Terve taas.
Itellä on 7.9m summalainen ja on myös lasikuitua vesirajassa sekä kannessa. Tossa koneessa ongelmat on liittyneet kaikkeen muuhun kuin itse moottoriin; tankissa paskaa, edelleenkin ne orkkis jäähdytysletkut, syöttöpumpun o-renkaat,lämmönvaihtimen pillistö. Ajotunneista ja huolloista ei tietoa. Ruutia löytyy kolmilapasella rusetilla. Kannattaa pitää hyvänä ja lue noi mun ongelmakohdat...
Korjaa se pillistö! Soitin itekkin piikkiöön, tosin sen jälkeen kun lähetin omani vuoriselle hämeenlinnaan. Käytettyjä et löydä ja uudet putket on kiven alla. Ja jos joku jäähdytinkorjaaja on antanu tollaisia kommentteja sun putkesta, niin kaikki on korjattavissa. Tähdennän nimenomaan näissä onko niillä korjaamoilla taitoa tehdä lämmönvaihdinkorjauksia... Mulla koeponnistettiin ja uusittiin kolme pilliä. Eli päätylaipat on irroitettu putkineen päivineen. Ja korjauksen jälkeen tuli painoa varmaan kilo lisää. Kaikki siististi tinattu takaisin. Toi uusi vaihdin juttu, niin miten meinasit sen toteuttaa? En ihan pääse kärryille kun tuo on mallia glykoli pillistön ulkopuolella joka jäähdyttää myös pakosarjaa sekä raakavesi sieltä pillistön läpi pakoputkeen. Hyvä kone kunhan huoltaa kuluvat osat. Kato yanmarin tai pentan ongelmat googlesta.
Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Tuossa selvittelen vielä tuon boniton vinkkaaman korjaamon, mutta laitattanen tuon vaihtimen nyt kuntoon joka tapauksessa.
Ulkoisen vaihtimen mahdollisuutta suunnittelin niin, että termarikotelon kannen kääntäisi 180 astetta, siitä 90 mutkalla letku ulkoiseen vaihtimeen, ulkoisesta vaihtimesta letku alkuperäiseen vaihtimeen / pakosarjaan. Alkuperäisen vaihtimen päädyt tulppaisin ja raakavesi tulisi pumpulta ulkoiseen vaihtimeen, purku pakoputkeen.
Oman järjen mukaan pitäisi pelata niinkin, mutta siistimpi ja yksinkertaisempi ois tolla alkuperäisellä...
Kiitos G-rotta kannustuksesta, siispä satsaan mitsuun, ja toivon että se pelittää
Eeppo
Ulkoisen vaihtimen mahdollisuutta suunnittelin niin, että termarikotelon kannen kääntäisi 180 astetta, siitä 90 mutkalla letku ulkoiseen vaihtimeen, ulkoisesta vaihtimesta letku alkuperäiseen vaihtimeen / pakosarjaan. Alkuperäisen vaihtimen päädyt tulppaisin ja raakavesi tulisi pumpulta ulkoiseen vaihtimeen, purku pakoputkeen.
Oman järjen mukaan pitäisi pelata niinkin, mutta siistimpi ja yksinkertaisempi ois tolla alkuperäisellä...
Kiitos G-rotta kannustuksesta, siispä satsaan mitsuun, ja toivon että se pelittää
Eeppo
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.04.2012 9:18
- Paikkakunta: Outokumpu
Re: Mitsubishi K3E lämmönvaihtimen korjaus
Lämmönvaihdin on nyt siis kunnossa. Kiitos boniton vinkin, Porista löytyi tekijä, joka putkitti vehkeen noin puolella hintaa siitä mitä Piikkiössä olisi maksanut. Kasityön jälki näkyy, mutta eipä se vesi sitä katsele, nesteet pysyy oikeilla puolillaan ja ihan siistiltä ja luotettavalta työn jälki sinänsä näyttää.
Nyt sitten huomasin puolestaan vesipumpun vuotavan - menenee vaihtoon, ei kai tuohon pysty tiivisteitä vaihtamaan...
Ja G-rotallle, kiitos vaan yv:stä, letkut on vaihdettu ainakin kerran ja tosi huonoihin, vaihdoin ne uusiin ensi töikseni. Eli sieltä ei enää valskaa. Oli kyllä vuotanut. Jännitteensäädintä seurailen, oli vähän hapettumaa liittimissä, joten saattaa olla että se latauskin siitä asettuu
Nyt sitten huomasin puolestaan vesipumpun vuotavan - menenee vaihtoon, ei kai tuohon pysty tiivisteitä vaihtamaan...
Ja G-rotallle, kiitos vaan yv:stä, letkut on vaihdettu ainakin kerran ja tosi huonoihin, vaihdoin ne uusiin ensi töikseni. Eli sieltä ei enää valskaa. Oli kyllä vuotanut. Jännitteensäädintä seurailen, oli vähän hapettumaa liittimissä, joten saattaa olla että se latauskin siitä asettuu