Wiken käynnistys
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
- Paikkakunta: Kotka
Wiken käynnistys
yritin tossa kahlata vanhoja juttuja läpi eikä sattunut silmään vastaavaa.. Nyt kaivataan kikkoja w-2n käynnistykseen. Kokeiltaessa pyörittää hyvin ja startinkin löi pari kertaa jo pois päältä, ei vaan jaksa hörähtää käyntiin. Kone on seisonut 1½ vuotta. Yritetty kupeista auttaa bensalla mut ei vaikutusta. Toisena ongelmana ilmeni se ettei saada tulppia auki...siihenkin jos jotain elämää suurempaa kikkaa löytyisi niin hienoa. Ovat nyt likoamassa öljyssä.... Muuten venho alkaakin olemaan vesillelaskukunnossa...=)
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
- Paikkakunta: Vantaa
Onko se joskus känyt, eli onko kone käynnin jäljiltä. Yksi mulle tulee mieleen, että useista ryypyistä öljykavot sylinterissä ovat ohuet. En ole W:n asiantuntija, mutta luulisin, että jokunen tippa öljyä sylinterissä lisäisi puristusta.
Oletko katsonut kipinän jollain tavoin tulpan johdosta, (jos tulppa ei lähde heti auki).
Joissaian jutuissa pojilla olli sellaisia aineita, joilla irtoaa mikä vain, selaapa niitä.
Kyllähän noissa tulppakoneissa olisi hyvä saada se irti.
Menestystä.
Oletko katsonut kipinän jollain tavoin tulpan johdosta, (jos tulppa ei lähde heti auki).
Joissaian jutuissa pojilla olli sellaisia aineita, joilla irtoaa mikä vain, selaapa niitä.
Kyllähän noissa tulppakoneissa olisi hyvä saada se irti.
Menestystä.
Kyyrö
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Pätkiikö edes? Jos ei niin kipinä on hukassa ja jos edes pätkii (polttaa ryypyt) niin pensat on hukassa.
Kipinä voisi olla niinkin yksikertaisesta syystä kateissa että tulpat on ottaneet ruostetta sen verran että kärkiväli on tukossa. Mutta eipä sitä näe jos kerran tulpat ei lähde irti...
Vaikka voihan ne kärjetkin olla hapettuneet. Avaa magneeton takakansi ja raota niitä sen verran meisselillä että saat hiomapaperin väliin ja vetäisi kerran pari molempia puoliskoja. Sitten suihkauta jotakin CRC:tä tai vastaava kärkien ollessa auki jotta paskat lähtee välistä.
Se että startti hyppää pois päältä vaikka ei edes yritä käydä (vai onko se dynalle tyypillistä - kun en ole oikein rapannut noita uudempia, huippu moderneja sähkö W-sarjalaisia), viittaisi kyllä vahvasti melkoisen väljään koneeseen. Kyllähän se hkhk on ihan oikeassa että liiallinen ryypyttäminen huuhtelee pois kaikki voitelukalvot sylinteresitä ja puristukset heikkenee joten laita sitä öljyä sisään kun ne tulpat irtoaa.
Se erikoisliemi mitä suosittelin kerran jumiutuneiden paikkojen irrotteluun oli muuten Fairy - ja sitähän saa myös sitruunantuoksuisena ;) ;) ;)
Kipinä voisi olla niinkin yksikertaisesta syystä kateissa että tulpat on ottaneet ruostetta sen verran että kärkiväli on tukossa. Mutta eipä sitä näe jos kerran tulpat ei lähde irti...
Vaikka voihan ne kärjetkin olla hapettuneet. Avaa magneeton takakansi ja raota niitä sen verran meisselillä että saat hiomapaperin väliin ja vetäisi kerran pari molempia puoliskoja. Sitten suihkauta jotakin CRC:tä tai vastaava kärkien ollessa auki jotta paskat lähtee välistä.
Se että startti hyppää pois päältä vaikka ei edes yritä käydä (vai onko se dynalle tyypillistä - kun en ole oikein rapannut noita uudempia, huippu moderneja sähkö W-sarjalaisia), viittaisi kyllä vahvasti melkoisen väljään koneeseen. Kyllähän se hkhk on ihan oikeassa että liiallinen ryypyttäminen huuhtelee pois kaikki voitelukalvot sylinteresitä ja puristukset heikkenee joten laita sitä öljyä sisään kun ne tulpat irtoaa.
Se erikoisliemi mitä suosittelin kerran jumiutuneiden paikkojen irrotteluun oli muuten Fairy - ja sitähän saa myös sitruunantuoksuisena ;) ;) ;)
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
- Paikkakunta: Kotka
No se hyvä puoli on että on käynyt, ja siitä suoraan nostettu lepäämään =) Kuppeja ei kokeiltu kun pari kertaa joten en usko moottorin hörpänneen hirviästi bensaa. Tutkimukset jatkuu niiden kärkien ja tulppien osalta...kunhan ne saadaan auki.... Epäilen kyllä ite että vaihtoon menevät, mutta odotellaan.
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...
- Jape
- Viestit: 1628
- Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
- Paikkakunta: Kotka
Se KÄY! Wikke heräsi henkiin eilen. Tulpat saatiin vihdoin irti ja olivat kuulemma aika surullinen näky. Täytyypi hankkia uudet, vaikka vanhoista vielä vähän apua on. Kaasutin piti putsata muttei mitään isompaa eteen ilemnnyt. Jostain vähän fuskaa bensaa mutta nyt näyttää jo hyvältä....=)
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Oliko se hörsässyt pikkasen vettä?
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."