Vire 12 nokeaa tulpan
Lähetetty: 30 Kesä 2021 22:27
Tulppa nokeentuu, jos ajetaan pidempään kevyellä kaasulla. Tämän jälkeen kone ei enää vastaa kaasuun, eli kulkee vielä matalilla kierroksilla muttei korkeilla. Tarpeeksi kauan kun ajaa, niin sitten lopettaa kulkemisen kokonaan.
Viittaisi liian rikkaaseen seokseen. En vaan keksi, mitä tekisin asialle. Pääsuuttimen kokeilin vaihtaa pienemmäksi (Vire tulee suuttimilla "120" ja "60", olisikohan nuo luvut sitten mikroneja?), mutta kone ei tällöin ottanut kierroksia uudellakaan tulpalla. Vaihdoin siis takaisin isomman pääsuuttimen. Tuliterällä tulpalla pääsen ajamaan, mutta vain kovalla kaasulla. Jos jossain vaiheessa ajan kevyellä kaasulla, tulppa nokeentuu.
Normaalisti mulla on ollut NKG B7HS -tulppa, mutta olen kokeillut myös kuumemmilla B6HS ja jopa B5HS. Ei parannusta asiaan. Mitäpä nyt? Nostanko kohon neulaa (--> bensapinta alenee)?
Kaasutin on BING 8/25/179. Ja Vire 12 -konehan on siis 2-tahti/1-syl. Bensa: 95E/3%-seos.
Viittaisi liian rikkaaseen seokseen. En vaan keksi, mitä tekisin asialle. Pääsuuttimen kokeilin vaihtaa pienemmäksi (Vire tulee suuttimilla "120" ja "60", olisikohan nuo luvut sitten mikroneja?), mutta kone ei tällöin ottanut kierroksia uudellakaan tulpalla. Vaihdoin siis takaisin isomman pääsuuttimen. Tuliterällä tulpalla pääsen ajamaan, mutta vain kovalla kaasulla. Jos jossain vaiheessa ajan kevyellä kaasulla, tulppa nokeentuu.
Normaalisti mulla on ollut NKG B7HS -tulppa, mutta olen kokeillut myös kuumemmilla B6HS ja jopa B5HS. Ei parannusta asiaan. Mitäpä nyt? Nostanko kohon neulaa (--> bensapinta alenee)?
Kaasutin on BING 8/25/179. Ja Vire 12 -konehan on siis 2-tahti/1-syl. Bensa: 95E/3%-seos.