Volvo B18/20 pakosarjan paikkailua
Lähetetty: 28 Maalis 2017 10:02
Hei,
Nyt on Volvosta pakosarjan vesivaippa puhki. Kone jäähtyy normaalisti makeavesi-glykoliseoksella lämmönvaihtimen avulla. Viime kesänä kävi kuitenkin niin, että glykolit poistuivat pakoputkeen. Jotta matka saattoi jatkua kotiin, piti järjestellä putket siihen malliin, että merivesi jäähdytti koneen ja pakosarjan.
Nyt olisi aika alkaa etsimään reikää. Veikkaan, että vika on taaimman sylinterin pakokanavan juuressa, koska sen liitosta kollektoriin on aiemminkin jouduttu paikkailemaan. Mutta jos reikä ei sieltä löydy, niin täytyy etsiä syvemmältä.
Millaisia konsteja mahtaa olla pakosarjan vesivaipan tutkimiseen? Taskulamppu + peili tietysti johonkin saakka. Ilmeisesti reikä on melko suuri, sillä vedet häipyivät todella nopeasti uudestaan kokeillessa.
Tulevan paikkauksen jälkeen kannattaisi varmaan kokeilla tiiveys pienellä paineistuksella.
Nyt on Volvosta pakosarjan vesivaippa puhki. Kone jäähtyy normaalisti makeavesi-glykoliseoksella lämmönvaihtimen avulla. Viime kesänä kävi kuitenkin niin, että glykolit poistuivat pakoputkeen. Jotta matka saattoi jatkua kotiin, piti järjestellä putket siihen malliin, että merivesi jäähdytti koneen ja pakosarjan.
Nyt olisi aika alkaa etsimään reikää. Veikkaan, että vika on taaimman sylinterin pakokanavan juuressa, koska sen liitosta kollektoriin on aiemminkin jouduttu paikkailemaan. Mutta jos reikä ei sieltä löydy, niin täytyy etsiä syvemmältä.
Millaisia konsteja mahtaa olla pakosarjan vesivaipan tutkimiseen? Taskulamppu + peili tietysti johonkin saakka. Ilmeisesti reikä on melko suuri, sillä vedet häipyivät todella nopeasti uudestaan kokeillessa.
Tulevan paikkauksen jälkeen kannattaisi varmaan kokeilla tiiveys pienellä paineistuksella.