Volvon kone

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Vastaa Viestiin
fiskari

Volvon kone

Viesti Kirjoittaja fiskari » 15 Elo 2006 22:24

Olen hankkimassa avofiskaria,jossa on VolvoB18 kone.Onko tällainen kone hyvä vaihtoehto.Minkä verran noin kuluttaa,jos pitäisi 9m pitkää kuljettaa.Onko olleet venekäytössä varmoja.Kaikki kehut ja haukut kiinnostaa.Itselläni ei kokemusta.Olisiko joku muu parempi vaihtoehto vaikka käytettynä vähäiseen ajoon.

Moparmies

Viesti Kirjoittaja Moparmies » 15 Elo 2006 22:39

No mulla on omassa paatissa Volvo-Penta MD11C, ei mitään ongelmia koko kesänä. Kulutus on jotain 2-3 litraa tunnissa, vaikea sanoa tarkemmin. Tuntuu kuitenkin bensa-V8:n jälkeen menevän pelkillä höyryillä... Ite ainakin uskallan suositella Volvon myllyjä.

skarvonen

Viesti Kirjoittaja skarvonen » 15 Elo 2006 22:47

Mulla on b20 veneessäni ja se on toiminut ihan hyvin. Näiden koneiden etuja on ainakin hiljainen käyntiääni ja ovat ne aika idioottivarmoja myös toiminnaltaan. Kulutusta laskin kerran että noin 6 litraa tunnissa matkavauhdilla. Mutta diesel koneessa lienee myös omat etunsa erityisesti näillä bensiinin hinnoilla. Koneetkin ovat toki sitten omassa hintaluokassaan.

-Sami-

fiskari

Viesti Kirjoittaja fiskari » 15 Elo 2006 22:49

Käsittääkseni tämä Volvo B18 olisi MB eli ymmärtääkseni on bensa käyttöinen.Onkohan sitten suurempi litrasyöppö?

fiskari

Viesti Kirjoittaja fiskari » 15 Elo 2006 22:54

Siinä edellinen sitten ehti ennen minun uutta kysymystä.Missä hinnoissa käytety dieselit mahtaa pyöriä.Ajo on kuitenkin melko vähäistä,että uuden käytetyn hinnalla tietysti ajelee jonkin aikaa.Kaikki vinkit kiinnostaa.

jstrang
Viesti:

Koneita

Viesti Kirjoittaja jstrang » 17 Elo 2006 08:04

fiskari kirjoitti:Siinä edellinen sitten ehti ennen minun uutta kysymystä.Missä hinnoissa käytety dieselit mahtaa pyöriä.Ajo on kuitenkin melko vähäistä,että uuden käytetyn hinnalla tietysti ajelee jonkin aikaa.Kaikki vinkit kiinnostaa.
Tuntuu olevan aika vähän käytettyjä liikkeellä. Tai sitten -80-luvun koneistakin pyydetään tuhansia euroja. Itse olen yrittänyt pitää silmällä 10-30Hp:n diisseleitä.

jkain

Viesti Kirjoittaja jkain » 21 Elo 2006 15:10

Itselläni on kokemusta pari desiä isommasta Volvosta eli B20:stä. Moottori on luotettava, sitä on helppo huoltaa ja siihen saa varaosia helposti ja edullisesti. Jos ajotunteja kertyy vähän, ei kulutuksella mielestäni ole niin suurta merkitystä, että toimivaa konetta kannattaisi vaihtaa.

uikku1

Volvon kone

Viesti Kirjoittaja uikku1 » 22 Elo 2006 01:37

Minulla on b18 kone hardtopissa ja siinä on 90 hv. Volvo b20 kone avofiskarissa ja siinä 42hv(Ostettu "pinjalta", kiitos hyvästä koneesta, toimii, pakosarjatkin ehjät, lisäksi vanha kone projektina). Kummassakin vanhassa/edellisessä koneessa oli ongelmana pakosarjan/"käyrän" puhkiruostuminen. B18 koneeseen teki kaverini pakokäyrän rosterista vanhan mallin mukaan. Kone oli projektina neljä vuotta (omaa laiskuutta ja saamattomuutta) ja kun vaihdettiin/korjattiin startti ja laturi niin toimii kuin singeri, elli ekalla käyntiin.
Käsittääkseni b18 on hevosvoimiltaan suurempi kone, kuitenkin kyseessä sama lohko=olenko väärässä? Molemmat ovat kuitenkin bensakoneita.
Mikäli b18 on toimiva versio, kannattaa se säilytää ja käyttää elinkaarensa loppuun. Kuluttaa kyllä paljon bensaa, mutta uuteen koneeseen/dieseliin vaihtaminen tullee huomattavasti kalliimmaksi.
Vanha Volvo on hyvä ja varaosia löytyy.

KS1030
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KS1030 » 22 Elo 2006 08:24

Noihin volvonkoneisiin jos tulee ropleemia niin täältä löytyy hyviä oppaita, tosin noi vanhat myllyt mitä veneissä monesti on, on aika yksinkertaisia

fiskari

Viesti Kirjoittaja fiskari » 22 Elo 2006 20:48

Kivasti on tullut mielipiteitä.Kiitoksia Toki lisää saa tulla tuoreelle tyypille.

Vastaa Viestiin