Lämppäri
-
- Viesti:
Lämppäri
Moro,
Minulla on (ainakin vanhemmissa) linja-autoissa käytetty lämppäri (ei linja-auton "päälämmityslaite", vaan jonkin sortin apulämppäri).
Laitteessa on kenno, puhallin sekä tulot ja lähdöt vedelle. Ajattelin kytkeä laitteen moottorin makeavesipuoleen siten, että kuuma jäähdytysvesi kiertäisi laitteen kautta.
Onko kellään kokemusta moisesta? Tuntuisi äkkiä ajatellen toimivalta ja halvalta ratkaisulta, mutta ilmeisti jotain "häikkää" on kun en ole ainakaan kuullut, että tämän tyyppisiä lämppäreitä käytettäisiin huviveneissä.
Yksi ongelma on tietty se, että toimii ainostaan ajossa. Mitä muita ongelmia?
-Rape
Minulla on (ainakin vanhemmissa) linja-autoissa käytetty lämppäri (ei linja-auton "päälämmityslaite", vaan jonkin sortin apulämppäri).
Laitteessa on kenno, puhallin sekä tulot ja lähdöt vedelle. Ajattelin kytkeä laitteen moottorin makeavesipuoleen siten, että kuuma jäähdytysvesi kiertäisi laitteen kautta.
Onko kellään kokemusta moisesta? Tuntuisi äkkiä ajatellen toimivalta ja halvalta ratkaisulta, mutta ilmeisti jotain "häikkää" on kun en ole ainakaan kuullut, että tämän tyyppisiä lämppäreitä käytettäisiin huviveneissä.
Yksi ongelma on tietty se, että toimii ainostaan ajossa. Mitä muita ongelmia?
-Rape
-
-
- Viesti:
Lämppäri
Moi
On meilläkin tuollainen oiken venekäyttöön tarkoitettu vesikenno puhallin Safiren rinnalle käytettäväksi moottoroidessa. Eihän niissä varmaan linja-auton lämppäriin ole eroa kuin hinnassa.
Hyvin se skulaa kun vaan saattiin vesi ensin kiertämään.
t:aki
On meilläkin tuollainen oiken venekäyttöön tarkoitettu vesikenno puhallin Safiren rinnalle käytettäväksi moottoroidessa. Eihän niissä varmaan linja-auton lämppäriin ole eroa kuin hinnassa.
Hyvin se skulaa kun vaan saattiin vesi ensin kiertämään.
t:aki
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Vesikieto
Meillä oli Yanmarissa siinä letkujen vieressä valmiit tulpatut paikat joihin sopi putkiliikkeen kierteellä nipat joihin sai letkut kiinni. Edellisessä veneessä Vesi vaan ei lähtenyt kiertämään ilman kiertovesipumppua, kuin vasta sitten kun siirrettiin toinen (paluuletku) koneen kyljessä olevaan tyhjennys nippaan. Letkun pituudella ei liene mitään välia kyllähän se vesi liukkaasti letkussa kulkee. Tässä uudessa koneessa letkulähdöt oli vielä paremmin kahta puolen vesipumppua, niin paine ero syntyi heti ja kierto toimi heti kun saatiin systeemi ilmattua.
teres Aksu
teres Aksu
PS. Yllä oleva teksti on minun näkemykseni asiasta, eikä välttämättä edusta yleistä näkemystä. Sinulla on oikeus olla eri mieltä. Pidätän oikeuden muuttaa käsitystäni. Scylla Ottiliana, https://www.youtube.com/ottilianasailing