Moottoripedin rakentaminen
Lähetetty: 28 Kesä 2005 10:24
Nyt saa sanoa mitä mieltä itse on moottoripedin rakentamisesta kun kone vaihtuu isompaan, 1-syl. Olympia => Wickström W2. Ongelma on matala pilssi joka ei jätä paljoa tilaa moottorin alle.
http://www29.websamba.com/venevideo/
Petiä pitää levittää koska wikke on leveämpi rungoltaan ja kiinnityksiltään. Lisäksi öljypohja tulee aika alas ja etummaista veistokaarta joutuu hieman jyrsimään lisää, ehkä hyvinkin ohueksi. Ja kysymyksiä nousee pintaan... Olisiko hyviä vinkkejä tai kuvia näyttää miten tämä kannattaisi tehdä ns. oikein ettei kaari katkea keskeltä. Vai saako katketakin jos ruuvataan hyvin peti/pitkittäisiin puihin kiinni? Vaikuttaa varmasti rungon elämiseen?
Pitäisikö kaarta vahvistaa moottorin alla esim rosterilatalla joka olisi myös moottorin korvakkeiden alla? Tehdä ehkä koko pukki teräksestä jotta painon saa levitettyä hyvin? Mieluummin kyllä puusta, mutta kaikkea on jo ehditty miettimään.
Tarkemmat mitat jäi vielä veneelle, laitan niitä tänne huomenna.
Niin, jos jollain on wikströn ketjukäynnistin niin siitä ollaan ehkä kiinnostuneita kunhan nähdään miten tuo kone paikalleen asettuu. Vaikuttaa siltä että aika alas se tulee ja veiville joutuisi siksi tekemään oman syvennyksen joka taas syö avotilaa.
http://www29.websamba.com/venevideo/
Petiä pitää levittää koska wikke on leveämpi rungoltaan ja kiinnityksiltään. Lisäksi öljypohja tulee aika alas ja etummaista veistokaarta joutuu hieman jyrsimään lisää, ehkä hyvinkin ohueksi. Ja kysymyksiä nousee pintaan... Olisiko hyviä vinkkejä tai kuvia näyttää miten tämä kannattaisi tehdä ns. oikein ettei kaari katkea keskeltä. Vai saako katketakin jos ruuvataan hyvin peti/pitkittäisiin puihin kiinni? Vaikuttaa varmasti rungon elämiseen?
Pitäisikö kaarta vahvistaa moottorin alla esim rosterilatalla joka olisi myös moottorin korvakkeiden alla? Tehdä ehkä koko pukki teräksestä jotta painon saa levitettyä hyvin? Mieluummin kyllä puusta, mutta kaikkea on jo ehditty miettimään.
Tarkemmat mitat jäi vielä veneelle, laitan niitä tänne huomenna.
Niin, jos jollain on wikströn ketjukäynnistin niin siitä ollaan ehkä kiinnostuneita kunhan nähdään miten tuo kone paikalleen asettuu. Vaikuttaa siltä että aika alas se tulee ja veiville joutuisi siksi tekemään oman syvennyksen joka taas syö avotilaa.