Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Moro!
Projekti etenee, ja vesillelaskukin jo kangastelee silmissä, mutta koneen huoltotouhujen yhteydessä tuli yllättävä takapakki: edellinen omistaja näyttää mansikoiden pakastamisen ohella tykänneen moottorinkin pakastamisesta, ja on jäädyttänyt lämmönvaihtimen sököksi. Onneksi vaan raakavesipuolelta, eli lohko vaikuttaisi ehjältä.
Kone on Ekström Mitsubishi K3E (lämmönvaihtimessa tosin lukee K3D-E), ja särkynyt osa on siis se putkipakka sieltä sisältä. Messinkirakenteinen, tosin päätylaipat kenties kuparia, halkaisija 54mm, pituus 383mm, 37 kpl n. kuusimillisiä putkia. Niistä ainakin neljä vuotaa.
Kysymys kuuluukin, onko ehdotuksia korjauspaikaksi, tai sattuuko jollakin lojumaan ehjä nurkissa sopuhintaan?
Vihjeitä ja tarjouksia otetaan vastaan!
Kiitollisena jo etukäteen,
Eeppo
Projekti etenee, ja vesillelaskukin jo kangastelee silmissä, mutta koneen huoltotouhujen yhteydessä tuli yllättävä takapakki: edellinen omistaja näyttää mansikoiden pakastamisen ohella tykänneen moottorinkin pakastamisesta, ja on jäädyttänyt lämmönvaihtimen sököksi. Onneksi vaan raakavesipuolelta, eli lohko vaikuttaisi ehjältä.
Kone on Ekström Mitsubishi K3E (lämmönvaihtimessa tosin lukee K3D-E), ja särkynyt osa on siis se putkipakka sieltä sisältä. Messinkirakenteinen, tosin päätylaipat kenties kuparia, halkaisija 54mm, pituus 383mm, 37 kpl n. kuusimillisiä putkia. Niistä ainakin neljä vuotaa.
Kysymys kuuluukin, onko ehdotuksia korjauspaikaksi, tai sattuuko jollakin lojumaan ehjä nurkissa sopuhintaan?
Vihjeitä ja tarjouksia otetaan vastaan!
Kiitollisena jo etukäteen,
Eeppo
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05.03.2004 20:46
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Terve
Halvin mutta ei ehkä paras tapa olisi vaan yksinkertaisesti tukkia nuo vuotavat putket molemmista päistään tinaamalla.
Itse ole pari kertaa tehnyt niin, ei vielä vaikuttanut juurikaan jäähdytykseen.
Tosin putkia voi olla enemmänkin rikki.
Piikkiön venevarustajalta voi tietysti kysellä mitä uusi pillistö maksaa, 400-500??
P. 02 4726275
GSM 0400 720304
Jouni
Halvin mutta ei ehkä paras tapa olisi vaan yksinkertaisesti tukkia nuo vuotavat putket molemmista päistään tinaamalla.
Itse ole pari kertaa tehnyt niin, ei vielä vaikuttanut juurikaan jäähdytykseen.
Tosin putkia voi olla enemmänkin rikki.
Piikkiön venevarustajalta voi tietysti kysellä mitä uusi pillistö maksaa, 400-500??
P. 02 4726275
GSM 0400 720304
Jouni
- Qubik
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 03.04.2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
paikkakunta menee varmaan turhan etäiseksi, mutta helsingissa Top-boat. Laittaa vaikka postilla ja saat korjattun takaisin.Ja ei saa juottaa umpeen! Pillisto usein on jaettu neljaksi-elikkä vaan vartti pilleista on se oikea halkaisia, mistä nesteet menee läpii. jos sieltä juottaa kaksi umpeen, ei kovin montaa jää jäähdyttämään.
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Nyt kun tutkin tarkemmin, niin ehkä vaan kaksi pilliä vuotaa. Tukkiminen houkuttelisi, koska prosentuaalisesti se olisi niin pieni tehonalenema. Mutta mitä Qubik tarkoitat sillä että vain osa olisi käytössä? Näyttäisi vahvasti siltä, että kaikki pillit on samassa liemessä.
