Kirjoittelen tänne kun näkyy tekniikka keskustelu olevan hieman aktiivisempaa mitä kalastus tai vetouistelupalstoilla.
Esiintynyt.. hieman ihmeellinen kuvio koneen bensan saannissa.
Lyhykäisyydessään vene on köh köh.. 6,5m lasikuitupaatti

Vetuksen 90L tankki, sieltä 10mm lähtö, takana suodatin, normaali motonetin mikälie mercuryn quilcksilver, ihan toimivia ollut aikaisemmin.
Suodattin on pilssissä, siitä lähtö 8mm koneen omalla putkella. Kone on suizan 150, toimivaksi todettu.
Ongelmana on..
Kone vetää 4000rpm saakka hyvin, jonka jälkeen/aikana imee "Pässinmunan" linttaan ja kakoo sammuksiin kun bensa loppuu. Eli bensa ei tule tankilta suodattimelle taa noin 3,5-4m matkaa.
Tyhjäkäynnillä ja "kevyessä" plaanissa 3000rpm nurkilla toimii hyvin joskohta "pässinmuna" tai primeri on hieman luntussa. Mutta toimii nikottelematta.
Koneen käydessä hetken tyhjällä rannassa niin "homma normalisoituu" ja primeri kovenee.
Jotenkin ei haise ilmavuoto ongelmalta? Ilmavuodon kyseessä ollessa tuo sammuilisi miten millonkin vaikokö? Tankin huohottimen puhalsin jo asennusvaiheessa paineella, pitäisi olla auki. Mutta toki vanha mikä vanha.
Mistähän tuota lähtisi setvimään?
Jos kelit kestää vielä niin ajattelin:
-ohittaa tankin suoraan imuliittimeltä 20L pikkutankilla. Tämän pitäisikokö? sulkea pois tukkeutunut huohotin ja vuotava tankin litos, ja se että kyseessä ollessa noin metrin pitkä, matala ja kapea tankki missä imu on typerästi etupäässä se että veneen kulku hieman pystyssä ja keskipakoisvoima vetää bensat tankin takapäähän.
-Seuraavaksi pikkutankilla ohitetaan koko linjasto ja suoraan koneen letkuihin kiinni.
Äkkiseltään en muuta keksi vai tuleeko arvon kanssaharrastajilla jotain mieleen.
Vene ei tosiaan ole puinen mutta pö ongelmat lienee samoja olkoon veneen materiaali mitä tahansa.