Sivu 1/1

Mercury ?

Lähetetty: 28.07.2019 17:45
Kirjoittaja kari.a
Pyydän pikku neuvoja
Ostin pari pv sitten Mercury F40 4-tahtikoneen. Kone on vm- 99.
-Löytyykö jostain netistä tälle printattavat käyttöohjeet?
-Valmistenumero on muotoa YM001018. Onko tämä sarjanumero vai tämän koneen yksilönumero?
-Kaukosäätimen edessä on vääntönamiska jossa lukee "THROTTLE FRICTION". Tiedän mitä nuo sanat merkitsevät
mutta miten vaikuttaa koneeseen?
-Kun koneella kiihdyttää liukuun niin se sammuu (tukehtuu) jollei nosta kierroslukua tosi hitaasti. Johtuuko edellisestä?
-Onko jotain joka on "hyvä tietää"?

Re: Mercury ?

Lähetetty: 28.07.2019 18:28
Kirjoittaja matti
TF namiska on käsittääkseni kahvan kitkajarrun säätö, että kahvan asento ei muutu omineen, ei vaikuta koneeseen mitenkään.
Siitä tukehtumisesta olisin huolissani, saattaapi johtua, että kaasutin/ttimet on osin tukkeutuneet eikä soppa kulje tarpeeksi=liian laiha seos, voi aiheuttaa mäntien palamisen!

Re: Mercury ?

Lähetetty: 29.07.2019 7:07
Kirjoittaja Qubik
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... phHEVHDubp


Siitä manuaali.
Throttle friction vaikuttaa vaan kahvan jäykkyyteen. Löysättään, jos on paljon edestakas veivaamista-huono keli, laituri manöveeruas yms. Kiristettaan pikkuse, khn ajettaan pitkää päykää, ettei tarvii pitää kaasua kokoajan.
Oireet viittavat huonoon bensanaaantiin. Onko tankkikorkissa ilmausruuvi auki? Polttoaineletkusto oikein kasattu, letkuliittin moottorissa kunnolla pohjaan painattu ja kiinni. Ja jos muu ei oo, niin alimmaisen kaasuttimen tyhjennysruuvi auki ja tarkkana, mitä sieltä ulosvaluvan bensan kanssa tulee- jos vihertava purua, niin on syytä järjestää kaasareille ultraäänipesu ja asjantunteva asentaja. Juuri edellamainittusta syystä-jos on bensasaannissa onkelmia, seos menee laihalle ja se kairaa reian mäntään.
Valmistenumeron oikea muoto on selvitetty siinä manuaalissa.
Pääkaupunkiseudulla varaosia saa Jollaksesta tai Herttoniemesta seastoresta.

Re: Mercury ?

Lähetetty: 29.07.2019 7:08
Kirjoittaja Qubik
https://www.google.fi/url?sa=t&source=w ... phHEVHDubp


Siitä manuaali.
Throttle friction vaikuttaa vaan kahvan jäykkyyteen. Löysättään, jos on paljon edestakas veivaamista-huono keli, laituri manöveeruas yms. Kiristettaan pikkuse, khn ajettaan pitkää päykää, ettei tarvii pitää kaasua kokoajan.
Oireet viittavat huonoon bensanaaantiin. Onko tankkikorkissa ilmausruuvi auki? Polttoaineletkusto oikein kasattu, letkuliittin moottorissa kunnolla pohjaan painattu ja kiinni. Ja jos muu ei oo, niin alimmaisen kaasuttimen tyhjennysruuvi auki ja tarkkana, mitä sieltä ulosvaluvan bensan kanssa tulee- jos vihertava purua, niin on syytä järjestää kaasareille ultraäänipesu ja asjantunteva asentaja. Juuri edellamainittusta syystä-jos on bensasaannissa onkelmia, seos menee laihalle ja se kairaa reian mäntään.
Valmistenumeron oikea muoto on selvitetty siinä manuaalissa.
Pääkaupunkiseudulla varaosia saa Jollaksesta tai Herttoniemesta seastoresta.