Eeppo
Eeppo
- Qubik
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 03.04.2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Tarkista päädyt. Usein on päätyissä tilajakajat, mitkä jakaa kennoston puoliksi. Tai usemmaksi osaksi. Esimerkkikuva https://goo.gl/images/j9jYWD . Pikkumoottoreissa on sitä harvemmin ja mitsubishia en tunne, mutta Vetus, Volvo, yanmar moottoreista löytyy "multi pass heat exchanger"
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Kiitos kuvalinkistä Qubik!
Ei ole tuommoisia segmenttejä, yhdessä ryppäässä putket, ja päädyt kumeilla, jotka laskee raakaveden kaikkiin pilleihin. Koko keksintö lilluu sitten glykolivaipassa, jossa ei niin ikään pystyne olemaan jakoseinäkkeitä.
Toisin sanoen taidan pudottaa kapselin tänään lomareissun matkan varrella Kiteellä olevaan jäähdytinkorjaamoon tutkittavaksi ja tulpattavaksi, etenkin jos ne on nyt vaan ne kaksi pilliä 37:stä mitkä on poikinut. Koskapa lämmönvaihtimen laskennallinen tehonalenema on vain viiden prosentin luokkaa, niin toiminee. Ajetaanpa sitten kovimmilla helteillä vaikka vaan reilulla 2800 kierroksella maksimi kolmen tonnin sijaan
Eeppo
Ei ole tuommoisia segmenttejä, yhdessä ryppäässä putket, ja päädyt kumeilla, jotka laskee raakaveden kaikkiin pilleihin. Koko keksintö lilluu sitten glykolivaipassa, jossa ei niin ikään pystyne olemaan jakoseinäkkeitä.
Toisin sanoen taidan pudottaa kapselin tänään lomareissun matkan varrella Kiteellä olevaan jäähdytinkorjaamoon tutkittavaksi ja tulpattavaksi, etenkin jos ne on nyt vaan ne kaksi pilliä 37:stä mitkä on poikinut. Koskapa lämmönvaihtimen laskennallinen tehonalenema on vain viiden prosentin luokkaa, niin toiminee. Ajetaanpa sitten kovimmilla helteillä vaikka vaan reilulla 2800 kierroksella maksimi kolmen tonnin sijaan
Eeppo
-
- Viestit: 54
- Liittynyt: 05.03.2004 20:46
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Juu, ne lauhduttimet jotka korjasin (3) oli sellaista putki päästä päähän mallia ilman mitään kokoajia välillä.Eeppo kirjoitti:Kiitos kuvalinkistä Qubik!
Ei ole tuommoisia segmenttejä, yhdessä ryppäässä putket, ja päädyt kumeilla, jotka laskee raakaveden kaikkiin pilleihin. Koko keksintö lilluu sitten glykolivaipassa, jossa ei niin ikään pystyne olemaan jakoseinäkkeitä.
Toisin sanoen taidan pudottaa kapselin tänään lomareissun matkan varrella Kiteellä olevaan jäähdytinkorjaamoon tutkittavaksi ja tulpattavaksi, etenkin jos ne on nyt vaan ne kaksi pilliä 37:stä mitkä on poikinut. Koskapa lämmönvaihtimen laskennallinen tehonalenema on vain viiden prosentin luokkaa, niin toiminee. Ajetaanpa sitten kovimmilla helteillä vaikka vaan reilulla 2800 kierroksella maksimi kolmen tonnin sijaan
Eeppo
Hyvä että selvisi nuo lauhduttajien erot, minulla kun ollut vaan noita vanhempia malleja.
Jouni
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
No. Ei tuottanut Kiteen reissu toivottua tulosta.
Korjaamo oli tukkinut neljä särkynyttä pilliä, ja koeponnistaessa kaikki oli vaikuttanut hyvältä puoleen kiloon saakka. Kilossa oli sitten alkanut suikuta vesi todella monista pillin päätysaumoista, ja korjaaja oli todennut että olisi turhan kallista korjata. Perheen odottaessa autossa en tajunnut kysyä mikä on turhan kallista, joten se täytynee vielä varmistaa...
