Polttoainetta rajan takaa?

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Polttoainetta rajan takaa?

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 18 Huhti 2005 10:14

Kuulin vanhemmilta ja toivottavasti (?) viisaamilta että Wikström 6-8hp tykkäisi kovasti käydä venäläisellä polttoaineella. Suositeltiin rajanaapurin halvinta ainetta... Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta ko. mönjästä?

Avatar
wikumies
Viestit: 128
Liittynyt: 02 Joulu 2003 18:28
Paikkakunta: veneliitto5544@gmail.com

Viesti Kirjoittaja wikumies » 18 Huhti 2005 22:59

moi ite oon aina tehny pirunpaskat siis sotkut petrooli mottoreihi ja hyvin toimii t.wikumies ps. onhan noita kaikkia sotkuja kunhan saadaan oktaani alas päin niin wikuhan toimii pelkällä tärpätillä jos sitä saa halavalla niin put,put,put ja tätä tekee kokokesä.

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 25 Huhti 2005 17:48

Huomena olis tulossa pönttö 76-oktaanista benziiniä itänaapurista. Saa nähdä miten wiku pelaa.

ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 26 Huhti 2005 09:52

Odotetaan mielenkiinnolla....=) Itellänikin tilaus vetämässä...
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 26 Huhti 2005 18:09

76 oktaaninen ei ole todellakaan enää kaukana moottoripetroolista ;) Mitäpä muuten semmoinen maksaa naapurimaassa?
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 28 Huhti 2005 20:51

Kevään ensimmäisellä magneeton napsauksella kone käyntiin! Hyvin pelaa seiskakutosella. Käyttelin monta tuntia ja yritin saada kaasarista paukkumaan,(jota se teki 95:lla koko ajan) mutta ei sitten millään, eikä kuumu niin paljoa. Haisseepi vähän pahalle.

hkhk
Viestit: 678
Liittynyt: 06 Maalis 2005 18:52
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja hkhk » 28 Huhti 2005 21:30

joko Jojensuussa on vene vesillä, vai oletko tehnyt tilapäisen jäähdytysjärjestelmän, vai onko sulla muuten vain omakiertoinen systeemi? Kun tunteja käyttelit.
Kyyrö

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 28 Huhti 2005 22:02

Mitenkäs tuon tullin kanssa jos ajelee tynnyri hiasen peräkontissa kotiin päin?
Japekki, mitäpä se maksaa...
Laitoin eilen Valmetin käyntiin uudella Delco Remy jakajalla ja täytyy kyllä sanoa että en uskalla ajella sillä nimittäin ylimääräinen kipinä pakotahdin lopussa näyttää (katselin palamista lasitulpan läpi) laihentavan seosta niin rajusti että pelkään venttiilien palavan. Mutta käyntiääni oli tosi persoonallinen - olisi siinä ollut kotisataman parruparlamentissa ihmettelemistä että minkäs helvetinkoneen se Veli-Matti on nyt asentanut veneeseen.
..
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 28 Huhti 2005 22:56

Vesisysteemit tein silleen että puutarhaletkusta pesuvatiin ja vadista koneelle. Välillä meinasi tulva tulla veneeseen mutta siinäpähän turpoaa ennen vesillelaskua.

Tuota hinta-ja veropolitiikkaa en vielä kerinny selvittää.

ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 29 Huhti 2005 12:00

Noh, juttuhan on niin että koska itse työskentelen tämän tietyn valtion laitoksen alaisuudessa niin meidän pykäläkirjan mukaan polttoainetta saa tuoda tullitta 10 litran irtokannun...
Sillä kyllä putputtelee tovin jos toisenkin..=)
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Huhti 2005 15:30

No eipä ole rapoisa määrä. Ajattelin että jos litrahinta olisi jossain 25-30 sentin kieppeillä niin voisi ajan kuluksi käydä Hiacella Kostamuksessa tankkaamassa pari tynnyriä venekäyttöön. Kyllä sitä vähintään sen verran kesässä palaa...
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Avatar
Jape
Viestit: 1628
Liittynyt: 02 Heinä 2003 08:56
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jape » 29 Huhti 2005 15:31

Se bensa maksaa siellä noin 35cettiä/litra. Eipähän se varmaan kovin kalliiksi tule vaikka siitä rajalla kaikki maksut maksaiskin. Varsinkin jos sillä saa koneen toimimaan paremmin kun ysivitosella. On siellä 72 oktaanistakin.

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Huhti 2005 15:55

Mitähän tullit sitten tekisivät? Muistaakos ruuvari näin yhtäkkiä...
Tuo 72 oktaavinen alkoi kiinnostamaan. Juma, vain 18 astetta aitoa moottoripetroolia kireämpää! Kerosiinihan on 20 astetta heikompaa ja tarvitsee vartin-kolmanneksen douppinkia joukkoon.
Mutta mikähän lieneen haju ;(
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

ruuvari
Viestit: 84
Liittynyt: 03 Maalis 2005 15:40
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ruuvari » 29 Huhti 2005 16:55

Itse bensahan on naurettavan halpaa mutta siihen se jääkin. Tullit on noin5% per 1000 litraa. siihen päälle alv 22% ja valmistevero 62snt/litra. Ja jotta valtio maksimoisi omaa tilipussiaan tulee maksuun myös öljyjätemaksu joka on 4,2 senttiä kilolta ja öljysuojamaksu joka on 0,60 euroa jokaiselta täydeltä tonnilta (ei ehkä kuitenkaan tarvis tuoda sellasia eriä). Että todellinen tuontihinta on sitte jo ihanmuuta kun se 35snt/litra. ite ainakin pitäydyn siinä jerry-kannussa =)
Mitäs me tytöt, kunhan rakennellaan...

Avatar
Veli-Matti
Viestit: 7971
Liittynyt: 08 Loka 2003 21:59
Paikkakunta: Varjakka

Viesti Kirjoittaja Veli-Matti » 29 Huhti 2005 20:46

Elikkä kalliimpaa kuin kotimainen 98...
No, onneksi asun Oulunsalossa ;)
Veli-Matti

http://www.varjaagi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

http://kuvablogi.com/nayta/1972556/" onclick="window.open(this.href);return false;


"Aina löytyy eskimoita, jotka osaavat neuvoa kongolaiselle miten selvitä parhaiten helteessä..."

Vastaa Viestiin