Polttoainelinjan suodattimet
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16.10.2008 21:59
Polttoainelinjan suodattimet
Linjassa on järjestyksessä tankilta vedenerotuskuppi jossa on karkeasuodatin, polttoainepumppu, jossa on karkeasuodatin, kierrettävä hienosuodatin, jossa on vedenlaskuproppu ja sitten ruiskutuspumppu ja paluu tankille. Tankkiin on kertynyt töhkää ja olen sen puhdistamassakin, mutta mietin, että riittäisikö hienosuodatin ainoana koko linjassa. Lasisen vedenerotuskupin jätän jotta näkee mitä tankilta tulee, mutta ajattelin ottaa pois kummankin karkeasuodattimen. Syystä, että jos moskaa tulisi joskus jatkossakin tankilta, ainoa vaihdettava suodatin olisi helposti vaihdettava hienosuodatin. Nyt pitää puhdistaa kummatkin karkeasuodattimet ja niiden puhdistus on kovin sottaista ja lähes mahdotonta reissun päällä / merelle kelissä. Vedenerotuskuppi ei enää toimisi kun suodattimen poistaa, mutta vesi erottuisi kuitenkin hienosuodattimessa. Polttoainepumpun läpi moska varmaankin menisi hienosuodattimelle ilman siinä olevaa karkeasuodatinta. Pumppu on mekaaninen kalvopumppu. Mitä olette mieltä näistä ajatuksista. Olisiko karkeasuodaatien poistosta jotain haittaa jota en ole tullut ajatelleeksi?
- CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17.05.2008 1:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Re: Polttoainelinjan suodattimet
Mulla oli 20v kaksi hienosuodatinta peräkkäin, joista eka oli sellanen vedenpoistohanalla oleva Volvo/VAG malli. Se eka oli ainoo, mitä tarvi vaihdella, ja sitäkin aika harvoin. Jos tiedät takissa olevan paskaa, niin oliskohan putsaus ihan paras vaihtoehto?
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 16.10.2008 21:59
Re: Polttoainelinjan suodattimet
Ratkaisin asian niin, että vaihdoin entisen vedenerotuskupin tilalle ison hienosuodattimen. Nyt sen pitäisi olla ainoa tukkeutuva suodatin ja sen vaihto on helppoa ja nopeaa vaikeissakin olosuhteissa. Tottakai tankin puhdistus kuuluu muös ohjelmaan.