Sivu 1/1

Johnson gt 20 vm1996

Lähetetty: 05.04.2021 18:22
Kirjoittaja stuuvari
Kaasu kaukohallintalaiitteella toimii vähän omia aikojaan. Kun kahvasta vääntää kaasua kun vaihde on jo mennyt päälle niin ei heti tapahdu oikein mitään ja sitten yhtäkkiä tapahtuu ja kun vähentää niin sama homma. Aika vaikea hallittava siis. Pitäis jotenkin osata kaikki tehdä hieman etuajassa mikä tietysti on mahdotonta. Hieman on jäykkäkin tuo kahva ja jäykkyyttä tulee lisää mitä enemmän kaasua antaa ja lopussa tulee vielä suurempi viive toiminnassa. Vaijerit kyllä luistaa. Helpointa olis tietysti vaihtaa koko kaukolaite uuteen mutta onkohan näitä uusia myynnissä varaosina vaijereineen tai mitä muuta olis tehtävissä ???

Re: Johnson gt 20 vm1996

Lähetetty: 05.04.2021 19:52
Kirjoittaja matti
Tutki nyt ensin kanittaako kaapelit?
Ehkä yleisin syy, vanhuuden lisäksi on, liian pitkät kaapelit sykkyrällä jossakin aiheuttaen em kaltaisen viiveen
Uudet kaapeli ei paljoa maksa.

Re: Johnson gt 20 vm1996

Lähetetty: 05.04.2021 21:36
Kirjoittaja stuuvari
Pitää vielä käyttää kaapeleita irti ja kokeilla. Mutta jos nyt päätyy vaihtamaan kaukkarin niin onko tietoa onko siinä olevalla virtalukolla/virransyötöllä mitään muuta merkitystä kuin käynnistys. Jos päätyy johonkin uuteen yleismalliin missä virtalukkoa ei ole (vanhan kaukon virtalukon jättäisin käyttöön) , esim:
https://www.navimare.fi/product_details.php?p=865
Tai
https://www.navimare.fi/product_details.php?p=1876
Ohessa kuva vanhasta

Re: Johnson gt 20 vm1996

Lähetetty: 06.04.2021 16:46
Kirjoittaja matti
Kuten kuvasta voi havaita on tuo hätäpysäytin, sekä startin johto menee virtalukolta mikrokytkimen kautta joka estää vaihde päällä starttauksen.
Molemmat turvallisuusvälineitä!