Wickström W2 kaasu- ja kytkinvaijerien kiinnitys

Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
tommiässä
Viestit: 3
Liittynyt: 31.05.2015 23:24

Wickström W2 kaasu- ja kytkinvaijerien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja tommiässä » 01.07.2015 15:34

Ostin keväällä n 7 metrisen kuidutetun Fiskarin, jonka "kaupantekijäisinä" tuli myyjän mukaan toimiva veneen alkuperäinen W2. Veneessä kiinni ollut W3 oli valitettavasti myyty jo erikseen. Huollossa käynyt kone nostettiin eilen veneeseen ja saatiin osumaan nätisti vanhoihin reikiin ja akseliin kiinni. Itse olen täysi noviisi ja aikalailla peukku keskellä kämmentä, joten oppipoikana häärin ympärillä, kun vanhempi seppä teki asennusta. Antakaa siis löysää, jos termit ja muu tietous heittävät häränypyllyä...

Ruorin vieressä on kaukohallintalaite, mutta vaijereiden kiinnitys koneeseen aiheuttaa päänvaivaa. Liitteenä pari kuvaa aiheesta. Moottorin mukana tuli pari kassillista + ämpärillinen kiinnitysosia sekä muuta kilkettä, joita eilen ihmeteltiin. Löytyi mm. kaasuvaijeriin kuin nakutettuna sopiva kiinnitysrauta, joka kuvassa. Onko W2:ssa tälle jotain reikiä tälle valmiiksi vai improvisoidaanko? Ja mihin kaasuvaijerin pää kuuluu kiinnittää? Käsikaasukahvan reikään vaiko suoraan kaasariin?
kaasuvaijeri.JPG
Toinen kysymys on tuo kytkinvaijeri. Jälleen ämpärinpohjalta löytyi sopivan näköinen usealla reiällä varustettu vempele sen kiinnittämiseen, mutta koneessa on nyt kiinni käsikäyttöisen kytkimen nysä. Onko Wikuihin olemassa valmiiksi kytkinvaijeriin sopivaa tankoa (ja mistä sellaisia tähän hätään?) vai hitsataanko nykyiseen tankoon sopivalle kohdalle putki tuota monireikäistä kiinnitintä varten?
kytkinvaijeri.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

matti
Viestit: 2172
Liittynyt: 12.03.2005 16:31

Re: Wickström W2 kaasu- ja kytkinvaijerien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja matti » 01.07.2015 16:03

Kaasusta tiedä, mut toi kytkintanko näyttäis sopivan suoraan sen pitkän käsitangon tilalle.
Kytkimen kupeesta vasemalle sojottavan akselin päässä ollee pultti?, näkyy kuvassa reikätangon takaa, se löysälle ja käsitanko pois, se reikätanko tilalle ja pultti sopivaan reikään kaapelin haarukkaan, että liikevara on riittävä. 8o

Matti

karelin
Viestit: 41
Liittynyt: 14.09.2013 21:48

Re: Wickström W2 kaasu- ja kytkinvaijerien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja karelin » 01.07.2015 16:27

Kaasusta: Minulla on W3:ssa kaasuvaijeri yhdistettynä siihen käsikaasukahvaan. Minulla on vaan täysin erilainen tuo kiinnitysrauta. Näyttää omavalmisteelta tuo (kuten omanikin), joten etsit vaan paikkaa mihin se voisi sopia.

tommiässä
Viestit: 3
Liittynyt: 31.05.2015 23:24

Re: Wickström W2 kaasu- ja kytkinvaijerien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja tommiässä » 01.07.2015 19:07

Kiitokset vinkeistä, lisää kaivataan varsinkin tuohon kaasuvaijeriasiaan, jos jollain olisi W2 samankaltainen viritelmä.
Tiukassa on tuo kytkimen tangonnysä, täytyy varovaisen napakasti koittaa iskeä siihen jotenkin alapuolelta. Pultti sivusta aukesi kyllä helposti.
tanko.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Amalia
Viestit: 7
Liittynyt: 25.06.2015 18:47

Re: Wickström W2 kaasu- ja kytkinvaijerien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja Amalia » 17.08.2015 10:11

Kaasusta: Minulla on W3:ssa kaasuvaijeri yhdistettynä siihen käsikaasukahvaan. Minulla on vaan täysin erilainen tuo kiinnitysrauta. Näyttää omavalmisteelta tuo (kuten omanikin), joten etsit vaan paikkaa mihin se voisi sopia.

Moi pystytkö laittamaan kuvaa miten sulla on tuo kaasuvaijerin kiinnitys toteutettu.

karelin
Viestit: 41
Liittynyt: 14.09.2013 21:48

Re: Wickström W2 kaasu- ja kytkinvaijerien kiinnitys

Viesti Kirjoittaja karelin » 17.08.2015 19:52

Tällaiset löysin arkistosta. Viikonloppuna aikaisintaan seuraavan kerran paatille menossa. Jos kaipaat niin voin ottaa lisää.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vastaa Viestiin