Seagull
-
- Viestit: 340
- Liittynyt: 16.04.2003 12:12
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 25.03.2004 16:34
- Paikkakunta: Helsinki
Seagull
Hauskat sivut: http://www.saving-old-seagulls.co.uk/ . Farsonsilla (http://www.messinkihelat.fi/) oli joskus 90-luvulla jotain tekemistä ko koneen kanssa. Itselläni on ollut tuollainen peruutusvaihteellinen härveli yhden kesän ajan Hai-veneen perässä. Toimiessaan jokus satunnaisesti täristeli perän kansilaudoitusta rikki.
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25.06.2003 18:03
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 08.04.2005 12:03
- Paikkakunta: Vantaa
Seagull
Moottori onkin mitä ilmeisemmin (valitettavasti) valmistettu vasta 78-79, koska siitä löytyi merkintä FPC, joka viittaa kyseisiin vuosiin.
Minun ei toivottavasti tarvitse käyttää sitä lainkaan ;) koska aion laittaa sen Juhalta ostamani Sulka-purjeveneen perään.
Minun ei toivottavasti tarvitse käyttää sitä lainkaan ;) koska aion laittaa sen Juhalta ostamani Sulka-purjeveneen perään.
Taisto
-
- Viestit: 313
- Liittynyt: 16.04.2003 11:59
- Paikkakunta: Mynämäki
- Viesti:
Eikös Seagull ole melkein yhtä toimintavarma kuin junan vessa? Mulla on sellainen 3-heppainen jostain 60-luvulta. Tuli veneen mukana, mutta ei sitä viitsi käyttää, kun ei ole vaihteita, ja tankin korkissa lukee: Oil to Gas, 1:10. Viisaammat joskus sanoi, että tuosta ei paljon kannata nyky-öljyilläkään tinkiä, joten on vähän kallista kyytiä...jvaatain kirjoitti:Onko joku saanut Seagulin toimimaankin?
Sen verran kokeilin, että sydän meinas pysähtyä, kun lähti ekalla käymään kolmen vuoden käyttämättömyyden ja huoltamattomuuden jälkeen. No sen verran tehtiin huoltoa, että napautettiin puupalikalla vähän männän päälle, että lähti pyörimään, ja laitettiin uutta bensaa tankkiin.
Markku
- jansix
- Viestit: 578
- Liittynyt: 25.12.2003 20:24
- Paikkakunta: oulu
- Viesti:
kyllä ne on ikiliikkujia, itellä on ollut pari ostin ensimmäisen joka oli seissyt 15 v. navetan nurkassa ja otin tulpan pois ja öljy pyttyyn ja parin päivän päästä 3:lla käyntiin. vanhassa vene tai tm:ssä testi jossa sanotaan ett jos ei lähe ekalla niin on joko pensahana kiinni, tankin ilma ruuvi kiinni tai naru hukassa. yhdyn tuohon täysin. omilla oon ajanu n. 4 rosentin seoksella ja hyvin on toiminut. siis varma kone, voi kuulemma käyttää ankkurina ongella, ja laittaa takas perään ja ajella sen jälkeen rantaan.
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Eiköhän tuo Seagull ole tehty ihan vasiten mahdollisimman yksinkertaiseksi ja halvaksi käyttömoottoriksi. Minulle nuo yleensä merkitsevät samaa kuin varmatoimisuus... Aika on muuttunut niin että tänä päivänä kun ajelet Seagullilla niin ihmiset huokailevat ihastuksesta mutta ennen taisi olla vähän toisin päin ;)
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 203
- Liittynyt: 25.06.2003 18:03
- Paikkakunta: Kontiolahti
- Veli-Matti
- Viestit: 7971
- Liittynyt: 08.10.2003 21:59
- Paikkakunta: Varjakka
Tuosta maanantai kappaleesta tuli mieleen ex-neukkuaikaan tehdyt ns. lauantaikappaleet. Tuotantolaitoksissa tehtiin tehtaan piikkiin "talkootöinä" lauantait ja työntekijät synkässä vituksessaan sabotoivat tuotteita...
Samaa tekivät GM:n työntekijät jenkeissä -70 luvulla kun protestoivat työntekijävähennyksiä vastaan. Kasattavaan koneeseen saatettiin laittaa yksi alimittainen mäntä tai jättää yksi kierokangen pultti pois, jne... Sillähän se työllisyys parani :)
Se on selvää ettei Seagull ole mikään perämoottorien MTU eikä sitä ole sellaiseksi tarkoitettukaan joten kyllä sinne joukkoon on livahdellut ehkä keskimääräistä useammin virheellisiä yksilöitä jotka sitten kiertavät (tai ovat kiertäneet) veneen perästä toiseen "pannaanpa vahinko kiertämään"-periaatteella
Samaa tekivät GM:n työntekijät jenkeissä -70 luvulla kun protestoivat työntekijävähennyksiä vastaan. Kasattavaan koneeseen saatettiin laittaa yksi alimittainen mäntä tai jättää yksi kierokangen pultti pois, jne... Sillähän se työllisyys parani :)
Se on selvää ettei Seagull ole mikään perämoottorien MTU eikä sitä ole sellaiseksi tarkoitettukaan joten kyllä sinne joukkoon on livahdellut ehkä keskimääräistä useammin virheellisiä yksilöitä jotka sitten kiertavät (tai ovat kiertäneet) veneen perästä toiseen "pannaanpa vahinko kiertämään"-periaatteella
Veli-Matti
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15.04.2005 10:43
- Paikkakunta: vantaa
sea gull
Mulla on nyt ollu vanha, vaikea sanoa minkäikäinen, n. kolmen hepan seagulli neljä vuotta aika aktiivi käytössä. toimii tosiaan vaikka upottaisi, tuli kerran kokeiltua kun kumiveneen taka ponttooni oli jäänyt raolleen ja oli pelkä keula näkyvissä laiturilta ja sea gulli tietenkin ankkurina pohjassa. Pumppasin kumiveneen täyteen ja nyin ensin ilman tulppaa laskin vedet pois bensan alta ja alle kymmenen nykäisyn käyntiin. Jos ei oo joskus lähteny käyntiin niin on johtunu siitä että sytkää säätävä kaulus magneeton alla on löystyny tärinässä ja sytkä on pielessä, tai että kaasari on ollu täynnä nyky bensan lisäainen möhnää.
Vanhoja raatojakin pitää rakastaa.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15.04.2005 10:43
- Paikkakunta: vantaa
tulppa
löysin tulpan omaani motonetista. http://www.saving-old-seagulls.co.uk löytyy räjäytyskuvia ja kauppasi jouku joskus tuotakautta jotain osia ja öljyjäkin. Omaani olen ajellut välillä 4 prossasella ja välillä tolla 10 prossasella tuntuu toimivan mukavammin tolla paksulla, taitaa olla tarkoitus että oljy vähän tiivistää muuten väljiä paikkoja.
Vanhoja raatojakin pitää rakastaa.