Sivu 1/1

jabsco

Lähetetty: 20.11.2019 11:03
Kirjoittaja josefiina
Tarkoitus vaihtaa jabsco merivesipumppuun stefat ,laakerit ja jos akseli kulunut niin se. Ongelma on se että pumpun päätylaippa on vaihdettu ,
pumpun tyyppi on merkitty siihen poistettuun laippaan. Pumppu on ehkä 1210-0001. Miten asian voi varmistaa, akselin halkaisija, siipipyörän koko
selviää pumpun purkamisen jälkeen, aion tilata ainakin osan tavaroista Englannista jolloin pumpun malli pitää olla selvillä.Vai saako mainitut tavarat lähempää asialliseen hintaan.
Toinen asia sekin pumppuun liittyvä. Moottori on perkins 4.236, kuorma-autosta marinoitu,jolloin paikalleen on jätetty jarrujen alipainetehostin johon pumppu on välilaipalla saatu asettumaan. Kaksi ongelmaa, tehostimessa kiertää moottoriöljy ja nyt kun stefat vuotaa niin öljy vuotaa pumpun kautta moottorikaivoon. stefat vaihdetaan ,ongelma poistuu? Toinen murhe on se että pumpun kansi on niin lähellä starttia että joudun irrottamaan pumpun kun vaihdan siipipyörän, joka toinen vuosi. Alipainetehostin on paikallaan, näyttäis siltä että tehostimen laippa on isompi kuin pumpun. Millainen
homma on saada pumppu suoraan jakopäähän jolloin tulisi tilaa pumpun ja startin väliin.Saako tähän pumppuun rattaan kiinnitettyä. Tehostin varmaan pitää irrottaa jotta voi varmuudella todeta laippojen koon. Kuvat puuttuu, ongelmia niiden saamisessa mukaan.

Re: jabsco

Lähetetty: 20.11.2019 16:10
Kirjoittaja Qubik
samalla moottorinumerolla löytyy netista hakemalla kuvia, miten se pumppu tehdasmarinoiduissa on. Susitteleen, että ennen kun alat tilamaan osia, ehkä kannattais kokeillaa metsästää tehdasmarinoidun version vesipumpun löytämistä. Siinäkään ei oo impellerin vaihto helpoin tehtävä, mutta on ihan tehtävissä.

Re: jabsco

Lähetetty: 28.12.2019 12:56
Kirjoittaja ms.venla
Muisti kuva on, että tossa tehdasmarinoidussa nelosessa se on apulaite akselin päässä ruiskun alla. Itselläni on tosta se isompi malli, t6.3543.

Re: jabsco

Lähetetty: 05.01.2020 18:47
Kirjoittaja josefiina
Venla ,kuukauden viiveellä uusi kysymys,mitä tarkoitat että apulaite akselin päässä. Laitan muutaman kuvan ,saisikohan näistä mitään selvää. Pumpun stefat ja varmaan laakerit uusin, jos akseli pahasti kulunut niin sekin. Mikäli "alipaine tehostin "poistuu niin nykyinen pumppu kai ei käy koska siinä ei ole ratasta akselin päässä, eli joudunko hankkimaan uuden pumpun jos poistan "tehostimen ", tehostin sitaateissa koska kai se on tehostin. Onko vaihtoehdot että korjaan pumpun tai poistan tehostimen ja hankin uuden pumpun. Olisiko H:gin lähettyvillä henkilöä jolle voisin näyttää pumpun sekä tehostimen ,asia voisi selvitä parilla silmäyksellä. Kysymykset lisääntyy talven edetessä.