Sivu 1/1

happomaali

Lähetetty: 07 Elo 2016 22:12
Kirjoittaja olympialisti
onko kokemusta vanhan moottorin suojauksessa?siis semmosen hitsauksenkin kestävän tökötin laitto puhalluksen jälkeen vesitiloihin?kanteen,pakosarjaan?YM.kuhan joutessani kysäsin:)saattaa pikkusen ikääntymistä haitata?ps:älkää kokeilko kotona!

Re: happomaali

Lähetetty: 08 Elo 2016 08:59
Kirjoittaja samppa91
En oo ite ees kuullu hitsauksen kestävästä tökötistä 8-| Onko enempi tietoa tai linkkiä aineesta?

Re: happomaali

Lähetetty: 08 Elo 2016 17:09
Kirjoittaja olympialisti
no en tiedä noista muuta ku autopeltihommissa on käytetty ruostesuojaks ennen hitsausta.ne kestää kuumuutta kai jonku verran ja ei lähde palaa hitsatessa?automaaliliikkeet noita estotta mainostaa ja sortteja ties kuin paljon?mulla vanha keskimoottori patarautaa ja niin hyvin säilyny että mietin sormi suussa mitä vois tehdä sen eteen että säilyis toisetki 59v:))jostain luin että niitä happokäsittelyjä ei pitäs valuraudan kaa harrastaa ollenkaan,tiedä sitten...kommentteja puolesta tai vastaan?

Re: happomaali

Lähetetty: 08 Elo 2016 22:09
Kirjoittaja danlig
Eipähän oo itellekkää vastaan tullu maalia joka ei hitsatessa lähtis käryämmää 8-| mitäs maalia se si on?

Re: happomaali

Lähetetty: 08 Elo 2016 22:58
Kirjoittaja olympialisti
käryäminen ja palaminen?joo..suihkuttele vaik pellavaöljyä kainaloihis:))haukkaa happee välillä?

Re: happomaali

Lähetetty: 09 Elo 2016 00:26
Kirjoittaja CC
Kylläpähän ne autopeltihommien maalit taitaa olla sellaisia, että sallivat (mahdollistavat) hitsauksen, eivät kestä sitä kuitenkaan. Noissa hommissa käytetty fosforihappo ei tee siitä yhtään enempää hitsin kestävää myöskään.
Jos puhtaaksi hiekkapuhallettua pitäisi pinnoitella, niin hyvät epoksimaalituotteet. Jos vähän epäilee ruostetta jääneen, nii ohut kerros sellasta happomaalia alle. Pakosarjan kuumissa osissa pitää sitten mennä keraamisiin pinnoitteisiin, jos mielii sen pysyvän käytössä. Ei liene budjettiratkaisu.

Re: happomaali

Lähetetty: 09 Elo 2016 09:16
Kirjoittaja MÖsteri
Moi,

Olen kokeillut myös Zinga -nimistä sinkkispraytä wickströmin pakosarjan päälle. En nyt oikein tiedä, oliko siitä oikein mitään hyötyä. Sittemmin olen ruiskutellut taas perus mastonin purkkihopeaa. Kestää aina yhden kesän ihan siistinä.

Sylinterin vesivaipan ja kannen vesitilan sisäpuolella olisi aika näppärää olla jokin suojaava pinnoite.. vaan miten mahtaa olla olemassa mitään vaihtoehtoa?

Kun keksisi järkevät pumppusysteemit, niin parasta olisi muuttaa merivesikone kölijäähdytykseen tai vastaavaan suljettuun systeemiin.

Mutta eikai mikään aine suoraa hitsausta kestä, ainakin uusi palko metallia jää alttiiksi ruosteelle.

Re: happomaali

Lähetetty: 09 Elo 2016 19:15
Kirjoittaja olympialisti
just tota hain,että millä ne vesitilat vois suojata ajanhammasta vastaan?ja eihän ne happomaalit estä eikä kestä hitsausta:)ei vaan lähe niin helposti palaa koko kottero?oon kokeillu...millä muuten alunperin noi valurautajutut käsitelty???taitaa moottori säilyy parhaiten,ku laitan vitriiniin ja kattelen lasin läpi??? : :))

Re: happomaali

Lähetetty: 21 Elo 2016 19:09
Kirjoittaja Mile
Raakavedelläkö niitä patarautoja jäähdytetään? Siihen ei oikeen mikään auta, syöpyy minkä syöpyy ja kestää aikansa, kunnes moottorista saa kauniin kukkaruukun puutarhaan.

Mutta jos siinä on makeavesijäähdytys, niin jäähdytysnesteissä on syöpymistä hidastavia aineksia, juuri siksi. Ei niitä vesitiloja koskaan ole millään pinnoiteltu , patarauta kyllä kestää aikansa.

Sinkit siellä vesitilassa siellä täällä olis kyllä hyvä olemassa. Happopesulla ne saa kyllä hyvin puhtaaksi vanhasta moskasta ja kattilakivestä.