Kiitos Qubik hyvästä vastauksestasi. Tarina jatkuu ja saa mielenkiintoisia käänteitä...
Ilmeisesti tässä on entisen omistajan aikana käytetty juurikin moottoriöljyä kytkimessä mutta laskun mukaan valtuutettu huoltoliike oli syksyllä laittanut ATF:ää. Kun poistimme öljyn, se oli sen näköistä, että ATF oli sekoittunut vanhoihin moottoriöljyn jämiin ja toinen huomio oli, että öljyä oli ihan liikaa. Paljon yli ylämerkin. Kun saimme kytkimeen puhtaat ATF:ät, kytkimen toiminat huononi selvästi lisää. Lopulta päädyimme kokeilemaan maahantuojan suosittelemaa Volvon omaa moottoriöljyä. Otimme kokeilemamme öljyt pois ja huuhtelimme kytkintä ensin parilla ylimääräisellä öljynvaihdolla ja poistimme ne tarkasti ennen kuin lisättiin ohjekirjan mukainen määrä puhdasta öljyä. Koeajolla vaihde meni heti lähes normaalisti päälle ja tilanne vain parani vähän matkaa ajettuamme. Lopputuloksena kytkin alkoi toimia täysin normaalista ainakin toistaiseksi.
En usko, että mikäli kytkin on rikki, tai menossa rikki, tässä tapahtui ihmeparantuminen mutta mielenkiintoista... Niin ja säädettiin vaijeriakin vähän ja korjattiin sen lukitus moottorinpuolipäässä, kun sekään ei ollut ihan priimaa. Mikä on teidän ennuste tarinan jatkolle?
Mistä alkaisit etsiä vikaa
- ms.venla
- Viestit: 1043
- Liittynyt: 29 Loka 2009 21:43
Re: Mistä alkaisit etsiä vikaa
Luultavasti vika korjaantui. ATF öljyä on minullakin kummassakin Hurth kytkimessä.