Volvon kone
-
Volvon kone
Olen hankkimassa avofiskaria,jossa on VolvoB18 kone.Onko tällainen kone hyvä vaihtoehto.Minkä verran noin kuluttaa,jos pitäisi 9m pitkää kuljettaa.Onko olleet venekäytössä varmoja.Kaikki kehut ja haukut kiinnostaa.Itselläni ei kokemusta.Olisiko joku muu parempi vaihtoehto vaikka käytettynä vähäiseen ajoon.
-
-
Mulla on b20 veneessäni ja se on toiminut ihan hyvin. Näiden koneiden etuja on ainakin hiljainen käyntiääni ja ovat ne aika idioottivarmoja myös toiminnaltaan. Kulutusta laskin kerran että noin 6 litraa tunnissa matkavauhdilla. Mutta diesel koneessa lienee myös omat etunsa erityisesti näillä bensiinin hinnoilla. Koneetkin ovat toki sitten omassa hintaluokassaan.
-Sami-
-Sami-
- jstrang
- Viesti:
Koneita
Tuntuu olevan aika vähän käytettyjä liikkeellä. Tai sitten -80-luvun koneistakin pyydetään tuhansia euroja. Itse olen yrittänyt pitää silmällä 10-30Hp:n diisseleitä.fiskari kirjoitti:Siinä edellinen sitten ehti ennen minun uutta kysymystä.Missä hinnoissa käytety dieselit mahtaa pyöriä.Ajo on kuitenkin melko vähäistä,että uuden käytetyn hinnalla tietysti ajelee jonkin aikaa.Kaikki vinkit kiinnostaa.
-
-
Volvon kone
Minulla on b18 kone hardtopissa ja siinä on 90 hv. Volvo b20 kone avofiskarissa ja siinä 42hv(Ostettu "pinjalta", kiitos hyvästä koneesta, toimii, pakosarjatkin ehjät, lisäksi vanha kone projektina). Kummassakin vanhassa/edellisessä koneessa oli ongelmana pakosarjan/"käyrän" puhkiruostuminen. B18 koneeseen teki kaverini pakokäyrän rosterista vanhan mallin mukaan. Kone oli projektina neljä vuotta (omaa laiskuutta ja saamattomuutta) ja kun vaihdettiin/korjattiin startti ja laturi niin toimii kuin singeri, elli ekalla käyntiin.
Käsittääkseni b18 on hevosvoimiltaan suurempi kone, kuitenkin kyseessä sama lohko=olenko väärässä? Molemmat ovat kuitenkin bensakoneita.
Mikäli b18 on toimiva versio, kannattaa se säilytää ja käyttää elinkaarensa loppuun. Kuluttaa kyllä paljon bensaa, mutta uuteen koneeseen/dieseliin vaihtaminen tullee huomattavasti kalliimmaksi.
Vanha Volvo on hyvä ja varaosia löytyy.
Käsittääkseni b18 on hevosvoimiltaan suurempi kone, kuitenkin kyseessä sama lohko=olenko väärässä? Molemmat ovat kuitenkin bensakoneita.
Mikäli b18 on toimiva versio, kannattaa se säilytää ja käyttää elinkaarensa loppuun. Kuluttaa kyllä paljon bensaa, mutta uuteen koneeseen/dieseliin vaihtaminen tullee huomattavasti kalliimmaksi.
Vanha Volvo on hyvä ja varaosia löytyy.