Volvo Penta kaasukahva

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
danlig
Viestit: 123
Liittynyt: 08.05.2014 12:17

Volvo Penta kaasukahva

Viesti Kirjoittaja danlig » 13.04.2018 14:45

Viesti katos(poistettiin?), niin tässäpä se uusiksi.

Mul on veneessä Volvo Penta kaasukahva joka on yks vipunen ja kontrolloi sekä kaasua että vaihdetta, tai niin sen ainakin pitäisi tehdä.

Homma on semmonen, että siellä ei vaihdepuoli liiku ollenkaan eikä silmämääräisesti ole missään kiinni, miten sen kuuluu olla kiinni kahvassa?

En viitsinyt vielä purkaa vaijereita irti siitä, kun ne on niin vaikeassa paikassa ja arvioin että niiden takaisin laitto olisi turhan työlästä jossei työtä ole pakko tehdä.

Kuvaa en netistä löydä, mutta kahva on kromattua metallia jonka päässä 90mutka jossa nahkainen kädensija ja vaijeripää on peitetty valkoisella muovikotelolla jossa lukee Volvo Penta.

Avatar
Qubik
Viestit: 1058
Liittynyt: 03.04.2014 23:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Volvo Penta kaasukahva

Viesti Kirjoittaja Qubik » 14.04.2018 7:33

Jos vaihepuoli ei liiku, on usein jäänyt jumiin vapautinnappula kahvan alasilman keskellä. Se mikä mahdollistaa pelkän kaasun käytön. Joten uskoisin, että sieltä kannattais ekaksi vikaa etsiä. Vuosien saatossa on tullut vastaan üksi tapaus, missä oli sisältä hammassegmentista hammas murtunut. Muutoin näissa on aniharvoin sellaisia vikoja, että pitäis alkaa purkaa. Ja jos on, niin on kahvan puslat yms niin kuluneita, että järkevampa on vaihta uusi/ehjä tilalle.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!

Vastaa Viestiin