Wickström AC 2-3hp vm-57

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Waltsu
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Heinä 2006 06:54
Paikkakunta: Vaasa

Wickström AC 2-3hp vm-57

Viesti Kirjoittaja Waltsu » 29 Heinä 2006 23:54

Omistan kyseisen koneen.

Onko kellään tietoja kyseisestä koneesta?... Ohjekirjaa? tarvittavia osia jne.

Kone on kooltaan pieni ja aikomuksena rakennuttaa uusi n. 17 jalkainen vene sen ympärille.

Mikä vaihdeloota siihen sopii?

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 30 Heinä 2006 20:19

Vaihdeloota? Ei siihen ole koskaan tehty omaa lootaa vaaan ne ovat olleet joko suoravetoisia tai sitten kartiokytkimellä on ainoastaan kytketty veto päälle/pois. Kyläsepät ovat sitten niihin sovittaneet kaikenlaisia rautaläjiä millä saadaan suuntaa muutettua.
Jos kerran meinaat niin paljon paneutua asiaan että teetät uuden 17 jalkaisen AC:n ympärille niin kyllä se on ansainnut myös alkuperäisen asennuksenkin ;-)
Velipojalla on meidän vanhan fiskarin AC entisöitynä ja toinen on sitten täydellisenä mutta osina odottamassa entisöintiä. Liikeneviä osia ei ole mutta kannattaa kysellä tietoja, ohjekirjaa ja osia Vaasan Moottorista p. 06 3178366.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 30 Heinä 2006 23:17

kyllä ac wickströmiä on tehty kytkimellä. tuu katsoon jos et usko..

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 30 Heinä 2006 23:47

Joo, meilläkin on molemmat "kytkimellä"...
Ehkä jossain vaiheessa viimeisissä vuosimalleissa mutta toisen koneen alkuperäisen ohjekirjan mukaan kytkintä ei ole ollut misssän versiossa ainakaan tehtaan vakiovarusteena.
Yksi mahdollisuus on että, kun AC oli pienen kokonsa vuoksi ollut sut suosittu ja "paljon" tehty (100+ ?) malli siihen on tehtaalla tehty jälkiasennussuunnanvaihtaja tai sitten todennäköisimmin sovite että jonkun muun mallin suunnanvaihtaja sopii siihen.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 01 Elo 2006 16:29

http://groups.msn.com/HenkanVenemesta/s ... hotoID=161
oma kone wickström ac 2-3 hv vm 1955

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 01 Elo 2006 16:45

Jahka velipoika palaa reissusta niin minun pitänee vastata vm -53 ja -55 AC:n kuvilla jotka ovat vaihteettomia versioita ;-)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 01 Elo 2006 16:57

No heti pikaisesti muistelemalla löytyi vaihteeton AC joka on Forum Marinumissa...
http://groups.msn.com/Bertta-Lotta/vanh ... hotoID=413
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin