sole ei käy hyvin
-
sole ei käy hyvin
Mulla loppu järki koneen kanssa. Sain huollosta uudet suuttimet ja ruuvasin paikoilleen mutta nyt kone ei käy. Käynnistyy mutta sammuu heti. Se ei saa löpöä mutta miksi? Ilmauksen olen tehny monta kertaa ja oikeassa järjestyksessä mutta ei siellä enää ilmaa voi olla ainakaan niin että ei pitäis käydä. Sitten on tetty jos suuttimet on tukossa? mutta silloinhan sen ei pitäin käydä ollenkaan. Voiko siellä olla viellä ilmaa niinpaljon että kone ei pelitä? Voi h******i
Viimeksi muokannut Kinde, 13 Kesä 2005 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Veli-Matti
Tee monttöörin pikailmaus eli jokaisen suuttimen juuri auki varttikierroksen verran ja starttia kohtuullinen määrä. Sitten koneen pyöriessä mutterit lyhimmästä putkesta alkaen kiinni ja jos ilmoista on kiinni niin pitäisi lähteä käyntiin kiristysjärjestyksessä. Nopein, helpoin, tehokkain ja varmin ilmaustapa luki ohjekirjassa mitä vaan... Vielä kun muistat laittaa rättiä putken juureen niin ei ole naftat pitkin pilssiä. Vähän hurjankuuloinen konsti mutta live-elämässä koti-Suomen korvissa ja työmailla koeteltu niin volvoilla, listereillä, valmeteilla kuin nissaneillakin
Kävikös muuten ennen suutinten huoltoa tälle keväälle?
Kävikös muuten ennen suutinten huoltoa tälle keväälle?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
- Lill-Klas
Jos ruiskutuspumpussa on magneettiventtiili sammutusta varten, niin tarkasta että se saa sähköä myös starttaamisen jälkeen. Se voi olla kytketty siten että se saa myös sähköä starttipiiristä starttauksen ajan ja sen jälkeen vain virtalukon kautta. Jos virtalukon pohja tai joku liitos on huono, niin silloin magneettiventtiili saa sähköä vain starttaamisen ajan.
Lill-Klas
-
Juu motti kävi syksyllä aika jees. Eli kaikkiki reissut tuli tehtyä ilman ongelmia mut huippu kierroksista puuttu 200 kierrosta ja välillä joku pytty ei oikein toiminu vaan kone tärisi ja kävi huonosti. Kun sitten ajeli pikkukieroksilla ja kone jäähty niin ongelmia ei ollu. Kaikki toimi oikeen hyvin kun ei vain laskenu kaasua, jos laski alkoi tärinä ja piti jäähdytellä tai sitten se muutenvaan alkoi yht äkkiä toimia. Huollossa sanoivat että suuttimet oli ihan löoppu. Kone on vuodelta 1992 ja suuttimia ei oltu koskaan avattu. Ok kokeilen vielä ton ilmauksen niistä suuttimista.
apukone listeristä on kokemuksia ja se oli kyllä tosi herkkä ilman suhteen.Muuten mulle noi diisselit on ihan vieraita.
Tosta Solesta vielä että kun ensin olen ilmannu kaikki ohjekirjan järjestyksessä. Käsipumpulla pumpatessa ei takuulla tule yhtään ilmaa ja sitten ruuvit kiinni ja starttia. Kone käy hetken mutta sitten sammuu ja kun avaan ruiskupumpun ilmaus ruuvin niin kyllä sieltä ilmaa tulee kun käsipumpulla pumppaa. Voiko toi löpö jotenki vaahtoutua pumpussa vai tarkoittaako toi ilma sitä että siellä on sitä jossain kolossa?
Tsekkaanpa ton magneetiiventtiilin vielä. Kuuluuko siitä yleensä pienin naks kun magneetti on vetäneenä? vai voiko ne olla äänettömiä. ( meikä on ammattikoulussa käyny automatiikka-asentajan linjan ja oon niitä hommiakin tehny mutta nyt kun toi leipätyö on ollu 15v tota kameralla näppäilya niin alkaa pahasti tekniikka kadota hanskasta. Ihan hävettää)
apukone listeristä on kokemuksia ja se oli kyllä tosi herkkä ilman suhteen.Muuten mulle noi diisselit on ihan vieraita.