Nyt tässä mietin, että saisikohan noita tigillä itse käytyä putken päätyjä läpi - sellainen kun tuossa tallissa nököttää... Ei vaan ole kokemusta noitten jalometallien hitsuusta, rosteria ja vähän aluakin on kyllä tullut jonkin verran polteltua reijille. Putki on mielestäni messinkiä, päätylaippa kuparia. Sulaako nuo toisiinsa ilman lisäainetta, jos antaa lämpöä?
Toki jatkan myös vaihtolaitteen etsintää, jos sellainen sattuisi löytymään. Siispä värkkäämään ostoilmoitusta...
Eeppo
Korjaamo oli tukkinut neljä särkynyttä pilliä, ja koeponnistaessa kaikki oli vaikuttanut hyvältä puoleen kiloon saakka. Kilossa oli sitten alkanut suikuta vesi todella monista pillin päätysaumoista, ja korjaaja oli todennut että olisi turhan kallista korjata. Perheen odottaessa autossa en tajunnut kysyä mikä on turhan kallista, joten se täytynee vielä varmistaa...
Nyt tässä mietin, että saisikohan noita tigillä itse käytyä putken päätyjä läpi - sellainen kun tuossa tallissa nököttää... Ei vaan ole kokemusta noitten jalometallien hitsuusta, rosteria ja vähän aluakin on kyllä tullut jonkin verran polteltua reijille. Putki on mielestäni messinkiä, päätylaippa kuparia. Sulaako nuo toisiinsa ilman lisäainetta, jos antaa lämpöä?
Toki jatkan myös vaihtolaitteen etsintää, jos sellainen sattuisi löytymään. Siispä värkkäämään ostoilmoitusta...
Eeppo
-
- Viestit: 123
- Liittynyt: 08.05.2014 12:17
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Voithan sää yrittää tigata ne jos haluat, eikai siinä mitään menetäkkään? Käytä hopeaa lisäaineena.
- Qubik
- Viestit: 1063
- Liittynyt: 03.04.2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Melkk velho pitäis ollaa, jos tigila saa ne tiiviksi. Edelleen on tänne helsinkin korjsttavaksi toimittamisen mahdollisuus. Mikä vetolaite sulla on hakusessa?
Kuvia Avofiskarista löytää sieltä: https://photos.app.goo.gl/Df9nWE1daSTQo7xc9 Älä sit jaa eteenpäin ilman lupaa, eiks niin!
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Vaihtolaite, ei vetolaite, Qubik
Täytynee tänään soitella liuta puheluita ja vertailla korjauksen hintoja...
Eeppo
Täytynee tänään soitella liuta puheluita ja vertailla korjauksen hintoja...
Eeppo
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 26.10.2012 20:33
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Terve!
Aika vähän on mitsukeskustelua täällä, ehkä ihmiset on aikanaan ostaneet moottorit väärinperustein.
Lämmönvaihtimen pillistöstä on hyvinkin omakohtaista kokemusta. Laskin veneen veteen 1.5. räntäsateen säestämänä. Oletus; kalaan ja yö reissulle seuraavana viikonloppuna. Käytin koneen kotipihassa ja mitään ongelmaa ei ollut. Tein koeajolenkin ja lämmöt nousi yli 80c asteeseen. Jotain vialla. Ostin uuden termarin ja painekorkin. Sama vaiva jatkui. Jäähdytinnestettä hävis lämppäristä. Epäilykset heräs tietysti kannentiivariin ja osittain myös vaihtimeen. Lerssi otassa etsimään ongelmaa... Mitsun patarauta koneista ei kansipahvi herkästi vuoda. Merivesi puolelta löytyi glykolia. Purin vaihtimen päätykumit jo toista kertaa viikonsisään ja pilssi täynnä sitä itseään. Kotona alustava painekoe. Vuoto jossain. Suljettu jäähdytyskierto kerää painetta normaalioloissa ja sitä ite ihmettelin, että painekorkin kun avasi, ni ei tullu kuumat vedet sormille.
No googlesta tiedot ns.oikeista lämmönvaihtimia korjaavista jäähdytinkorjaamoista. Jäähdytinpalvelu M.Vuorinen Oy Hämeenlinnasta korjas oman pillistön. Koko p***a maksoi 600e. Ylityörahat meni tonne...
