MB20:n vetoakselissa on tällainen tiiviste. Osaako raati kertoa tästä enemmän?
Rasvakupissa on siis tuollainen kuppimallinen korkki, jonne olen lisäillyt edellisen omistajan ohjeen mukaan rasvaa (itsellä käytössä CRC Super Adhesive Grease). Tiiviste vuotaa sen verran, että tiputtaa n. sekunnin välein.
Lähinnä kiinnostaa esim:
- Minkä mallinen tiiviste on kyseessä? Mihin toiminta perustuu? Onko kellään tietoa valmistajasta ja mallista?
- Onko rasvan tarkoitus vain voidella vai myös tiivistää?
- Minkä ohjeen mukaan rasvaa lisätään? Onko esim riittävästi, kun pursuaa tuolta kauluksesta (kuvassa kumirengas karannut ulos kauluksesta)?
- Kuinka usein on tarkoitus lisätä rasvaa / kiertää kuppia? Mikä on normaali menekki?
- Miten tätä saisi tiiviimmäksi?
- Kannattaako päivittää? Miltä osin?
Potkuriakselin tiivisteen malli ja ylläpito
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 13 Elo 2019 18:05
Potkuriakselin tiivisteen malli ja ylläpito
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Viestit: 2184
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Re: Potkuriakselin tiivisteen malli ja ylläpito
Pitää päivittää, ainakin nuo kumiletkun klemmarit, onko jo takimmaisesta parista toinen jo poikki?? Jos noista pito loppuu vene kyllä uppoaa!
Kuva on liian pieni vanhoille silmille nähdä onko kyseessä taliboksi vai onko se O-rengastiivisteinen, jotka kuuluisi olla kauluksen sisällä, eikä ulkopuolella.
Kuva on liian pieni vanhoille silmille nähdä onko kyseessä taliboksi vai onko se O-rengastiivisteinen, jotka kuuluisi olla kauluksen sisällä, eikä ulkopuolella.
-
- Viestit: 2184
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Re: Potkuriakselin tiivisteen malli ja ylläpito
Yrittänyt vielä katella, ei näytä talinauhaboksilta kun ei ole kiristysmutteria?
Siinä voi olla stefat, toinen näkyvissä, toinen rasvakupin takana=rasva menee stefojen/O-renkaiden väliin voidellen ne
Koneen kumityynyjen painumisen seurauksena linjaus voi olla pielessä ja aiheuttaa kampeamista/kulumista joka johtaa vuotoon(jopa niin paljon, että se O-rengas on tullut ulos urastaan??
Lienee veneen alkuperäinen, kannattais ehkä päivittää uuten jos reikä on kulunut soikeaksi,jos ei, niin voi selvitä stefojen tms vaihdolla(kumiletkukin pitää vaihtaa) samalla tarkistaen linjaus, veneen ollessa kuivilla(akseli on keskellä vannasputkea sen etupäässä)
Poista rasva akselilta ja ota kuva koneen suunnasta taapäin, niin siitä vois nähdä paremmin
Siinä voi olla stefat, toinen näkyvissä, toinen rasvakupin takana=rasva menee stefojen/O-renkaiden väliin voidellen ne
Koneen kumityynyjen painumisen seurauksena linjaus voi olla pielessä ja aiheuttaa kampeamista/kulumista joka johtaa vuotoon(jopa niin paljon, että se O-rengas on tullut ulos urastaan??
Lienee veneen alkuperäinen, kannattais ehkä päivittää uuten jos reikä on kulunut soikeaksi,jos ei, niin voi selvitä stefojen tms vaihdolla(kumiletkukin pitää vaihtaa) samalla tarkistaen linjaus, veneen ollessa kuivilla(akseli on keskellä vannasputkea sen etupäässä)
Poista rasva akselilta ja ota kuva koneen suunnasta taapäin, niin siitä vois nähdä paremmin