Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 15 Helmi 2016 12:00
Moro tutkatietäjät!
Racial Decca 80-luvulta rupesi viime kesänä "pätkimään" -piippasi ja alkoi lämmittää alusta. Myöhemmin ei enään mennyt päälle. Alkulataus pysähtyy 52 sekunnin kohdalle ja stndby alkaa vilkkua. Antenni pyörii...
Mikähän on hajalla?
P
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 15 Helmi 2016 12:03
Noniin...tuli väärään ketjuun...

-
bonito
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja bonito » 15 Helmi 2016 18:20
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 15 Helmi 2016 23:11
Moi
Soitinkin jo tänään ko. firmaan, mutta ne ei ruvennut hommaa tutkimaan. Sanoi, että jos joku harrastuksen vuoksi, niin.... 8\
Pitäisiköhän saada joku toinen puhelimeen..?
P
-
CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Viesti
Kirjoittaja CC » 15 Helmi 2016 23:35
Korjauksessa luultavimmin tarvii olla tekijällä aika paljon harrastusosuutta työn hinnoittelussa, jos siitä mielii kannattavan homman(sulle). Sitä ne varmaan tarkoitti.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 16 Helmi 2016 10:57
Joo, toki noin on.
Ei tuohon rahaa viitsi uhrata. Purin eilen näytön ja yritän löytää jotain palaneita konkkia tai muuta näkyvää vikaa..
Ei kyllä heti mitään pistänyt silmään. Toivotaan että joku huono kontakti vain...
P
-
Qubik
- Viestit: 1091
- Liittynyt: 03 Huhti 2014 23:06
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Qubik » 16 Helmi 2016 16:53
Kuitenkin ennen laitteiden atomeiksi räjähtämista kannattais mietia tilanne ennen rikkiin menoa: onko samaan aika vielä jotain muuta mennyt rikki, onko veneseen ethty ennen sitä jotain, oliko mitään sivuääniä yms toimintahäiriöitä, onko latauksen/akun kanssa kaikki kunnossa, onko annettu käynnistysapua yms pienia yksityiskohtia josta voisi saata osviita, mistä laitteen yhteistyöhaluttomuus johtuu.
Pätkiminen yleensä viitta kai sisäisen lämpökytkimen/sulakkeen laukeamiseen,
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 16 Helmi 2016 18:54
Niinpä!
Avasin tänään antennin ja kytkin kiinni näyttöön. Olin sitä ennen putsaillut ja väännellyt antennijohdon liittimen kontaktipinnat. Peli lähtikin heti päälle, lämmitti loppuun saakka ja pyörähtävä kuvakin tuli! Ainoa mitä ei näkynyt oli heijasteet vaikka vääntelin säätimiä. Sitten huomasin, että magnetronille menevällä piirilevyllä oleva muuntaja kuumeni - minusta liikaa ja tuoksuikin "kuumalle". Olisikohan se syy koko hommaan - nyt ei tosin sulake mennyt, mutta en yrittänytkään pidempään käynnistää. Täytyy näyttää muuntajaa asiantuntijalle huomenna. Magnetronissa on käsittääkseni kova jännite ja se nostetaan parillakin muuntajalla. Luulisi että liian matala jännite estää sen toimimasta kokonaan.
Mielenkiintoista joka tapauksessa rassata noita vehkeitä. Niille voi vielä jotakin tehdäkin kun on analogisia...
P
-
CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Viesti
Kirjoittaja CC » 16 Helmi 2016 22:37
Ambrosio kirjoitti:Niinpä!
Avasin tänään antennin ja kytkin kiinni näyttöön. Olin sitä ennen putsaillut ja väännellyt antennijohdon liittimen kontaktipinnat. Peli lähtikin heti päälle, lämmitti loppuun saakka ja pyörähtävä kuvakin tuli! Ainoa mitä ei näkynyt oli heijasteet vaikka vääntelin säätimiä. Sitten huomasin, että magnetronille menevällä piirilevyllä oleva muuntaja kuumeni - minusta liikaa ja tuoksuikin "kuumalle". Olisikohan se syy koko hommaan - nyt ei tosin sulake mennyt, mutta en yrittänytkään pidempään käynnistää. Täytyy näyttää muuntajaa asiantuntijalle huomenna. Magnetronissa on käsittääkseni kova jännite ja se nostetaan parillakin muuntajalla. Luulisi että liian matala jännite estää sen toimimasta kokonaan.
Mielenkiintoista joka tapauksessa rassata noita vehkeitä. Niille voi vielä jotakin tehdäkin kun on analogisia...
P
Sano sille asiantuntijalle, että tsekkaa ne isolla jännitteellä olevat suotokonkat. Voipi olla oikosessa.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 21 Helmi 2016 15:11
Nonniin - laitoin koneen kokeeksi taas päälle - lämmitti loppuun, tuli kuva ilman kaikuja ja hetken päästä piippasi ja sammui
Sitten ei enään inahtanut - näytön sulake paloi

Voiko siitä päätellä, että vika olisi nimenomaan näytössä eikä antennissa. Antennillehan on oma sulakkensa ja se ei pala. Avasin näytön ja nyt pähkäilen mistä voisi löytyä vikaa...
Puhuit niistä kondensaattoreista. Virtajohdon liittimeen on kytketty niitä oikein nippu, semmoisia "kassimallisia". Voisiko vika olla niissä? Yritin mittailla ohmeja, mutta pitäisi vissiin irrottaa ensin...vai? Nyt osa oli hiljaisia kumpaankaan suuntaan ja osalla tuli pieniä lukemia molempiin suuntiin...
P
Tutka.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Viesti
Kirjoittaja CC » 21 Helmi 2016 16:32
Tuskin vikaa noissa virtajohtoon laitetuissa on, tai ei ainakaan aiheuta kuvattuja ongelmia. Voipi olla monivammainen se, ja korjauskohteita vaikka kuin monta, jos nyt näytön sulake paloi. Tosin ilman serviisimanuskaa on mahdoton arvailla, mitä kautta mitäkin on kytketty.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 21 Helmi 2016 16:53
OK
Täytyy luovuttaa....
Sikäli harmittaa, että kaikki näyttää oikein hyvältä, eikä esim hapettumia näy missään. No uusia saa kaupasta...
Soitan huomenna vielä sinne Raumalle...
Kitos vinkeistä!
P
-
bonito
- Viestit: 787
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 09:53
- Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja bonito » 22 Helmi 2016 07:57
Laitoin YV:n