Väkivahva saappi on myös pihassa. Nippanappa tällä vuosituhannella kylläkin. Mutta tollane traileri tarttis saaha niin ei tarttis traktorimiehiä enää hätyytellä veneen siirtoon.
Saappiin ku asentas pari pilssipumppua niin pysyis todennäkösesti pinnallakin samallalailla kun toi vene alkukesästä ;)
Uusi vs. vanha moottori
-
- Viestit: 120
- Liittynyt: 12.10.2015 18:21
Re: Uusi vs. vanha moottori
Moi , mulla oli melaisassa 6.2 gm diesel 160 hv.ei turboa, Max . 30 solmua , mutta se oli liian kookas moottori kaikkine marinointi härpäkkeineen .
Saattaisi saada teho-paino suhteeltaan paremman bensa v8 , niitä on käytettyinä paljon.
Saattaisi saada teho-paino suhteeltaan paremman bensa v8 , niitä on käytettyinä paljon.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 25.02.2005 11:44
Re: Uusi vs. vanha moottori
Pakko päästä kommentoimaan ennen kun akka komentaa pihalle polttopuita hakkaamaan!
Noita moottoreita en kommentoi, mutta pakkoko sitä on joku 2:1 laatikkoa edes ajatella ja helikopterin roottorin kokoista potkuria kun botski ei ole mikään EMMA-Maersk.
Laatikoita löytyy myö 1.2:1 ja 1:1 näillä myös nuo GM dieselit toimii nopeissa veneissä.
Auton automaattilaatikoita on veneissä kokeiltu jo ainakin 1950 luvulta, mutta ei ne ole yleistyneet.
Tänä päivänäkin tehdään 2-vaihteisia merivaihteita, ks. Twin Disc ja ZF-tuotevalikoimat. No yhden 2 pykäläisen ZF-hinnalla saakin sitten upouuden Dacia henkilöauton, tai ainakin melkein.
ZF oheistaa mitoittamaan potkurin niin että 2 vaihteella saavutetaan koneen täysi teho, 1 vaihde on tarkoitettu nostamaan painava jahti liukuun, jolloin potkurille saadaan rajusti lisää vääntömomenttia liukukynnyksen ylittämiseen ja kiihdyttämiseen, sitten pudotetaan plaanissa kierroksia kakkosella matkanopeudella ajaessa tai otetaan veneestä huiput irti.
Noita moottoreita en kommentoi, mutta pakkoko sitä on joku 2:1 laatikkoa edes ajatella ja helikopterin roottorin kokoista potkuria kun botski ei ole mikään EMMA-Maersk.
Laatikoita löytyy myö 1.2:1 ja 1:1 näillä myös nuo GM dieselit toimii nopeissa veneissä.
Auton automaattilaatikoita on veneissä kokeiltu jo ainakin 1950 luvulta, mutta ei ne ole yleistyneet.
Tänä päivänäkin tehdään 2-vaihteisia merivaihteita, ks. Twin Disc ja ZF-tuotevalikoimat. No yhden 2 pykäläisen ZF-hinnalla saakin sitten upouuden Dacia henkilöauton, tai ainakin melkein.
ZF oheistaa mitoittamaan potkurin niin että 2 vaihteella saavutetaan koneen täysi teho, 1 vaihde on tarkoitettu nostamaan painava jahti liukuun, jolloin potkurille saadaan rajusti lisää vääntömomenttia liukukynnyksen ylittämiseen ja kiihdyttämiseen, sitten pudotetaan plaanissa kierroksia kakkosella matkanopeudella ajaessa tai otetaan veneestä huiput irti.
Mile