Sivu 1/1

Wikströmmi tietoa kaivataan

Lähetetty: 13 Kesä 2006 09:43
Kirjoittaja AMK
Mittailin puristuspaineet W3:sta kylmänä joka pytyssä n. 4.1 lämpösenä 2 pytyn paine tipahti 3.7, 1 ja 3 pysy ennallaan. Paljonkohan tavallisesti pitänee paineiden olla? Ongelmana on ettei kone käy kun ykkös pytyllä, 2 ja 3 pytty suorastaan ui 95 bensassa. Laitettu uudet tulpat ja tulpan johdot, sekä rakensin uuden sytytysjärjestelmän mallia auto tapaan, mut ei toimi.... tietoa kaivataan...kiitos

Lähetetty: 13 Kesä 2006 14:51
Kirjoittaja pontso04
onkohan venttiilit kunnossa/säädöissä? imuvuotoa?

Lähetetty: 13 Kesä 2006 17:35
Kirjoittaja Veli-Matti
On hyvin, hyvin epätodennäköistä että W3 käy vain yhdellä pytyllä. Kyllä siellä jomman kumman "käymättömistä sylintereistä" täytyy edes hörähdellä mukana että kampiakseli edes pyörii. Voipi muuten olla ihan pelkästään tulppavika mutta jos olet tarkistanut ne niin siirry venttiileihin...
Teitkö sytytyksen "mallia auto" Wikströmmin magneettoon?

Lähetetty: 13 Kesä 2006 19:03
Kirjoittaja AMK
Mallia auto sytytys on tehty erielliselle puolalle mutta käret on mangeetosta

Lähetetty: 13 Kesä 2006 19:13
Kirjoittaja AMK
niin ja virta suoraan akulta

Lähetetty: 13 Kesä 2006 20:54
Kirjoittaja Veli-Matti
No, tarkoitin lähinnä sitä että teit sen Wkolmosen magneetosta?

Lähetetty: 13 Kesä 2006 22:15
Kirjoittaja Veli-Matti
Jos kylmänä paineet ovat 4,1 ja vain yhdestä tippuu paineet lämpimänä 3,7:ään niin ei siellä kyllä niin isoa häikkää pitäisi olla mikä estäisi kolmella käymisen.
Kun käynnistin Bertta-Lotan tänä keväänä ensimmäisen kerran niin se pirulainen lähti käydä nilkuttamaan kakkosella ja kolmosella. Tulppienvaihto ei auttanut asiaa ja niinpä piti lyödä magneetto osiksi. Magneetto on Tmi Sulevi Saarenpään kunnostama vaihtomagneetto jonka laitoin paikoilleen semmoisenaan lukuunottamatta ajoituksen muuttamista 15 asteella. Ja sieltähän se syy löytyi kahdella käymiseen; kasatessa Sulevi (hyi hyi Sulevia) oli laittanut bakeliittihammaspyöriin vaseliinia joka sitten oli levinnyt ja aiheutti sytytyshäiriöitä. Korjaukseksi riitti hyvänlainen ruiskuttelu WDnelikymppisellä ja kunnon puhaltelu paineilmalla.
Tarkista magneeton puhtaus ja kärkien maadoitusjohtimen liittimet.