Tosta Solesta vielä että kun ensin olen ilmannu kaikki ohjekirjan järjestyksessä. Käsipumpulla pumpatessa ei takuulla tule yhtään ilmaa ja sitten ruuvit kiinni ja starttia. Kone käy hetken mutta sitten sammuu ja kun avaan ruiskupumpun ilmaus ruuvin niin kyllä sieltä ilmaa tulee kun käsipumpulla pumppaa. Voiko toi löpö jotenki vaahtoutua pumpussa vai tarkoittaako toi ilma sitä että siellä on sitä jossain kolossa?
Tsekkaanpa ton magneetiiventtiilin vielä. Kuuluuko siitä yleensä pienin naks kun magneetti on vetäneenä? vai voiko ne olla äänettömiä. ( meikä on ammattikoulussa käyny automatiikka-asentajan linjan ja oon niitä hommiakin tehny mutta nyt kun toi leipätyö on ollu 15v tota kameralla näppäilya niin alkaa pahasti tekniikka kadota hanskasta. Ihan hävettää)
-
Lähtikö käymään?
Minulla on scyllassa myös sole (mini 23 vuodelta -92...), ja ongelmat kuulostavat tutuilta. Aluksi kone ei lähtenyt ollenkaan käymään, purin ja ilmasin kyllästymiseen asti, eikä mitään tulosta. Kaveri vihjasi tuosta magneettiventtiilistä, naksuttelin sammutusnappia muutaman kerran ja starttasin. Kone lähti käymään. Pelkkä naksuttelu ei kuitenkaan pitemmän päälle auta, käyntiongelmia on edelleen, pitemmän ajon jälkeen kone ei joskus tahdo jaksaa käydä pienillä kierroksilla. Sammutusnapin naksuttelu ajon aikana auttaa. Täytynee kuitenkin avata virtalukko ja huoltaa (lieneekö mahdollista...) itse venttiili. Onneksi veneessä on masto muutenkin kuin koristeena.
-
Pitää kattoa toi stumppari vielä kunnolla ja sitten syöttöpumpun kalvo imuletku jne. Koska kaikki tietämäni ilmauksen konstit on käyty läpi on vikaa haettava jostain ilmavuodosta tai esim siitä stumpparista. Ei auta taas kuin nöyrtyä raudan edessä ja edetä maltilla ja ajatuksen kanssa.
Kiitos avusta tähänasti, palaan vielä astialle.
Kiitos avusta tähänasti, palaan vielä astialle.
-
MEINAS JO HERMO MENNÄ KUN EI KONE EI OTTaNu KÄYNNISTYÄKSEEN:
Mistään ilmausruuvista ei ilmaa tullu mutta pumpussa oli niin paljon että ei nostanu paineita niinpaljo että olis kone käynistyny.
Suutinputket irti piti starttailla aivan minuuttitolkulla ennekuin kaikki ilma oli pois.
Nyt käy ja kukku eimuuta paatti jordaaniin ja menox
Mistään ilmausruuvista ei ilmaa tullu mutta pumpussa oli niin paljon että ei nostanu paineita niinpaljo että olis kone käynistyny.
Suutinputket irti piti starttailla aivan minuuttitolkulla ennekuin kaikki ilma oli pois.
Nyt käy ja kukku eimuuta paatti jordaaniin ja menox
-
No hyvä että starttasi...
Itse samojen ongelmien kanssa tuskailleena, pari vinkkiä:
Piiiitkää startilla pyörittämistä auttaa jos irroittaa hehkut, samalla huomaa kun hehkun aukoista alkaa tussahdella dieselsumua.
Meitin Sole-23 vaati myös ilmausta avamalla suutinten paluukierto-letkujen liittimiä startaten tai jos sai koneen jotenkuten käymään.
Se sähköinen sammutusnappi ei voi olla mitenkään syyllinen, sen vaikutuksesta solenoidi siirtää syöttöpumpussa koko syötönsäätö "systeemin" pois päältä.
Itse samojen ongelmien kanssa tuskailleena, pari vinkkiä:
Piiiitkää startilla pyörittämistä auttaa jos irroittaa hehkut, samalla huomaa kun hehkun aukoista alkaa tussahdella dieselsumua.
Meitin Sole-23 vaati myös ilmausta avamalla suutinten paluukierto-letkujen liittimiä startaten tai jos sai koneen jotenkuten käymään.
Se sähköinen sammutusnappi ei voi olla mitenkään syyllinen, sen vaikutuksesta solenoidi siirtää syöttöpumpussa koko syötönsäätö "systeemin" pois päältä.
- Veli-Matti
;) lycka till Kinde...
Veli-Matti