Terve,
Moottorina Wickström W1 70-luvulta.
Kaasarin pohjalle ilmestyy omituista limaa, joka tukkii polttoaineen saannin. Kesän myötä sitä sinne ilmestyy, ja sitä saa väh. 1 kerran kesässä putsata. Polttoaineena 95, johon sekaan venttiilinsuoja-ainetta. Lieneekö nykyisen lyijyttömän bensan ominaisuus, vai jotain muuta?
Onko foorumilaiset kokeilleet laittaa Wickströmin W-sarjalaisten polttoainelinjoihin suodattimia, ja onko niistä hyötyä? Myös kiinnostaa kokemukset esim. Motonetissa myytävistä bensan "puhdistusaineista", voisiko niistä olla jotain hyötyä?
Kiitos jo etukäteen!
Wickström W1 kaasari limaantuu
-
- Viestit: 1238
- Liittynyt: 11 Heinä 2006 23:34
- Paikkakunta: Dragsfjärd
Re: Wickström W1 kaasari limaantuu
Terve,
Mun W1:ssä tulee kyllä jonkun verran vihertävää mujua varsinkin kohokammion seiniin. Ei nyt niin paljoa, että suorastaan tukkisi paikkoja, mutta suutinputkia olen joskus koittanut puhdistellakin. On vaan aika tiukassa tämä töhnä.
Onko sun tankki puhdas, ettei sieltä kulkeudu mitään väärää tavaraa?
Olen pannut letkuun bilteman /vast parin euron muovikuorisen paperisuodattimen. Ei ole ollut varsinaisia tukos murheita koskaan. Ja kone saa silti riittävästi ainetta käydäkseen. Mielestäni sellainen kannattaa olla, kunhan vain korkeuseroa tankin ja kaasuttimen välillä on riittävästi.
Mun W1:ssä tulee kyllä jonkun verran vihertävää mujua varsinkin kohokammion seiniin. Ei nyt niin paljoa, että suorastaan tukkisi paikkoja, mutta suutinputkia olen joskus koittanut puhdistellakin. On vaan aika tiukassa tämä töhnä.
Onko sun tankki puhdas, ettei sieltä kulkeudu mitään väärää tavaraa?
Olen pannut letkuun bilteman /vast parin euron muovikuorisen paperisuodattimen. Ei ole ollut varsinaisia tukos murheita koskaan. Ja kone saa silti riittävästi ainetta käydäkseen. Mielestäni sellainen kannattaa olla, kunhan vain korkeuseroa tankin ja kaasuttimen välillä on riittävästi.
- Qubik
- Viestit: 1080
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Wickström W1 kaasari limaantuu
1. Se lima on kummallinen, olettaisin, että se johtuu vedesta. Jos polttoaineen otto on tankin pohjasta ja ilmausreijästä pääsee satevedet tankkiin vms. Jos sulla on kaasuttimessa koho, mikä on päällystetty shellakkalla, niin alkoholi liottaa shellakkaa hitaasti ja aiheutuu limakerros pohjalle.
2.bensiinin lisäaineet on pitkälti pirtuab a liottimiä. Ne on yleisin syy letku/tiiviste/kumiosien vauroille. Toki usein virheellisesti miellettään ne bensiinissa olevan etanolin syyksi.
3.ventiilisuojaaineet on monessa testissa todettu hyödyttömiksi. Jopa 1% kaksitahtiöljy on ollut tehokkaampi suokamaan istukka lautasen iskuilta. Toki parhaan tuloksen saa, jos asennettaan nykyaikaiset istukkaat ja ventilit. Mutta riippuen lyijykorvikkeesta, ne sisältää etanolia. Joten siinä ollaan takaisin aloituspisteessä. Jos etanoli sulattaa sun kohosta shellakkaa niin se voi olla se lilluva aine.
4. Aina kannattaa ollaa pieni suodatin välissä. Kakstahtiöljyä kun käyttää, niin järkevämpi olisi laittaa ns Disel suodatin, koska se päästää öljyn paremmin läpii. Muutoin ihan halpis bensasuodatin kelpaa. Toki hinta ja laatu näissä korreloi.
Pirtu ja sen vaikutuksista. Pirtu itsessään puhtaana ei ole paha polttoaine. Mutta pirtu sitoa kosteutta, niin tankiin pääsyt vettä, ehkä sen muutaman millilitran kondenssivedenkin, mikä kauden aikana tulee ja kuljettaa sen iloisesti kaasuttimeen, toki silloin se ei ole enää niin pirtu vaan p***a viina. Se viina on se, mikä seisoessa aiheuttaa kupariseoksien korroosiota. Eli se vihreä on kuparioksiidi. Ja sitä ei enää kupariksi takaisin saa. Eli paha asia.
Loppupelissä, jos lompakko kannattaa, minä käyttäisin pienkonebensaa näissä. Akrylaattibensiini säilyy hyvin, palaa puhtaammin ja ei haisee. Eikä sisältää alkoholia.
2.bensiinin lisäaineet on pitkälti pirtuab a liottimiä. Ne on yleisin syy letku/tiiviste/kumiosien vauroille. Toki usein virheellisesti miellettään ne bensiinissa olevan etanolin syyksi.
3.ventiilisuojaaineet on monessa testissa todettu hyödyttömiksi. Jopa 1% kaksitahtiöljy on ollut tehokkaampi suokamaan istukka lautasen iskuilta. Toki parhaan tuloksen saa, jos asennettaan nykyaikaiset istukkaat ja ventilit. Mutta riippuen lyijykorvikkeesta, ne sisältää etanolia. Joten siinä ollaan takaisin aloituspisteessä. Jos etanoli sulattaa sun kohosta shellakkaa niin se voi olla se lilluva aine.
4. Aina kannattaa ollaa pieni suodatin välissä. Kakstahtiöljyä kun käyttää, niin järkevämpi olisi laittaa ns Disel suodatin, koska se päästää öljyn paremmin läpii. Muutoin ihan halpis bensasuodatin kelpaa. Toki hinta ja laatu näissä korreloi.
Pirtu ja sen vaikutuksista. Pirtu itsessään puhtaana ei ole paha polttoaine. Mutta pirtu sitoa kosteutta, niin tankiin pääsyt vettä, ehkä sen muutaman millilitran kondenssivedenkin, mikä kauden aikana tulee ja kuljettaa sen iloisesti kaasuttimeen, toki silloin se ei ole enää niin pirtu vaan p***a viina. Se viina on se, mikä seisoessa aiheuttaa kupariseoksien korroosiota. Eli se vihreä on kuparioksiidi. Ja sitä ei enää kupariksi takaisin saa. Eli paha asia.
Loppupelissä, jos lompakko kannattaa, minä käyttäisin pienkonebensaa näissä. Akrylaattibensiini säilyy hyvin, palaa puhtaammin ja ei haisee. Eikä sisältää alkoholia.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!