Itellä ei ole raakavesisuodatinta ja hiekkaa menee varmaan kesänaikana n.kilo pilleistä läpi. Päätylaippa pillistössä myös vähän irvisti ja todennäköisin syy siihen on ikä ( 30v.) ja sinäaikana saatu tärinä sekä kaikki tavara mikä pilleistä läpi menee. Kolmesta pillistä oli seinämät kuluneet.
Älä lähde ite "tinailemaan" mitään... Jos et oikeasti osaa tinata jalometalleilla. Kaikki osat on messinkiä. Jos tosta hajoaa jotain niin 600e ei enää riitä. Tig on kyllä hyvä laite mutta ei välttämättä tähän juttuun.
Ja lisätään vielä että ton kun sain kuntoon ni rupes syöttöpumpun juuresta vuotamaan suuttimille menevien putkien juuresta. Paikallinen dieselkorjaamo ei paljon vinkkejä antanu, vaan sano että ota irti ja tuo tänne. Ei kyllä antanu mitään hinta-arviotakaan. Olis ehkä tonni menny tonnekin. Tekno-marinen sivuilta löysin räjäytyskuvan solen mini- mallista. Muuten sama kone, mutta kuutiot hivenen pienemmät. 3 kpl o-renkaita yhteensä 6e. Aikaa meni n.tunti ja toisin kuin diesel-ukko kertoi, niin ei sieltä mitään osia taivaalle satanu.
Olen ton Mitsu k3e moottorin lähes läpikäynyt. Autan mielellään jos joku vinkkejä tarvitsee.
Ja vielä tärkein: jos jollakin on alkuperäiset jäähdytysjärjestelmän ns.kudospinta letkut paikoillaan, niin vaihtakaa ja nopeasti.
Ja tähän koneeseen saa osia näistä mitsun trukki varaosaliikkeistä ihan suomenmaasta ja puolethalvemmalla kun jostain venetarvikeliikkeestä. Samoja tukkureita nää Euroopassa käyttää...
Aika vähän on mitsukeskustelua täällä, ehkä ihmiset on aikanaan ostaneet moottorit väärinperustein.
Lämmönvaihtimen pillistöstä on hyvinkin omakohtaista kokemusta. Laskin veneen veteen 1.5. räntäsateen säestämänä. Oletus; kalaan ja yö reissulle seuraavana viikonloppuna. Käytin koneen kotipihassa ja mitään ongelmaa ei ollut. Tein koeajolenkin ja lämmöt nousi yli 80c asteeseen. Jotain vialla. Ostin uuden termarin ja painekorkin. Sama vaiva jatkui. Jäähdytinnestettä hävis lämppäristä. Epäilykset heräs tietysti kannentiivariin ja osittain myös vaihtimeen. Lerssi otassa etsimään ongelmaa... Mitsun patarauta koneista ei kansipahvi herkästi vuoda. Merivesi puolelta löytyi glykolia. Purin vaihtimen päätykumit jo toista kertaa viikonsisään ja pilssi täynnä sitä itseään. Kotona alustava painekoe. Vuoto jossain. Suljettu jäähdytyskierto kerää painetta normaalioloissa ja sitä ite ihmettelin, että painekorkin kun avasi, ni ei tullu kuumat vedet sormille.
No googlesta tiedot ns.oikeista lämmönvaihtimia korjaavista jäähdytinkorjaamoista. Jäähdytinpalvelu M.Vuorinen Oy Hämeenlinnasta korjas oman pillistön. Koko p***a maksoi 600e. Ylityörahat meni tonne...
Itellä ei ole raakavesisuodatinta ja hiekkaa menee varmaan kesänaikana n.kilo pilleistä läpi. Päätylaippa pillistössä myös vähän irvisti ja todennäköisin syy siihen on ikä ( 30v.) ja sinäaikana saatu tärinä sekä kaikki tavara mikä pilleistä läpi menee. Kolmesta pillistä oli seinämät kuluneet.
Älä lähde ite "tinailemaan" mitään... Jos et oikeasti osaa tinata jalometalleilla. Kaikki osat on messinkiä. Jos tosta hajoaa jotain niin 600e ei enää riitä. Tig on kyllä hyvä laite mutta ei välttämättä tähän juttuun.
