Sivu 1/2
mikä polttoaine w2
Lähetetty: 31 Heinä 2006 19:15
Kirjoittaja koivisto
mikä bensa toimii parhaiten w2:ssa?
Lähetetty: 31 Heinä 2006 19:30
Kirjoittaja Saima
Parempaa helposti saatavaa en tiedä kuin 95 terästettynä 0,25% 2t-öljyllä. Luuloa tai ei, mutta pehmeämmin wikuttaa öljyn kera.
Lähetetty: 31 Heinä 2006 20:08
Kirjoittaja Veli-Matti
Kaikki bensiiniksi luokiteltu polttoaine jonka oktaaniluku on yli 80.
Se on tuo 2T öljyn lisääminen vähän semmoinen "mutuhomma" ja itse en sen käynnin tasaisuutta parantavaan voimaan usko mutta toisaalta joka tankkauksessa minäkin seostan omat polttoaineet lisäaineilla eli venttiiliensuoja-aineella ja jäänestolla. Veikkaisin että tuo venttilisuoja-aine on ihan turhanpäiväistä lotrailla sekaan mutta jostakin syystä sitä vaan tulee laitettua. Jäänestoa on tullut loroteltua jokaisen vesikulkuneuvon tankkiin pennusta asti isäukon esimerkin pohjalta eikä koskaan ole että olisi ollut joku &%%¤#()%&%#)( vesihelmi pääsuuttimessa tai suodattimissa vettä. Ja nyt sitten puuta koputtamaan...
Lähetetty: 31 Heinä 2006 21:02
Kirjoittaja LHE
Omassa Albinissa olen käyttänyt seosta jossa 1/2 95:ttä ja 1/2 löpöä. Hyvin on sillä liemellä sutkuttanut. En kyllä tiiä miten Wiku reagoi moiseen litkuun.
Lähetetty: 31 Heinä 2006 22:26
Kirjoittaja Veli-Matti
Kokeilin tuota samaa Valmettiin suhteella 40/60 ja se ei kyllä tykännyt siitä ollenkaan. Eikä siinä taloudellisestikkaan ole mitään järkeä kun hintaero on aikaillla pieni nykyään - taitaa olla 0,8€ ja 1,4 € joten litrahinnaksi tulee 1,1€. Matka-ajossa ajelen kerosiinillä missä on n. 20-30% bensiiniä seassa.
Lähetetty: 31 Heinä 2006 22:40
Kirjoittaja LHE
No kuka nyt näissä hommissa hintoja ihmettelee ;). Sain reseptin jo edesmenneeltä konemestarisedältäni. Bensa kuulemma käy liian kuumana ja löpö seassa vähän pehmentää menoa. Mutta sehän on varmaan moottori kohtaista mutta O-22:ssa toimii mainiosti.
Lähetetty: 01 Elo 2006 07:53
Kirjoittaja ruuvari
Omaa wikkeäni olen tämän kesää käytellyt pelkällä 95:lla ja hyvin toimii. Hiukan käynnistettäessä paukkuu mutta kun alkaa rullaamaan niin kehrää kuin kissa.
Lähetetty: 01 Elo 2006 08:23
Kirjoittaja vartijo2
Mulla oli joku vuosi sitten paatissa W2:nen ja ajelin aluksi pelkällä 95:llä mutta sitten eräs vanhempi herrasmies suositteli 80 % 95:ttä ja loput löpöä. Kävi huomattavasti tasaisemmin eikä käynnistymisen kanssa ollut mitään ongelmia. Tulppia en enää muista mitkä siinä oli mutta samoilla pelitti kuin pelkällä bensalla ajaessa.
Lähetetty: 02 Elo 2006 11:50
Kirjoittaja koivisto
onks ketään kokeillut noita bensiinin lisäaineita miten ne toimii?katselin täältä netistä noista lisäaineista ja niissä olin et 95:stä saa lisäaineella 99.5 oktaanista bensiiniä.
