Bernard w110

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
GoPro
Viestit: 16
Liittynyt: 28.03.2020 18:32

Re: Bernard w110

Viesti Kirjoittaja GoPro » 19.06.2020 13:44

Sain järkee tohon benun rekulaattorisysteemii. Vika oli siinä tapissa joka tuli rekulaattorists ylös ja liitty kaasarinläppävibustoo. Se tappi oli väärinpäin joten se sääti kokoajan läpän tyysti auki ja kierrokset katossa. Käänsin sen toisinpäin ni nyt toimii ja saan laskettua kierroksia. Odotan innolla miten automatiikka säätelee aallokossa hommaa. Kone ja putkisto ja kaikki on valmiina veneilyyn juhannuksena. Ainoa ongelma mikä lähinnä vain harmittaa, ei estä käyttöä, on kaasari joka tihkuttaa bensaa. Tiivisteet on vaihdettu ja putsattu kaasari kokonaan, epäilen että vuotaa kohokammiosta, olisko vähä kiero tai jotain. Pitääny kattoo kärsiikö vaan lorottavan kaasarin vai koittasko siihe viä perehtyy. Jotenki kämänen tua bemun oatentti että yks kampi keskeltä painamalla tiivistää kaasarin. Tuli mielee että ei siiha sais vaihdettuu jotain toista kaasaria? Onko joku pähkäilly asiaa

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Bernard w110

Viesti Kirjoittaja Qubik » 19.06.2020 14:45

Noin 350 -500 kuutioiselle nelitahtiselle tarkoitetun kaasuttimen saa varmaastk laittaa. Ennen kokeilee laittaa se kohokammio lasipalalle liimatulle hiomapaperille ja hio pikkase suoremmaksi. Myös bensiinia kestävä gasget maker voi auttaa asiaan. Ja jos kiristaa sen kiinnikkeen liian kireeksi, niin se vetää vinoon.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Vastaa Viestiin