Ja lisätään vielä että ton kun sain kuntoon ni rupes syöttöpumpun juuresta vuotamaan suuttimille menevien putkien juuresta. Paikallinen dieselkorjaamo ei paljon vinkkejä antanu, vaan sano että ota irti ja tuo tänne. Ei kyllä antanu mitään hinta-arviotakaan. Olis ehkä tonni menny tonnekin. Tekno-marinen sivuilta löysin räjäytyskuvan solen mini- mallista. Muuten sama kone, mutta kuutiot hivenen pienemmät. 3 kpl o-renkaita yhteensä 6e. Aikaa meni n.tunti ja toisin kuin diesel-ukko kertoi, niin ei sieltä mitään osia taivaalle satanu.
Olen ton Mitsu k3e moottorin lähes läpikäynyt. Autan mielellään jos joku vinkkejä tarvitsee.
Ja vielä tärkein: jos jollakin on alkuperäiset jäähdytysjärjestelmän ns.kudospinta letkut paikoillaan, niin vaihtakaa ja nopeasti.
Ja tähän koneeseen saa osia näistä mitsun trukki varaosaliikkeistä ihan suomenmaasta ja puolethalvemmalla kun jostain venetarvikeliikkeestä. Samoja tukkureita nää Euroopassa käyttää...
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26.12.2006 10:53
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Porissa on jäähdytinkorjaamo, joka on tinaillut vaikka koko päädyn uudestaan+vaihtanut haljenneet putket. Merivesi ainakin syövyttää ajanoloon tinauksessa olevan sinkin ja vaihdin alkaa vuotamaan. Laitettu yv.
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Moi taas!
Bonitolle - kiitos vinkistä, yv ei tullut kuitenkaan perille jostain syystä...
G-rotta:
Mukava kuulla että jollakin on kokemuksia samasta koneesta! Ikävä toki, että ne ovat vikakokemuksia, mutta toisaalta 30+koneessa jotakin on toki sallittava ihan normi kulumisenakin Varmasti olen sinuun yhteydessä, jos jotain lisäpulmaa tulee. Mikä fiilis sinulla on koneesta noin yleisesti ottaen - onko se mylly johon kannattaa sijoittaa, eli onko vielä odotettavissa miellyttäviä merimaileja? Sinänsä paattimme lienee hyvinkin samankaltaiset, omani on Pertti Suortin 1976 veistämä 7,7-metrinen, mäntyrunkoinen ja irokohyttinen. Tiettävästi olen neljäs omistaja.
En ole ruvennut ainakaan vielä tiggailemaan, vaan olen tehnyt loppuja sähkötöitä ja ottanut tuumaustaukoa. Tällä hetkellä itsellä on lähinnä kaksi vaihtoehtoista etenemistapaa: Joko lähetän vaihtimen Piikkiöön pillitettäväksi (n.500€, kiitos warmercleric vinkistä) tai sitten ostan edukkaasti käytetyn ulkoisen vaihtimen, jonka letkutan nykyisen tilalle. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa säästäisin muutaman satasen, mutta se teettäisi jonkin verran enemmän työtä ja aiheuttaisi konehuoneeseen letkuhässäkän, jota on vaikeampi huoltaa. Ajatuksesta nykyisen patruunan korjaamisesta / korjauttamisesta (muuten kuin kokonaan putkittamalla, Piikkiössä uusivat päätylevytkin) alan olla luopunut. Kiteen kokenut jäähdytinkorjaaja ei lähtenyt hommaa, tekemään, samoin Qubikin vinkkaama TopBoat ilmoitti, että heillä on taitava kaveri, mutta ettei oikein usko homman onnistuvan. Haluaisin kuitenkin varman ja toimivan ratkaisun.
