albin

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
puupaatti_1_
Viestit: 69
Liittynyt: 20 Maalis 2005 15:38
Paikkakunta: vantaa

albin

Viesti Kirjoittaja puupaatti_1_ » 18 Touko 2005 18:38

nii onko kenelläkään kokemusta noista albinin 2 pyttysistä saako niihi varaosia viälä jostain..ja muutenki jos joku tuntee jotai yleisvikoja ni saa kertoo.....

hb-77
Viestit: 303
Liittynyt: 18 Tammi 2005 11:17
Paikkakunta: porvoo

albin

Viesti Kirjoittaja hb-77 » 20 Touko 2005 13:06


nuutti
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Huhti 2004 14:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nuutti » 21 Touko 2005 01:15

Itselläni on käytössä O-21, pari kesää meni ennen kuin alkoi toimia kunnolla. Jos on käyntiongelmia, tsekkaisin ensimmäiseksi tulpat - ainakin minun koneelleni kelpaa ainoastaan Boschin M12B:t eikä mikään muu. NGK:t, Championit ynnä muut "vastaavat" hajoavat alta puolen tunnin. Boscheja saa tilattua esim. Hessumobiilista Helsingistä.

Jos kone lykkää vettä sisään niin hyvällä tuurilla (kuten minulla) kyse on vain rikkinäisestä kannentiivisteestä. Samalla kannattaa rassata vesikanavat puhtaiksi, se on Albinissa aika helppoa kun ruuvaa lohkon kyljestä luukun auki.

Kansia sun muuta tavaraa saa tuolta forsmarinilta, taisi niillä Suomessakin olla joku edustus. Magneetto ja kaasari ovat samoja Semmejä ja Solexeja mitä Wickströmeissäkin käytettiin, niihin löytynee tarvikkeita helposti.

puupaatti_1_
Viestit: 69
Liittynyt: 20 Maalis 2005 15:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja puupaatti_1_ » 23 Touko 2005 16:34

joo meillä on wicströmissä sellane vika että ei toimi kun boschin tulpilla tai siis takimmainen pytty toimii ngkn mutta etunmainen ei....alkaa tuntuun vähä siltä kun sillä masiinalla olis oma mieli välillä toimii välillä ei....

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 23 Touko 2005 16:50

Wikströmmeille on ihan tavanomaista että käyvät vain Boshilla. Liekö itse Ukko Wikström tehnyt sopimuksen paholaisen kanssa kun tuohon yksipuoliseen diettiin ei ole tieteellistä selitystä. Meidän vanha 3hp rautawikke teki semmoisia temppuja muilla tulpilla että kerran käyntiin ja sitten pimeäksi kun sammutti koneen. Todellisia kertakäyttötulppia...
Eipä silti, mulla oli aikoinaan 2 ryhmän tähtiperä Cortina joka tykkäsi Motorcraftin tulpista niin paljon että kesti vetää pari kiekkaa piikkirattailla namikat kaakossa ja meno tyssäsisitten siihen kun tulpat pimenivät.
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

puupaatti_1_
Viestit: 69
Liittynyt: 20 Maalis 2005 15:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja puupaatti_1_ » 23 Touko 2005 19:42

mistähän tohon alpiniin löytyys räjäytyskuvat

nuutti
Viestit: 13
Liittynyt: 22 Huhti 2004 14:07
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nuutti » 24 Touko 2005 16:20

Edellä mainituilta Forsmarinin sivuilta löytyy varaosakatalogit, niissä on melko lailla täydelliset räjäytyskuvat Albinin vehkeistä.

Niin, minunkin Albini rikkoi aina ensinnä NGK:n tulpat etummaisesta (vai oliko takimmasta, en muista :) pytystä. Liekö syynä sitten pyttyjen lämpötilaero, kun jäähdytysvesi iskee etummaiseen ekana.. Wickströmissä on käsittääkseni vielä enemmän eroa pyttyjen lämmöissä. No, Boschilla toimii kuitenkin kaikki huoletta, nimimerkillä viime lauantaina veteen ja starttinapin hipauksella laakista käyntiin.

Vastaa Viestiin