Potkuri pellinkiläiseen fiskariin?
Lähetetty: 09 Kesä 2006 12:07
Löytyykä potkuriasiantuntijaa?
Minulle on nämä puoliliukuvien ja uppoumarunkoisten potkurit melko hepreaa vs. perätuupparien rusetit.
Tokihan potkureista saa tietoa surffaamalla ja kyselemällä esim. Tesconilta tai Veneakselistosta, mutta näiden kahden liikkeenkin näkemykset poikkeaa.
Rivipumppuuni tehtiin tänä keväänä huolto, jossa lähes kaikki sisuskalut vaihdettiin ja samalla uusittiin suuttimetkin.
Nyt tuon jälkeen koeajoissa on tuntunut, että potkuri voisi olla tuuman jyrkempikin ts. kone kestää paremmin kuormitusta.
Viime keväänä vesillelaskun jälkeen huiput gps:stä oli 13.9, jolloin tuli tummaa savua ja nyt 15 ilman savuja. Potkurina 17(16) X 10 perus kolmilapainen, joka on aavistuksen kärsineen näköinen.
Toinen potkurin vaihtoa mietityttävä seikka on vaihteeni, koska sen suhde on 1:1, joten normaali kolmilapaisella meteliä piisaa (kohtaus köliin).
Normaalistihin nelilapaiseen vaihtamalla saa ääniä pois, mutta mitä muita vaikutuksia (huonoja?) nelilapaisella on? Sen tuomaa kuorman kestoa ei kokoisekseen (10.5 x 2.8 )kevyt veneeni tarvitse.
Jokin kolmilapainen High-Skew keskiverto peitolla saattaisi olla optimi, mutta niitä ei taada saada niin pienellä nousulla kuin veneeni vaatii, eli 10-11, vai?
Lyhyesti; hakusessa hiljainen suorituskykyinen rupelli, joten kaikki neuvot, kokemukset kommentit aiheeseen liittyen (nelilapaisuus, High-skew jne) kiinnostaa.
Minulle on nämä puoliliukuvien ja uppoumarunkoisten potkurit melko hepreaa vs. perätuupparien rusetit.
Tokihan potkureista saa tietoa surffaamalla ja kyselemällä esim. Tesconilta tai Veneakselistosta, mutta näiden kahden liikkeenkin näkemykset poikkeaa.
Rivipumppuuni tehtiin tänä keväänä huolto, jossa lähes kaikki sisuskalut vaihdettiin ja samalla uusittiin suuttimetkin.
Nyt tuon jälkeen koeajoissa on tuntunut, että potkuri voisi olla tuuman jyrkempikin ts. kone kestää paremmin kuormitusta.
Viime keväänä vesillelaskun jälkeen huiput gps:stä oli 13.9, jolloin tuli tummaa savua ja nyt 15 ilman savuja. Potkurina 17(16) X 10 perus kolmilapainen, joka on aavistuksen kärsineen näköinen.
Toinen potkurin vaihtoa mietityttävä seikka on vaihteeni, koska sen suhde on 1:1, joten normaali kolmilapaisella meteliä piisaa (kohtaus köliin).
Normaalistihin nelilapaiseen vaihtamalla saa ääniä pois, mutta mitä muita vaikutuksia (huonoja?) nelilapaisella on? Sen tuomaa kuorman kestoa ei kokoisekseen (10.5 x 2.8 )kevyt veneeni tarvitse.
Jokin kolmilapainen High-Skew keskiverto peitolla saattaisi olla optimi, mutta niitä ei taada saada niin pienellä nousulla kuin veneeni vaatii, eli 10-11, vai?
Lyhyesti; hakusessa hiljainen suorituskykyinen rupelli, joten kaikki neuvot, kokemukset kommentit aiheeseen liittyen (nelilapaisuus, High-skew jne) kiinnostaa.