Sivu 1/1

Nissan Patrolin marinointi

Lähetetty: 03 Elo 2006 14:48
Kirjoittaja ilpoko
Minulla on veneessä Nissanin 3.3 kuutoskone. Jäähdytys on mallia raaka-
vesi, eli bilteman porakonepumppu kierrättää hihnavedolla järvivettä
koneen läpi (ei termostaattia). Vesi jäähdyttää poismennessään pakosar-
jan. Kone käy tietysti kylmänä, mutta eipä ole ongelmia öljyn tai pako-
sarjan kuumenemisen kanssa.
Kannattaako ruveta paremmin marinoimaan kun ajelen järvivesissä?

Lähetetty: 08 Elo 2006 11:10
Kirjoittaja kare
Näin voi varmasti pilata koneen.Dieselin kuuluu käydä oikeassa käyntilämmössä,ei liian kylmänä.Patrolissa (autossa 82 astetta),veneessä ehkä vähän kylmempänä,jos löydät sopivan termarin.Systeemisi vaikuttaa vähän viritykseltä,sorry.Itte en kyllä luottais,jollei aja rantoja pitkin.
Ittellä samanlainen kone marinoitu/asennettu keväällä merikäyttöön,pakosarjassa kiertää koneen makeavesi/ pakkasneste seos(ei lämmön vaihteluja,kone/pakosarja),lauhduttimet yht.4kpl erikseen,jabscon tuuman ja vartin pumppu,vesi riittää ja pakoputkestakin tulee reilusti! Kone on toiminut todella hyvin,ei mitään ongelmia.
PS. Mulla olis ylimääräisenä Patrolin UUSI käyttämätön pakosarja,jossa lauhdutin sisällä ja jabscon pumppu uusilla stefoilla ja laakereilla. Jos kiinnostaa soittele 0400-828649

Lähetetty: 08 Elo 2006 13:51
Kirjoittaja ilpoko
Oikeasti koneen marinointi on tarkoitus tehdä kunnolla, mutta kun oli jo
heinäkuu ja kiire päästä kokeilemaan venettä ja pajalla ollutta vetolaitetta
(kipparissakin esitelty electramatic drive vm. 1965) jäi koneen jäähdytys
viritysasteelle. Voi olla että tämä kausi ajellaan näin, mutta olisin kyllä kiitollinen kaikesta kyseisen koneen marinointiin liittyvistä vinkeistä. Niin ja sitten on aina tämä rahoituspuoli ?