Jos tietäisin varmasti, että kone on muuten tikissä, niin hammasta purren laitattaisin vaan alkuperäisen tuubin rahalla kuntoon. Vaan vene kun ei itsellä ole ollut lainkaan vesillä, niin koneen kunto on ainoastaan epäteknisen myyjähenkilön puheen ja fiiliksen varassa. Tuntuisi karulta satsata viisisatanen huomatakseen, että kone on muutenkin susi... Toisaalta koekäynnistykset vaikuttavat lupaavilta - hehkutuksen jälkeen kone hörähtää käymään kaikilla pytyillä n.3-5 sekunnin starttauksen jälkeen. Tyhjäkäyntiä se ei heti kylmänä jaksa käydä, mutta toisaalta venttiilivälykset on vielä tarkistamatta ja onhan kone ollut käyttämättömänä käytännössä nelisen vuotta... Joten eiköhän tuo tuosta vielä tasoitu
Eeppo
Bonitolle - kiitos vinkistä, yv ei tullut kuitenkaan perille jostain syystä...
G-rotta:
Mukava kuulla että jollakin on kokemuksia samasta koneesta! Ikävä toki, että ne ovat vikakokemuksia, mutta toisaalta 30+koneessa jotakin on toki sallittava ihan normi kulumisenakin Varmasti olen sinuun yhteydessä, jos jotain lisäpulmaa tulee. Mikä fiilis sinulla on koneesta noin yleisesti ottaen - onko se mylly johon kannattaa sijoittaa, eli onko vielä odotettavissa miellyttäviä merimaileja? Sinänsä paattimme lienee hyvinkin samankaltaiset, omani on Pertti Suortin 1976 veistämä 7,7-metrinen, mäntyrunkoinen ja irokohyttinen. Tiettävästi olen neljäs omistaja.
En ole ruvennut ainakaan vielä tiggailemaan, vaan olen tehnyt loppuja sähkötöitä ja ottanut tuumaustaukoa. Tällä hetkellä itsellä on lähinnä kaksi vaihtoehtoista etenemistapaa: Joko lähetän vaihtimen Piikkiöön pillitettäväksi (n.500€, kiitos warmercleric vinkistä) tai sitten ostan edukkaasti käytetyn ulkoisen vaihtimen, jonka letkutan nykyisen tilalle. Jälkimmäisessä vaihtoehdossa säästäisin muutaman satasen, mutta se teettäisi jonkin verran enemmän työtä ja aiheuttaisi konehuoneeseen letkuhässäkän, jota on vaikeampi huoltaa. Ajatuksesta nykyisen patruunan korjaamisesta / korjauttamisesta (muuten kuin kokonaan putkittamalla, Piikkiössä uusivat päätylevytkin) alan olla luopunut. Kiteen kokenut jäähdytinkorjaaja ei lähtenyt hommaa, tekemään, samoin Qubikin vinkkaama TopBoat ilmoitti, että heillä on taitava kaveri, mutta ettei oikein usko homman onnistuvan. Haluaisin kuitenkin varman ja toimivan ratkaisun.
Jos tietäisin varmasti, että kone on muuten tikissä, niin hammasta purren laitattaisin vaan alkuperäisen tuubin rahalla kuntoon. Vaan vene kun ei itsellä ole ollut lainkaan vesillä, niin koneen kunto on ainoastaan epäteknisen myyjähenkilön puheen ja fiiliksen varassa. Tuntuisi karulta satsata viisisatanen huomatakseen, että kone on muutenkin susi... Toisaalta koekäynnistykset vaikuttavat lupaavilta - hehkutuksen jälkeen kone hörähtää käymään kaikilla pytyillä n.3-5 sekunnin starttauksen jälkeen. Tyhjäkäyntiä se ei heti kylmänä jaksa käydä, mutta toisaalta venttiilivälykset on vielä tarkistamatta ja onhan kone ollut käyttämättömänä käytännössä nelisen vuotta... Joten eiköhän tuo tuosta vielä tasoitu
Eeppo
-
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26.12.2006 10:53
- Paikkakunta: Pori
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Oletko muuttanut omien asetusten tekemisen jälkeen email osoitetta, vanha email osoite on suurin syy yv:n hukkumiseen.
Porilainen tinuri käyttää pientä kosan-poltinta, jolloin työn vaatima aika on suht pieni.
Porilainen tinuri käyttää pientä kosan-poltinta, jolloin työn vaatima aika on suht pieni.