Nanni 2 45HE jäähdytysveden määrä
-
Nanni 2 45HE jäähdytysveden määrä
Mä en näe tässä säiliön sisällä mitään min/max merkintöjä. Pitäiskö siellä olla merkit vai mihin asti jäähdytysnestettä pitäisi olla?
- Qubik
- Viesti:
Re: Nanni 2 45HE jäähdytysveden määrä
Onko säiliö paonekorkilla? Jos ei ole, niin se on vaan ylivuoto säiliö,eli siellä yasolla ei ole merkitystä. Silloin painekorkki onnlämmönvaihtimen päällä. Ja taso katsottaan sieltä. Normaalisti riittää, kun nestepinta näkyy
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
Kaipa se on painekorkki, kun se noin reilun puolen kierroksen käännöllä menee tiukkaan kiinni. Ei siis ole mitään normaaleita pitkiä kierteitä.
Entä tietääkö kukaan mikä tässä koneessa on jäähdytysnesteen määrä litroissa? Mistään ei googlella löydy tätä tietoa, eikä sitä ole käyttöohjeessakaan.
Ei tosin löydy mistään tietoa öljyn määrästäkään, mutta mittatikun perusteella sinne meni aika tarkkaan 2,5l.
Entä tietääkö kukaan mikä tässä koneessa on jäähdytysnesteen määrä litroissa? Mistään ei googlella löydy tätä tietoa, eikä sitä ole käyttöohjeessakaan.
Ei tosin löydy mistään tietoa öljyn määrästäkään, mutta mittatikun perusteella sinne meni aika tarkkaan 2,5l.
- Qubik
- Viesti:
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
- Qubik
- Viesti:
Tosta pääsee pikkase eteenpäin. Jäähtärin kanssa tarkalla määtällä ei oikeesti ole merkitystä. Kaadat niin paljon kun mrnee
-
Toi manuaali on minulla ja se on kyllä luettu. Mutta ohjeet siinä on mun mielestä puutteelliset.
Mä taidan nyt tyhjentää sen kokonaan ja huuhtelen sitä pelkällä vedellä. Täytän sitten lopuksi sen niin että nesteen pinta alkaa näkymään.
Kiitos.
Mä taidan nyt tyhjentää sen kokonaan ja huuhtelen sitä pelkällä vedellä. Täytän sitten lopuksi sen niin että nesteen pinta alkaa näkymään.
Kiitos.
-
Taitaa olla vain n. 1l tilavuus. Olen tänään huuhdellut sitä pelkällä makealla vedellä kolme kertaa. Ts. vanhat pois, vettä noin litra tai vähän vajaa ja koneen käyttöä viitisen minuuttia (ei tyhjäkäynnillä). Vielä kolmannenkin vesihuuhtelun jälkeen ulostuleva vesi oli hyvin sameaa (likaisen vihreää). Laitoin sinne nyt vesi&jäähdytysnesteseoksen, mutta näin jälkikäteen jäin miettimään, että voisiko tuossa olla jossain reikä, josta merivesi pääsee makeavesipuolelle?
Vaihdon yhteydessä sieltä tuli myös hiekkaa ulos. Tätä en oikein ymmärrä. Mistähän tämä voisi johtua? Onko se voinut joutua meriveden kautta tuonne?
Vaihdon yhteydessä sieltä tuli myös hiekkaa ulos. Tätä en oikein ymmärrä. Mistähän tämä voisi johtua? Onko se voinut joutua meriveden kautta tuonne?