säädöt petroolikoneeseen

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
taisto
Viestit: 2
Liittynyt: 01 Syys 2005 15:00

säädöt petroolikoneeseen

Viesti Kirjoittaja taisto » 01 Syys 2005 15:09

Jouduin vaihtamaan fiskariin koneen. Entisellä (Volvo B20) pääsin petroolin makuun. Nyt paattiin asennetaan vastaava kone vanhasta Amazonista. Tietääkö joku säädöistä, puristuksista - onko niitä muutettava jos aion edelleen ajaa bensan ja kerosiinin 20/80) sekoituksella. Joku valaistunut sanoi, ettei puristuksia tarvitsisi muuttaa.. Onko näin??
t. taisto

Matti Laurila
Viestit: 340
Liittynyt: 16 Huhti 2003 12:12
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Matti Laurila » 01 Syys 2005 15:40

Moro!
Todennäköisesti joudut puristuksia alentamaan. Kotikonsti on ollut esim. laittaa 2 kansipahvia päällekkäin, näin toimittiin mm. petrooli Talboteissa aikanaan. PetroSaab taas oli tehty niin, että männät olivat normaalia hieman matalammat, muistaakseni samat kuin turboversiossa.

t.Matti

Vastaa Viestiin