Tiedustelisin jos jollakulla olisi ollut samanlaisia ongelmia volvon kanssa tai olisi mahdollisesti tietoa tai vinkkejä mikä vikana kone on volvon b20 42hp mutta entinen omistaja on kuulemma tehnyt koneremontin jossa on vaihdettu lohko otettu auton moottorista lohko ja nyt rekisteri paperissa on että olisi 62hp
mittasin puristus paineet olivat 9.5-10 bar luokkaa kone käy pienillä kierrosilla normaalisti ja isoimmillakin mutta rupeaa "pukkaamaan" sauhua isoilla kierroksilla venttiili kopan öljyn täyttö korkista ja huohotin putkesta joka menee kaasariin ei vähänn vaan aika paljon sauhua joten ei ole normaalia huohotusta.
volvon b20 ongelma
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: 12 Kesä 2003 08:23
- Paikkakunta: Nokia
Volvon "maamoottoreiden" kanssa tullut enemmän pelehdittyä, mutta sama konehan se.. Jos öljyt ja vedet ei ole sekaisin eikä pakoputkesta tule vastaavasti paljon sauhua (eli ei polta öljyä) niin näkisin vaihtoehdoiksi kuluneet venttiilivarsien tiivisteet tai normaali huohotus.
Kone saattaa huohottaa vähäisen käytön ja tiivistyneen kosteuden takia aika ronskin näköisesti, näin ainakin oli autossani. 100km ajon jälkeen näytti tilanne paremmalta eikä tullut enää kuin "kirkasta höyryä". Tämän kosteuden näkee kyllä suoraan öljyntäyttökorkista eli jos on valkoista tahnaa niin kosteuttaa löytyy. Tämä tahna tukkii helposti huohotinputken sinne kaasarille ja savut tulee öljyntäyttökorkista.
Mutta veikkaisin niitä venttiilivarren tiivisteitä. Sauhu ei pääse venttiilikoppaan kuin männänrenkaiden tai venttiilivarsien tiivisteiden kautta. Kun kerran puristuspaineetkin hyvät ja tasaiset niin männänrenkaat ja itse venttiilit ei falskaa. Kun vielä miettii niin vain pakopuolella on painetta -> pakoventtiilien tiivisteet.
Sitten vielä tiivisteen vaihtovinkki jos ei ole kaikille tuttu: kantta ei tarvitse irroittaa, jos hankkii tulpanreikään sopivan paineilmaliittimen ja laittaa ilmaa/painetta kammioon vaihdon ajaksi. Nyt voi irroittaa venttiilin jousen ja vaihtaa tiivisteen pelkäämättä, että venttiili putoaa kammioon.
Kone saattaa huohottaa vähäisen käytön ja tiivistyneen kosteuden takia aika ronskin näköisesti, näin ainakin oli autossani. 100km ajon jälkeen näytti tilanne paremmalta eikä tullut enää kuin "kirkasta höyryä". Tämän kosteuden näkee kyllä suoraan öljyntäyttökorkista eli jos on valkoista tahnaa niin kosteuttaa löytyy. Tämä tahna tukkii helposti huohotinputken sinne kaasarille ja savut tulee öljyntäyttökorkista.
Mutta veikkaisin niitä venttiilivarren tiivisteitä. Sauhu ei pääse venttiilikoppaan kuin männänrenkaiden tai venttiilivarsien tiivisteiden kautta. Kun kerran puristuspaineetkin hyvät ja tasaiset niin männänrenkaat ja itse venttiilit ei falskaa. Kun vielä miettii niin vain pakopuolella on painetta -> pakoventtiilien tiivisteet.
Sitten vielä tiivisteen vaihtovinkki jos ei ole kaikille tuttu: kantta ei tarvitse irroittaa, jos hankkii tulpanreikään sopivan paineilmaliittimen ja laittaa ilmaa/painetta kammioon vaihdon ajaksi. Nyt voi irroittaa venttiilin jousen ja vaihtaa tiivisteen pelkäämättä, että venttiili putoaa kammioon.
Hilma - 7.5m fiskariprojekti vanhalla kaksipyttyisellä Olympialla
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 18 Maalis 2004 09:46
- Paikkakunta: Helsinki / Suokki
volvon b20 ongelma
Tässä ehkä vähän aiheen sivusta, mutta sinne päin...
Yksi vaihtoehto on ujuttaa narua/köyttä tulpanreiästä sisään.
Mutta silloin joutuu kyllä "leikkimään" enempi kun asentaa takaisin venttiilinjousia.
Yksi vaihtoehto on ujuttaa narua/köyttä tulpanreiästä sisään.
Mutta silloin joutuu kyllä "leikkimään" enempi kun asentaa takaisin venttiilinjousia.
hep hep