Sivu 1/1

Wiken käynnistys

Lähetetty: 09 Touko 2005 10:16
Kirjoittaja ruuvari
yritin tossa kahlata vanhoja juttuja läpi eikä sattunut silmään vastaavaa.. Nyt kaivataan kikkoja w-2n käynnistykseen. Kokeiltaessa pyörittää hyvin ja startinkin löi pari kertaa jo pois päältä, ei vaan jaksa hörähtää käyntiin. Kone on seisonut 1½ vuotta. Yritetty kupeista auttaa bensalla mut ei vaikutusta. Toisena ongelmana ilmeni se ettei saada tulppia auki...siihenkin jos jotain elämää suurempaa kikkaa löytyisi niin hienoa. Ovat nyt likoamassa öljyssä.... Muuten venho alkaakin olemaan vesillelaskukunnossa...=)

Lähetetty: 09 Touko 2005 14:16
Kirjoittaja pontso04
yksi vaihtoehto voisi olla, että käret on hapettunut? pyyhkäseppä ne puhtaaksi ja kokeile uudestaan.

Lähetetty: 09 Touko 2005 20:44
Kirjoittaja hkhk
Onko se joskus känyt, eli onko kone käynnin jäljiltä. Yksi mulle tulee mieleen, että useista ryypyistä öljykavot sylinterissä ovat ohuet. En ole W:n asiantuntija, mutta luulisin, että jokunen tippa öljyä sylinterissä lisäisi puristusta.
Oletko katsonut kipinän jollain tavoin tulpan johdosta, (jos tulppa ei lähde heti auki).
Joissaian jutuissa pojilla olli sellaisia aineita, joilla irtoaa mikä vain, selaapa niitä.
Kyllähän noissa tulppakoneissa olisi hyvä saada se irti.
Menestystä.

Lähetetty: 10 Touko 2005 00:29
Kirjoittaja Veli-Matti
Pätkiikö edes? Jos ei niin kipinä on hukassa ja jos edes pätkii (polttaa ryypyt) niin pensat on hukassa.
Kipinä voisi olla niinkin yksikertaisesta syystä kateissa että tulpat on ottaneet ruostetta sen verran että kärkiväli on tukossa. Mutta eipä sitä näe jos kerran tulpat ei lähde irti...
Vaikka voihan ne kärjetkin olla hapettuneet. Avaa magneeton takakansi ja raota niitä sen verran meisselillä että saat hiomapaperin väliin ja vetäisi kerran pari molempia puoliskoja. Sitten suihkauta jotakin CRC:tä tai vastaava kärkien ollessa auki jotta paskat lähtee välistä.
Se että startti hyppää pois päältä vaikka ei edes yritä käydä (vai onko se dynalle tyypillistä - kun en ole oikein rapannut noita uudempia, huippu moderneja sähkö W-sarjalaisia), viittaisi kyllä vahvasti melkoisen väljään koneeseen. Kyllähän se hkhk on ihan oikeassa että liiallinen ryypyttäminen huuhtelee pois kaikki voitelukalvot sylinteresitä ja puristukset heikkenee joten laita sitä öljyä sisään kun ne tulpat irtoaa.

Se erikoisliemi mitä suosittelin kerran jumiutuneiden paikkojen irrotteluun oli muuten Fairy - ja sitähän saa myös sitruunantuoksuisena ;) ;) ;)

Lähetetty: 10 Touko 2005 14:17
Kirjoittaja ruuvari
No se hyvä puoli on että on käynyt, ja siitä suoraan nostettu lepäämään =) Kuppeja ei kokeiltu kun pari kertaa joten en usko moottorin hörpänneen hirviästi bensaa. Tutkimukset jatkuu niiden kärkien ja tulppien osalta...kunhan ne saadaan auki.... Epäilen kyllä ite että vaihtoon menevät, mutta odotellaan.

Lähetetty: 10 Touko 2005 20:41
Kirjoittaja Jape
Kyllä vaikuttais sytytyspuolella olevan kipinän jossain kateissa jos ei ryyppykupeilla saa hörähtämään. Sen vois kokeilla ylimääräisellä tulpalla irtaallaan että tuleeko sieltä piuhasta edes mitään elämää. Jos ei kipinää niin silloin kärjet tai magneetto tutkinnan kohteeksi.

Lähetetty: 13 Touko 2005 13:33
Kirjoittaja ruuvari
Se KÄY! Wikke heräsi henkiin eilen. Tulpat saatiin vihdoin irti ja olivat kuulemma aika surullinen näky. Täytyypi hankkia uudet, vaikka vanhoista vielä vähän apua on. Kaasutin piti putsata muttei mitään isompaa eteen ilemnnyt. Jostain vähän fuskaa bensaa mutta nyt näyttää jo hyvältä....=)

Lähetetty: 13 Touko 2005 20:16
Kirjoittaja Veli-Matti
Oliko se hörsässyt pikkasen vettä?