Bensakone uppos...
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 07 Tammi 2005 18:48
- Paikkakunta: Helsinki
Bensakone uppos...
...mutta ei kokonaan. Onneksi. Kuitenkin niin paljon, että öljutikun reijästä, joka tosin on aika alhaalla Volvo pentassa, meni vesi sisään. Joo ja startti ui myös. No, öljyt on vaihdettu ja startti aukaistu ja putsattu. Uskaltaako käynnistää vai onko vielä jotain muuta?
-
- Viestit: 33
- Liittynyt: 21 Huhti 2005 13:42
- Paikkakunta: Porvoo
Startilla voi pyöritellä tulpat irrallaan jos on pelkoa että vettä olisi enemmän vielä jossain, mutta ilmeisesti sitä ei ole. Sähköt saataa tykätä huonoa vähäisestäkin vedestä, mm. sytytys, mutta jos kaikki on kuivattu ja putsattu niin eikun käyntiin vaan.
Vesi ei rautaa riko ellei sitä ole koko sylinteri täynnä, esim. jos käyvä kone putoaa veden alle. Pienet pisarat haihtuvat kun kone lämpiää. Öljyjä kannattaa tarkkailla käytön jäkeen että ovat edelleen puhtaat. Vesi värjää öljyn vaaleaksi, vähän kahvimaidon sävyyn. Uutta tilalle jos niin käy.
Upotin itse eräänä keväänä perämoottorin kun vuotoa oli rungossa liikaa. Heti kun sain veneen pinnalle otin tulpat irti, pyötitin startilla vedet pois sylintereistä ja laitoin käyntiin. Kävi hetken yhdellä sylinterillä kunnes magneetto kuivui ja homma toimi niinkuin ennenkin.
Vesi ei rautaa riko ellei sitä ole koko sylinteri täynnä, esim. jos käyvä kone putoaa veden alle. Pienet pisarat haihtuvat kun kone lämpiää. Öljyjä kannattaa tarkkailla käytön jäkeen että ovat edelleen puhtaat. Vesi värjää öljyn vaaleaksi, vähän kahvimaidon sävyyn. Uutta tilalle jos niin käy.
Upotin itse eräänä keväänä perämoottorin kun vuotoa oli rungossa liikaa. Heti kun sain veneen pinnalle otin tulpat irti, pyötitin startilla vedet pois sylintereistä ja laitoin käyntiin. Kävi hetken yhdellä sylinterillä kunnes magneetto kuivui ja homma toimi niinkuin ennenkin.
050 555 6424
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15 Huhti 2005 10:43
- Paikkakunta: vantaa
tuli upotettua vuotavan limisaumaisen kanssa b-20 oikein monta kertaa yleensä just ton verran kun mitä kuvailit. kun teet noin kun edellinen neuvoi sähköt puhtaaks ja kuivaks pikkusen ilman tulppia ja sit käymään. ne öljyt toden näkösesti menee siks harmaaks liisteriks joka tapauksessa kuumaks käyttäminen auttaa ja öljyt kannattaa vaihtaa vähän ajanpäästä uudestaan. Eipä sitä volvoa upottaminen tapa.
Vanhoja raatojakin pitää rakastaa.