Sivu 1/1

W2:n kytkimen säätö

Lähetetty: 09.07.2018 17:53
Kirjoittaja bm650
Nii, oireet ovat siis tutut, kaasua lisätessä ote lipsahtaa ja vauhti hiipuu, eli säätää pitäisi.

Mutmut, pitäiskö sen lukitusruuvin ja -palan poiston jälkeen nuo osaset kiertyä toisiinsa nähden kovinkin helposti ? Eilen yritin tuota säätöä tehdä, osat eivät hievahtaneetkaan. Vastapäivään, eli aukipäin yritin jo vasara-meisseli yhdistelmällä, vaan ei niin mihinkään. Materiaali vaikutti olevan jotain valua, joten kovin railakkaita iskuja en uskaltanut antaa.

Joten, kovetanko luontoni ja annan vaan lekaa, vai mikäs nyt neuvoksi ?

Re: W2:n kytkimen säätö

Lähetetty: 09.07.2018 22:20
Kirjoittaja MÖsteri
Terve,

Omastani säädin kytkimen noin 10 vuotta sitten, joten detaljit vähän himmeät.. mutta mielestäni lukitusruuvin löysäämisen jälkeen hommaan ei liittynyt niin mitään draamaa. Lekaa ei pitäisi joutua käyttämään... mutta mutta. Mitenkähän ne palat siellä olivatkaan. Mielestäni säätö kävi ihan käsivoimin.

Re: W2:n kytkimen säätö

Lähetetty: 10.07.2018 16:00
Kirjoittaja bm650
Noin mäkin luulin kun kannen avasin, et hops vaan kierretään sisäkehää ulkokehään nähden pykälä kerrallaan ja kokeillaan. Mut nää on kyllä niin ryytyneet toisiinsa ettei milliäkään, vaikka tosiaan vasaraa annoin ja vielä varmuuden vuoksi aukipäin. Edellinen omistaja kyllä mainitsi, että motti on lojunut pannuhuoneessa vuosia, joten voi hyvinkin olla että osat ovat nykyään yhtä puuta. No, ruiskin wd-40:stä johonkin :-) ja toivon että aukeaa, muuten jää taas tältäkin kesältä putput-veneilyt. :-(

Re: W2:n kytkimen säätö

Lähetetty: 10.07.2018 17:23
Kirjoittaja MÖsteri
Jep..

Kuule, ei kai siinä ole vasenkätinen kierre?? Oletko katsonut W:n ohjekirjan, mainitaanko siinä suunnasta... Tämä tuli vaan mieleen.

Re: W2:n kytkimen säätö

Lähetetty: 10.07.2018 18:41
Kirjoittaja bm650
Nonni, tämä ratkesi osittain. Muistin, että heinikossa piileksii toinen w2, taino, muistinhan mä nyt sen koko ajan, mut jotenkin oli jämähtänyt mieleen, että se on ilman kytkintä. Vaan riippuipas siinä persuksissa kytkin ja kun raahasin sen pihaan otin luukun auki ja lukituspultin liuskoineen pois ja - niin kiertyivät osat toisiinsa nähden kuin tehtaalta tullessaan. Siis aivan sormin kiertämällä. On normaali kierre, eli myötäpäivään kierrettäessä vaihdekeppi menee "vaikeammin päälle", eli ymmärtäisin kitkalevyjen menevän kireämmälle. Nomut se ainakin varmistui, että tuossa paatissa olevassa yksilössä on vikaa (tietenkin näin päin... :-) :-) ). Sese onkin toinen asia miten se ratkeaa... 8-|

Semmoinenkin tuli jo mieleen, selkää oikeen kylmäsi vaikka helle onkin, että jospa se onkin piukassa sen vuoksi, että kitkalevyt on ajettu loppuun ja säätö hakattu vielä kerran piukkaan ja nyt sit ei enää sekään piisaa, vaan kytkin luistaa. Pitää huomenissa kattella töitten jälkeen, nyt en enää viitti.

Re: W2:n kytkimen säätö

Lähetetty: 15.07.2018 8:34
Kirjoittaja bm650
Joo, taisi se pahin pelkoni olla aiheellinen, kun tutkin kytkintä tuosta luukusta oikein otsalampun valossa, huomasin että niistä ulkokehän hampaista oli monta hakattu joskus pois. Siististi olivat lohjenneet, yhtäkkiä katsottuna huomannutkaan, mut kun tuossa toisessa niitä oli niin penteleesti... :-)

Vaihdoin koko kytkimen, saas nähdä. Ainakin säätö toimii, muusta en sit tiedäkään ennen koeajoa ja senkin ajankohta on hämärän peitossa, työt kun häiritsevät.

Täytyy purkaa joskus tuo viallinen ja katsoa mikä siellä ihan oikeasti mättää.