Lähetetty: 02 Elo 2006 22:41
Kirjoittaja Veli-Matti
Sun Wikessä mahtaa olla puristukset reilusti yli kymmenen

Ei sivuventtiilikone jonnka puristukset ovat luokkaa 5,5-6 tarvitse oktaaneja kuin 65 pintaan - kaikki muu on turhaa.
Lähetetty: 03 Elo 2006 18:27
Kirjoittaja LHE
Joo. V.M oli just oikeassa oktaanien suhteen. Löpöllä siis on tarkoitus juuri "miedontaa" bensaa.
polttoaineet
Lähetetty: 03 Elo 2006 20:16
Kirjoittaja jompe
Pitäisikö Albin o-21:ssä laittaa löpöä sekaan? Olen ajellut 95e:llä ja toimii. kylmänä käynnistyy tahmeasti, mutta aina on käynnistynyt. lämpimänä käynnistyy hekposti.
Lähetetty: 03 Elo 2006 20:29
Kirjoittaja LHE
Kun moottori on ollut petroolikäyttöinen niin on käynnistetty bensalla ja sitten vaihdettu petrooliin. Ja toisin päin sammutettaessa että linjat bensalla seuraava käynnistystä varten. Minulla kaks osainen tankki jossa toisessa puhasta 95:ttä ja isossa sitten sitä 95/löpö sotkua mikä on jäljittelevinään petroolia. Huhuja on kuulunut että virosta sais vielä petroolia tynnyreissä. Mahtaako pitää paikkaansa? Sillä kyllä yks mies ajaa pari kyt vuotta mutta kimpassa kannattais ehkä ostaa?
Lähetetty: 03 Elo 2006 20:36
Kirjoittaja LHE
Veli-Matti kirjoitti:Kaikki bensiiniksi luokiteltu polttoaine jonka oktaaniluku on yli 80.
Se on tuo 2T öljyn lisääminen vähän semmoinen "mutuhomma" ja itse en sen käynnin tasaisuutta parantavaan voimaan usko mutta toisaalta joka tankkauksessa minäkin seostan omat polttoaineet lisäaineilla eli venttiiliensuoja-aineella ja jäänestolla. Veikkaisin että tuo venttilisuoja-aine on ihan turhanpäiväistä lotrailla sekaan mutta jostakin syystä sitä vaan tulee laitettua. Jäänestoa on tullut loroteltua jokaisen vesikulkuneuvon tankkiin pennusta asti isäukon esimerkin pohjalta eikä koskaan ole että olisi ollut joku &%%¤#()%&%#)( vesihelmi pääsuuttimessa tai suodattimissa vettä. Ja nyt sitten puuta koputtamaan...
Älkää vaan laittako jäänestoa tuoreöljyvoideltuun persveivariin. Kuivattaa laakerit ja poks. On kokemusta ja korjaamossa kysyttiin ensimmäiseksi että "et kai oo pistäny jäänestoa?"
Lähetetty: 03 Elo 2006 21:28
Kirjoittaja Veli-Matti
Mullapa ei ole koskaan ollut, eikä 99,99 % todennäköisyydellä tulekkaan olemaan, niin modernia tekniikkaa veneen perässä että siinä olisi tuoreöljyvoitelu...
Sinänsä kummallista kun siihen ei ole mitään järkevää syytä sillä öljyt ja polttoaineethan ovat siinä systeemissä erillään ja sekoittuvat vasta sylinterissä. Mitäpä eroa siinä on vanhaan kunnon tekniikkaan? Mutta toisaalta minulla on tiedossa reilusti yli 20t ajettu tuoreöljyvoitelulla oleva skootteri jossa laitetaan joka tankkauksen yhteydessä tankkiin jäänestoa koska se on ympärivuotisessa ajossa. Olisikohan tuohon laakerien kuivamiseen jokin muu syy mutta diagnoosi on väärä ja potilas kuolee siitä huolimatta
