Dieseliä kestävä liimamassa
- stuuvari
- Viestit: 315
- Liittynyt: 05.09.2014 21:02
Dieseliä kestävä liimamassa
Liimamassaa jonka pitäis kestää tankin sisällä dieselin seassa. Liimaan sillä muovisen loiskelaipion kiinni. Epoksipintainen tankki.
En liimaa epoksilla loiskelevyä.
Tietoa onko.. hakua yritin täällä mutta muuttuu hakusanat itsestään
En liimaa epoksilla loiskelevyä.
Tietoa onko.. hakua yritin täällä mutta muuttuu hakusanat itsestään
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 20.11.2009 21:04
- Paikkakunta: Lpr
Re: Dieseliä kestävä liimamassa
Mitä ainetta itse tankki on, onko sekin muovia?stuuvari kirjoitti:Liimamassaa jonka pitäis kestää tankin sisällä dieselin seassa. Liimaan sillä muovisen loiskelaipion kiinni. Epoksipintainen tankki.
En liimaa epoksilla loiskelevyä.
Tietoa onko.. hakua yritin täällä mutta muuttuu hakusanat itsestään
Jos on muovia, niin mitä muovia, samoin kuin loiskelevy, mitä muovia se on?
Raudassa ei ole raha hukassa...
- stuuvari
- Viestit: 315
- Liittynyt: 05.09.2014 21:02
Re: Dieseliä kestävä liimamassa
Tankki siis epoksia. Muovi valitaan dieselin kestävä ja sitten siihen pitäis jotain massaa tarttua myös.
- CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17.05.2008 1:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Re: Dieseliä kestävä liimamassa
Eipä kuulosta helpolta. Veneen tankissa erityiseen loiskelevyä kuormitetaan aallokossa koko ajan aika reilusti. Eipä saisi muovi joustella, se repii sen irti ihan mistä massasta vaan. Laminoi se loiskelevy osaksi tankin rakennetta sillä epoksilla ja jäykkääjäksi kahden laminaatin väliin paksuhko kennolevy.stuuvari kirjoitti:Tankki siis epoksia. Muovi valitaan dieselin kestävä ja sitten siihen pitäis jotain massaa tarttua myös.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
- Viestit: 218
- Liittynyt: 20.11.2009 21:04
- Paikkakunta: Lpr
Re: Dieseliä kestävä liimamassa
2K-epoksi koriliima saattaa toimia tuossa. Kokeilu omalla vastuulla.
Raudassa ei ole raha hukassa...
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 25.02.2005 11:44
Re: Dieseliä kestävä liimamassa
Perusongelma on tuossa se, että epoksiin ei luotettavasti tartu kuin epoksi ja uretaani. PU ( Sika jne. ) ei taas taida kestää naftaa..
Itse olen tehnyt pari polttoainetankkia laminoimalla epoksilla lasikuitua vanerin päälle, ja ovat kestäneet hyvin. Loiskelevyt olleet pelkästään hyvin epoksoituna, ja paksulla täytetyllä epoksimassalla kiinni laatikossa.
Vinyyliesterihartsi ( Derekane mm.) kestää myös dieseliä, mutta ei välttämättä tartu sekään ihan täydellisesti epoksiin.
Itse olen tehnyt pari polttoainetankkia laminoimalla epoksilla lasikuitua vanerin päälle, ja ovat kestäneet hyvin. Loiskelevyt olleet pelkästään hyvin epoksoituna, ja paksulla täytetyllä epoksimassalla kiinni laatikossa.
Vinyyliesterihartsi ( Derekane mm.) kestää myös dieseliä, mutta ei välttämättä tartu sekään ihan täydellisesti epoksiin.
Mile
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: 21.07.2017 10:26
Re: Dieseliä kestävä liimamassa
Mä tekisin ( tai teettäisin ) sen tankin polyeteeni (PE) levystä hitsaamalla, on kemikaalin kestävää ja hitsattavaa.