Wickström W3 Termostaatit
Lähetetty: 06 Heinä 2006 08:48
Moikka kaikille!
Jo kolmatta vuotta olen etsinyt aina silloin tällöin syyn Wickström W3 koneen paukkumiseen kaasarissa. Aina se ei sitä tee, käynnistyy hyvin, käy hienosti tyhjäkäynnillä jne. mutta noin 10 -30 minuutin ajon jälkeen häviää tehot huomattavasti ja alkaa paukkua kaasarissa. Kaasari on käyty läpi mutta ei edes huoltomies saanut sillä säädetty niin että paukut olisi loppunut täysin. Jossain puhuttiin että pyörijän akselin "matohammasrata" oli väljä tai löysä... Tarkoittaako tämä siis virranjakaajan "vinkkelissä" olevat hammasrattaat?
Moottori ei kuumene liian paljon, hyvinkin voi laittaa käsi sylinterin päälle vaikka on ajettukin.
Mutta putsasin kuitenkin kaikki roskat pois sisältä ja tarkistin termostaatit. Ihmettelenkin nyt että onko kaikki Wickströmin termostaatit 60 astetta? Näissä nimittäin lukee Wahler 60°. Lämpömittarin anturi kun on niin kaukana poistoputkessa näyttää että lämpötila tyhjäkäynnillä olisi noin 40° ajettaessa hieman lämpöisempi mutta koskaan ei yli 60°. Onhan nuo kannet kuitenkin lämpöisempia kuin 60° joten mittarikin voi olla sökö.
Yksi kaveri laittoi Peugeot J5 2.5 Turbodieselin termostaatit Wickströmiin (vanhempi moottori kuin minulla) ja ne sopivat kun hän hioi vähän pois termostaatin ulkoreunasta sekä suurensi hieman reiän sylinterissä (nuokin olivat Wahler merkkiset), mutta minä tarkistin "Delco" merkkiset termostaatit samanmalliselle autolle (piti muuten olla vuosimallia -89) niin eipä niitä vaan minun moottorille olisi saatu sopimaan sillä termostaattipesä ei enää sen jälkeen olisi saatu takaisin, olivat sen verran korkeat...
Niin, ja vuosimallia pitäisi olla moottorissani -74 jos muistan oikein. Siinä tosiaan virranjakaaja (ei magneettoa) ja sähköt siihen akusta.
Wille
Jo kolmatta vuotta olen etsinyt aina silloin tällöin syyn Wickström W3 koneen paukkumiseen kaasarissa. Aina se ei sitä tee, käynnistyy hyvin, käy hienosti tyhjäkäynnillä jne. mutta noin 10 -30 minuutin ajon jälkeen häviää tehot huomattavasti ja alkaa paukkua kaasarissa. Kaasari on käyty läpi mutta ei edes huoltomies saanut sillä säädetty niin että paukut olisi loppunut täysin. Jossain puhuttiin että pyörijän akselin "matohammasrata" oli väljä tai löysä... Tarkoittaako tämä siis virranjakaajan "vinkkelissä" olevat hammasrattaat?
Moottori ei kuumene liian paljon, hyvinkin voi laittaa käsi sylinterin päälle vaikka on ajettukin.
Mutta putsasin kuitenkin kaikki roskat pois sisältä ja tarkistin termostaatit. Ihmettelenkin nyt että onko kaikki Wickströmin termostaatit 60 astetta? Näissä nimittäin lukee Wahler 60°. Lämpömittarin anturi kun on niin kaukana poistoputkessa näyttää että lämpötila tyhjäkäynnillä olisi noin 40° ajettaessa hieman lämpöisempi mutta koskaan ei yli 60°. Onhan nuo kannet kuitenkin lämpöisempia kuin 60° joten mittarikin voi olla sökö.
Yksi kaveri laittoi Peugeot J5 2.5 Turbodieselin termostaatit Wickströmiin (vanhempi moottori kuin minulla) ja ne sopivat kun hän hioi vähän pois termostaatin ulkoreunasta sekä suurensi hieman reiän sylinterissä (nuokin olivat Wahler merkkiset), mutta minä tarkistin "Delco" merkkiset termostaatit samanmalliselle autolle (piti muuten olla vuosimallia -89) niin eipä niitä vaan minun moottorille olisi saatu sopimaan sillä termostaattipesä ei enää sen jälkeen olisi saatu takaisin, olivat sen verran korkeat...
Niin, ja vuosimallia pitäisi olla moottorissani -74 jos muistan oikein. Siinä tosiaan virranjakaaja (ei magneettoa) ja sähköt siihen akusta.
Wille