Dieseliä kestävä liimamassa

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Avatar
stuuvari
Viestit: 303
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Dieseliä kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 08.09.2017 14:23

Liimamassaa jonka pitäis kestää tankin sisällä dieselin seassa. Liimaan sillä muovisen loiskelaipion kiinni. Epoksipintainen tankki.

En liimaa epoksilla loiskelevyä.

Tietoa onko.. hakua yritin täällä mutta muuttuu hakusanat itsestään

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Dieseliä kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja Warjo » 08.09.2017 16:12

stuuvari kirjoitti:Liimamassaa jonka pitäis kestää tankin sisällä dieselin seassa. Liimaan sillä muovisen loiskelaipion kiinni. Epoksipintainen tankki.

En liimaa epoksilla loiskelevyä.

Tietoa onko.. hakua yritin täällä mutta muuttuu hakusanat itsestään
Mitä ainetta itse tankki on, onko sekin muovia?

Jos on muovia, niin mitä muovia, samoin kuin loiskelevy, mitä muovia se on?
Raudassa ei ole raha hukassa...

Avatar
stuuvari
Viestit: 303
Liittynyt: 05.09.2014 21:02

Re: Dieseliä kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja stuuvari » 10.09.2017 21:12

Tankki siis epoksia. Muovi valitaan dieselin kestävä ja sitten siihen pitäis jotain massaa tarttua myös.

Avatar
CC
Viestit: 815
Liittynyt: 17.05.2008 1:50
Paikkakunta: JKLn MLK

Re: Dieseliä kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja CC » 10.09.2017 23:45

stuuvari kirjoitti:Tankki siis epoksia. Muovi valitaan dieselin kestävä ja sitten siihen pitäis jotain massaa tarttua myös.
Eipä kuulosta helpolta. Veneen tankissa erityiseen loiskelevyä kuormitetaan aallokossa koko ajan aika reilusti. Eipä saisi muovi joustella, se repii sen irti ihan mistä massasta vaan. Laminoi se loiskelevy osaksi tankin rakennetta sillä epoksilla ja jäykkääjäksi kahden laminaatin väliin paksuhko kennolevy.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.

Warjo
Viestit: 218
Liittynyt: 20.11.2009 21:04
Paikkakunta: Lpr

Re: Dieseliä kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja Warjo » 11.09.2017 7:00

2K-epoksi koriliima saattaa toimia tuossa. Kokeilu omalla vastuulla.
Raudassa ei ole raha hukassa...

Mile
Viestit: 1176
Liittynyt: 25.02.2005 11:44

Re: Dieseliä kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja Mile » 12.09.2017 13:38

Perusongelma on tuossa se, että epoksiin ei luotettavasti tartu kuin epoksi ja uretaani. PU ( Sika jne. ) ei taas taida kestää naftaa..

Itse olen tehnyt pari polttoainetankkia laminoimalla epoksilla lasikuitua vanerin päälle, ja ovat kestäneet hyvin. Loiskelevyt olleet pelkästään hyvin epoksoituna, ja paksulla täytetyllä epoksimassalla kiinni laatikossa.

Vinyyliesterihartsi ( Derekane mm.) kestää myös dieseliä, mutta ei välttämättä tartu sekään ihan täydellisesti epoksiin.
Mile

Työmies
Viestit: 6
Liittynyt: 21.07.2017 10:26

Re: Dieseliä kestävä liimamassa

Viesti Kirjoittaja Työmies » 12.09.2017 20:55

Mä tekisin ( tai teettäisin ) sen tankin polyeteeni (PE) levystä hitsaamalla, on kemikaalin kestävää ja hitsattavaa.

Vastaa Viestiin