apuva! pakosarja Volvo Penta MB 10 A
-
apuva! pakosarja Volvo Penta MB 10 A
Hankimme tämän Helmipaatin syksyllä 2004, ja ongelmia on ollut,,, merivaihde vaihdettiin heti keväällä 2005, akselinkiinnitys muutettiin kesällä 2005, kannentiiviste paukahti parin viikon päästä siitä. Kesti aikansa ennen kuin löysimme oikeat tiivisteet, Taalintehtaalainen pienvenetelakka tiesi Mäntyharjulla toimivan kaverin, Konetiiviste Lindgren Ky, puh 015 684 076, pistäkää muistiin! Kun kannentiiviste oli vaihdettu loppukesästä, akseli katkesi. Paatti jäi odottamaan maallenostoa. Tänä keväänä sitten laitettiin uusi erikoistyönä teetetty pidennetty akselinkiinnitys paikalles. Peräsin maalattuna ja uudet sinkkianodit lisättynä paatti vesille. Eka matka kesti varttitunnin, ja pakosarja puhkesi,,, Ei löydy hyväkuntoista käytettynä tuttujen kautta - löytyykö täältä? Ennekun talvi taas yllättää Helmipaatin omistajia,,, Voiko muuten osan teettää pellistä, haponkestävästä kaiketi,,,
-
Eikö tuo MB10A ole niitä tavallisimpia koneita? Pitäisihän niihin löytyä varaosia. Kokeile Akku-Tehoa Kokkolassa, niillä muistaakseni Volvo Pentan huolto. Onko veneen nimi "Helmi"? Voisiko nämä ongelmat jotenkin liittyä nimeen? Minun veneeni nimi on "Pärlan" (eli Helmi ruotsiksi). Ostin sen vuonna 2004, pääsin puolet matkasta kotiin niin moottori sammui. Sain sen loppujen lopuksi käyntiin, mutta ei käynnyt oikein hyvin, paukkui kaasarissa ym. Tuli sitten huoltomiehet mökille (koska sillä ei pystytty lähtemään minnekään) ja ruuvasivat 3 viikkoa ja sanoivat että on kunnossa. Alkoi sitten satamaan niin että viikon aikana ei huvittanut olla ulkonakaan. Sen jälkeen loppui kesäloma ja pääsin vaan viikonloppuisin mökille. Pari kertaa pääsin ajelemaan niin että yhteensä ehkä joku 2-3 tuntia ajoin. Sen jälkeen ongelmat taas alkoivat, paukkui kaasarissa ja kävi kahdella pytyllä. Viime kesänä laitoin kyllä vesille, mutta ajoin yhteensä 7 minuuttia, ruuvasin ehkä pari vuorokautta ilman tulosta. Nyt olen tänä vuonna ruuvannut sitä melkein joka toinen päivä, vielä en ole pystynyt enemmä kuin 20 minuuttia ajaa yhteen mittaan sillä. No, ehkä vielä löytyy nuo syyt ja päästään ajelemaan taas...
Wille
Wille
Moro
Kattelin tuossa Drevian sivuja, osastolla Begagnat 2 löytyy MB10 pakosarjaa(avgaslimppa) hintaan 6995 Sek ja näyttää olevan uusi. Itse olen ostellut ko liikkeestä yhtä sun toista ja aina on toiminut hyvin. Ruotsissa on mutenkin muutama hyvä paikka missä voi hakea kaikennäköisiä veneenosia.
Drevia= www.drevia.se
Blocket= www.blocket.se(löytyy paljon veneeseen)
t. s
Kattelin tuossa Drevian sivuja, osastolla Begagnat 2 löytyy MB10 pakosarjaa(avgaslimppa) hintaan 6995 Sek ja näyttää olevan uusi. Itse olen ostellut ko liikkeestä yhtä sun toista ja aina on toiminut hyvin. Ruotsissa on mutenkin muutama hyvä paikka missä voi hakea kaikennäköisiä veneenosia.
Drevia= www.drevia.se
Blocket= www.blocket.se(löytyy paljon veneeseen)
t. s
-
Tässä on jopa kuvan siitä: http://www.blocket.se/vi/7793002.htm?ca=4_s
MB 10 A pakosarja/avgaslimpa ruottista
Kiitos viesteistä, kaipa tilattava ruåttista, mutta ne wikströmien pakosarjojen vääntäjät - mahtavatko tehdä mallin mukaan myös volvo pentaan? ja tiesikö joku jonkun turkkulaisen joka näitä vääntää happoteräksestä?
-
-
pakosarja Volvo Penta MB 10 A
varaosat löytyi tän foorumin kautta, taas kerran, kiitoksia vaan!
Stefi, jos olisin teettänyt happoteräksestä, mihin sinkkianodi olisi kuulunut kiinnittää??
Stefi, jos olisin teettänyt happoteräksestä, mihin sinkkianodi olisi kuulunut kiinnittää??
-
MB 10 A pakosarja/avgaslimpa ruottista
Joo Wille, paatin nimi on Helmi, kastajaiset piti pitää jo viime vuonna, mutta ku kone ja akselit reistaili, nii piti olla tänä keväänä, mut sit pakosarja laukes,,,, mut eip mitään, saatin uusi pakosarja, taidolla korjattu sellanen. Se laitettiin lauantaina paikalles, ja nyt ollaa jo pari kolmenvartin matkaa tehty Helmellä. Kulki hiljaa puksuttaen,,, tosi makoisat kyydit auringonpaisteessa, liplattavassa pikkuaallokossa, eikä parempaa kyytiä voi toivoa :)
Kiitos vinkistä ruottin limpusta, varmaan hyvä muittenki tietää kellä tämä one on,,
Kiitos vinkistä ruottin limpusta, varmaan hyvä muittenki tietää kellä tämä one on,,