdytteinen pakoputkisto alentanee oleellisesti melutasoa ja pakokaasut voi johtaa ulos perästä kuten W:ssä.
Matti
Lisäys: tehoa on varmaan riittävästi=luultavasti samanverran (4 hv) samalla kierrosluvulla kuin vikessä=alle puolen kaasun kulkee kuin W täyskaasulla.
Viimeksi muokannut matti, 02 Syys 2006 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 183
- Liittynyt: 05 Heinä 2006 20:53