VIRE 7
-
- Viestit: 678
- Liittynyt: 06.03.2005 19:52
- Paikkakunta: Vantaa
Latauksen säätimestä
Latauksen säädin on sinänsä yksinkertainen nuorille kokeilijoille ja keksijöille, mutta mullakin oli kerran edessä pieni epäuskso.
Vanhassa Sisussani laturia korjattiin, ja korjausukko sanoi, että säätimenkin voisi vaihtaa.
Katsoin Sisun moninapaista säädintä ja ajattelin, että tuo varmaan maksaa.
Korjausukko otti hyllystä vakiomallisen yksinkertaisen murikan, johon menee muistaakseni 3 johtoa.
Se sanoi, että kytke tämä lisäjohdoilla näin. OK Kaikki pelasi hyvin ja vähin kustannuksin. Ne ylimääräiset navat olivat vain "muuten vain".
Taitaa monilla moottorin valmistajilla olla sama systeemi, muuten vain.
Vakioreleen kytkentä pitää tietysti tietää.
Vanhassa Sisussani laturia korjattiin, ja korjausukko sanoi, että säätimenkin voisi vaihtaa.
Katsoin Sisun moninapaista säädintä ja ajattelin, että tuo varmaan maksaa.
Korjausukko otti hyllystä vakiomallisen yksinkertaisen murikan, johon menee muistaakseni 3 johtoa.
Se sanoi, että kytke tämä lisäjohdoilla näin. OK Kaikki pelasi hyvin ja vähin kustannuksin. Ne ylimääräiset navat olivat vain "muuten vain".
Taitaa monilla moottorin valmistajilla olla sama systeemi, muuten vain.
Vakioreleen kytkentä pitää tietysti tietää.
Kyyrö
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 24.08.2004 19:34
- Paikkakunta: lempäälä
Joo sen alkuperäisen säätimen tarkoitus on ilmeiseti säätää latausta ja tehdä jotakin starttauksessa mutta jos ostan lataussäätimen ja starttireleen erikseen niin miten saan ne kytkettyä oikeen ku ei ole kytkentä kaaviota ku alkuperäiselle säätimelle jossa molemmat on samassa paketissa ?
Eikä kyllä oo edes käsitystä miks se semmonen starttirele tarvitaan ?
On noita johtoja tullu autoon ja veneeseen vedettyä muutama metri mutta nää säädin jutut menee vähän jo yli peruskouluopetuksen !!!!
Eikä kyllä oo edes käsitystä miks se semmonen starttirele tarvitaan ?
On noita johtoja tullu autoon ja veneeseen vedettyä muutama metri mutta nää säädin jutut menee vähän jo yli peruskouluopetuksen !!!!
PEPI