potkuriakselin laakerin "lämpö"?
-
potkuriakselin laakerin "lämpö"?
Fiskarissa ilmenee vannasputken ("kuivapään") laakerin lämpenevän ajossa. Laakeri on vannasputken päässä ( metalliputki) messinki klöntti, jossa vaseliini ja kierrekansi. Siis ongelma; onko kellään näppituntumaa saako lämmentä ja jos saa niin "paljonko"? (tunnin ajon jälkeen poltaa sormia -ei normaali?) Potkuri akseli ei täristä, vesivaseliiniä on kupissa.
PS kiitos kaikkile keskusteluihin osallistuneille, esim. ensi syksynä täytyy tukkia vannasputken vuoto foorumin ohjeilla, ja ilmeisesti tuo yllä oleva laakeri jutska. Lämpimiä kesä fiiliksiä Päijänteeltä.
PS kiitos kaikkile keskusteluihin osallistuneille, esim. ensi syksynä täytyy tukkia vannasputken vuoto foorumin ohjeilla, ja ilmeisesti tuo yllä oleva laakeri jutska. Lämpimiä kesä fiiliksiä Päijänteeltä.
- Masa
No jos sitä messinkikierteistä vähän löysäät, ei kuitenkaan niin, että vettä oikein paljon tippasee, ehkä se on liian kireällä ja sitten pyörität sillä kupilla sita vaseliinia sinne, tämmönen "mustatuntuu" mulla tuli mieleen,
eli läskinaru on liian kireällä ja vähällä voitelulla akselia vasten...
Ei mulla vannasputken pää lämpene kyllä vaikka miten ajelisi.
eli läskinaru on liian kireällä ja vähällä voitelulla akselia vasten...
Ei mulla vannasputken pää lämpene kyllä vaikka miten ajelisi.
"Elämä on laho puuvene, mutta se on minun ikioma laho puuvene..."
-
potkuriakselin laakerin "lämpö"
Kiitos tiedosta- tänään aamulla alkoi kuulua kihnutusta,sitten rahinaa..........................onneksi oli "kalaseuraa" -ei vaimo ja lapset. "Turkkilevyt" irti ajaessa kuuntelua- välilaakeri (kumi-kuula ) sanoin irti itsensä -ääni hävisi, mutta vielä laakeri (messinkimötikkä) kuumuu tunnissa abaut 50-60 asteiseksi, joten kokeillaan iltatuurissa ehdotustasi löysätä. Alun perin oli niin löysällä että hetku ajaessa...siis otetaan puolikierrosta löysää...
Ps. ei ole kivaa kuunnella aavalla järvenselällä epätietoisena kihinöitä ja kahinoita......
Pss. lupasin itselleni jättää gps kokeilut ensi kesään -ajetaan vaan 1000rmp...niin päästään syksyyn...
Ps. ei ole kivaa kuunnella aavalla järvenselällä epätietoisena kihinöitä ja kahinoita......
Pss. lupasin itselleni jättää gps kokeilut ensi kesään -ajetaan vaan 1000rmp...niin päästään syksyyn...
-
Potkuriakselin laakerin "lämpö"
Mesinkikierteistä löysäsin parikierrosta, ei tiputa eikä KUUMU!! Siis kovasti kiitosia!!!!!!!!!!
-
- Viesti:
Mulla outo ilmiö tänä kesänä. Talipoksi kuumenee "tulikuumaksi", ja vaikka löysäsi kuinka, niin ei auttanut. Tällä hetkellä teen niin, että avaan talipoksin mutterin kokonaan auki kun ajan. Vettä tippuu ehkä tippa per sekunti ja itse vannasputken pää pysyy siedettävän haaleana. Laiturissa sitten laitan poksin mutterin kiinni ettei tule vettä. Onko tässä kuviossa jotain pielessä? Kuinka paljon vannasputkesta pitäisi tulla vettä kun poksi on auki? Viime kesänä vaihdoin uuden akselin eli se on vielä aika kulumaton.
- Veli-Matti
Minulla on kaikissa veneissä talipoksiosa kuumunut johonkin 80 asteen hujakoille eli samaan lämpötilaan kuin moottorikin. Ja niin on tainnut tehdä esi-isillänikin mutta kellään se ei ole tiettävästi särkynyt. On ehkä turhaa varmuuden maksimointia löysäillä poksi auki aina ajoon lähdettäessä - entä jos se unohtuu kiristämättä satamaan tullessa?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viesti:
-
potkuriakselin "lämpö"
Kiitos viesteistä, talipoksi "kuumenee" edelleen kädenlämpöiseksi ja uutena veneilijänä tuntui alkuun epävarmalle lähteä merta edemmäksi....kun em. poltti kättä...