Moottorin sinkit epäilyttävät

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Moottorin sinkit epäilyttävät

Viesti Kirjoittaja Seesell » 28.03.2016 12:12

Olen päässyt niin pitkälle että olen löytänyt kaksi epäillyttävän näköistä pulttia moottorin kyljessä. Pitkä ja vaiheikas salapoliisityö toi minut siihen päätökseen että pakko olla sinkit kyseessä, osin siksi että käyttöoppaassa lukee niin ja osin siksi että toisen pultin hatussa loistaa valkopunainen tarra jossa lukee kryptiset kirjaimet jotka muodastavat kokoneemmillekin kielitieteilijöille harvinaisen mutkikkaan kirjainyhdistelmän, zinc, joista monen kuukauden mietiskelyn jälkeen tajusin että sehän on sinkki :)
Kun sitten menin avaamaan tämän yllämainitun pultin moottorin kyljessä, ensiajatukseni oli että en taida kielitieteilijäksi kelvata kun ei mitään sinkkiin viittaavaa ollut nähtävissä kun pultti aukesi. Ainoa mikä tapahtui oli että jokin selittämätön ja kuvaamaton musta mömmö rupesi valumaan reijästä ulos.

Toinen pultti taas oli kovasti tuostunut kiinni mutta aukesi pitkän käsittelyn jälkeen. Korkin kannassa oli kiinni epäillyttävästi sinkin näköinen mötikkä joka paikoitellen oli syöpynyt, mutta suurilta osin näytti olevan kiinteä mötikkä.

Olen huolestunut varsinkin tuosta ensimmäisestä pultista. Onko peli pelattu tämän moottorin osalta? Vai riittääkö uutta putkeen ja menoksi?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Moottorin sinkit epäilyttävät

Viesti Kirjoittaja Seesell » 28.03.2016 12:13

Ja vielä tässä....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

matti
Viestit: 2173
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Moottorin sinkit epäilyttävät

Viesti Kirjoittaja matti » 28.03.2016 16:27

Riittää, tosin voisihan sitä yrittää hieman huuhtoa vesikanavia ennen niiden uusien ruuvaamista.

Seesell
Viestit: 470
Liittynyt: 25.06.2015 22:10

Re: Moottorin sinkit epäilyttävät

Viesti Kirjoittaja Seesell » 28.03.2016 18:49

Kiitos, ihana vihdoinkin kuulla hyviä uutisia!!! Meneekö huuhtelu sillä että tungen vesiletkun tuohon sinkkiaukkoon vai onko olemassa joku parempi/oikeampi tapa?

Vastaa Viestiin