Wickström w-1 kaasari

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
jaakima
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:17
Paikkakunta: Ulvila

Wickström w-1 kaasari

Viesti Kirjoittaja jaakima » 04 Heinä 2005 10:31

Tarvitsisin neuvoa kaasarin säätöihin. Kone saa liikaa bensaa. Ilmaruuvin säädöllä ei ole vaikutusta asiaan. Kaasarissa kohoammion alapuolella oleva iso ruuvi on ilmeisesti seoksen säätö myöskin. Ruuvi on tällä hetkellä kokonaan kiinni, mutta saa silti liikaa bensaa..... Ruuvissa pitäisi ilmeisesti olla jokin tiiviste, koska heti, kun ruuvia avaa, niin se alkaa tiputtaa bensaa. Ehkäpä koho ei sulje bensansyöttöä, mutta eikö kaasarin pitäisi "tulvia" tässä tilanteessa.... Ei ymmärrä....

Stefu
Viestit: 77
Liittynyt: 20 Loka 2004 20:47

Viesti Kirjoittaja Stefu » 04 Heinä 2005 22:17

Hmm, ettei tuo pohjassa oleva ruuvi nyt vain satu olemaan kohokammion tyhjennysproppu....

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 04 Heinä 2005 23:09

Miten vanha Wiki sulla on?
Millainen kaasari?
Mulla on vähän samantapaisia ongelmia ykspyttyisen Olympian kanssa. En ole vielä kuitenkaan tutkinut asiaa. Kone on maissa pukilla.
Kyyrö

jaakima
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja jaakima » 05 Heinä 2005 07:32

Joo, asiaa tutkittu eteenpäin. Se ruuvi siellä kohokammion alapuolella on tosiaan tyhjennysruuvi. Kaasarissa on kiinteä suutin.... Uimurin toinen haarukan muotoinen kannake on murtunut osittain poikki, joka voi ehkä aiheuttaa sen, että uimuri ei sulje kokonaan venttiiliä --> kone saa kokoajan liikaa bensaa. Ihmetyttää vaan, kun kaasari ei tulvi. Nakkilassa asusteleva "wikkeguru" sanoi, että pääsuutin voi olla löysässä ja sen takia kone saa liikaa ruokaa... Toki konehan on 70-luvun alusta, joten paikathan ovat "vähän" löystyneet/syöpyneet. Tänään yritän vielä tutkia asiaa ja jos ei tunnu korjaantuvan, niin taidan hakea uuden messinkikaasarin, jossa säädettävä pääsuutin. Hinta tuollaisella kuulemma on 80 €. Ei mielestäni pahan hintainen... Saa nähdä kuin käy...

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 05 Heinä 2005 15:24

Anna olla vaan sillä kiinteällä suuttimella, säätösuutin on peruja niiltä ajoin jolloin ajettiin kone lämpiumäksi pensiinillä ja matka-ajot sitten ajettiin petroolilla pakkaskeleistä helteisiin.
Viimeksi muokannut Veli-Matti, 05 Heinä 2005 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jaakima
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja jaakima » 05 Heinä 2005 20:53

Tänään sitten sain ainakin toistaiseksi wikken käymään todella nätisti. Sytytyksen laitoin suurinpiirtein niin, että kärjet aukeavat, kun mäntä vajaan sentin ennen yläkuoloa ja ilmansäädön 3 kierrosta auki. Tulppa oli puolentunnin ajon jälkeen kauniin ruskea. Pääsuuttimen kiinnityspultti/mutteri pitää vaan hommata uusi, kun se on mennyt lähes pyöreäksi--> ei saa tarpeeksi kireälle, vaikka laitoin uuden kuparitiivisteenkin väliin --> tiputtaa vähän bensaa... Uusi solenoidikin pitää vaihtaa, kun ei aina oikeen meinaa startata. No ainakin nyt näyttää todella lupaavalta, että pääsee torstaina oikeen kunnolla "fiilistelemään", kun on luvattu aika makeeta keliäkin.

On tää wikke aikalailla eri maailmasta, kuin edellien 3 pyttynen yanmarin diiseli, joka jyrähti aina laakista käymään. No oppia ikä kaikki. Ja jos jotain positiivista hakee, ni on se hienoo, ku tulee pentuajat mieleen, kun terva haisee ja wikke putputtaa.....

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 05 Heinä 2005 23:34

Tuo sentti ennen ykk:taa vaikuttaa aika paljolta ennakoksi. Pariin otteeseen olen joutunut laskeskelemaan (muisteekseni -80 luvun alussa) n. 10 asteen ennakolle hetken ennen ykk:taa ja tulokseksi on tullut muistaakseni n. 4-6mm vähän iskunpituudesta riippuen.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

jaakima
Viestit: 7
Liittynyt: 04 Heinä 2005 10:17
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja jaakima » 06 Heinä 2005 08:37

Tuo kuusi milliä tuntuu aika sopivalta luvulta, kun noin silmämääräisesti sen arvioitsin. Tulos muuten tuli niin, että annoin koneen käydä ja säätelin lennossa jakajaa, joten aika hyvin meni kohdalleen noin korvakuulolla....

Vastaa Viestiin