Vanhat moottorit ja niihin liittyvä tekniikka, akselistot, ohjausjärjestelmät; puuveneilyn rautapuoli.
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 01 Kesä 2015 00:00
Eli semmoinen outo juttu, että Perkins 4.236 koneen lämmöt ei nouse pitkänkään ajon jälkeen kuin reiluun 50 asteeseen. Oletin tietysti termostaatin simahtaneen, mutta se onkin aivan ehjä

Vaihdoin silti uuteen joka sopi vähän väljästi paikalleen ja nyt lämmöt ei nouse senkään vertaaa. Voiko olla, että termari nousee paikoiltaan virrassa ja se ikäänkuin ohitetaan? Tutkin ohjekirjaa ja vesi tosiaan virtaa koneesta lämmönvaihtimeen päin ja sikäli teoriani voisi pitää paikkansa. Mitään tiivistettä en vanhan termarin kanssa nähnyt - olisikohan se voinut murentua ajan myötä kokonaan pois?Termari on hankalassa paikassa lämmönvaihtimen alla ja en viitsisi moneen kertaan hommaa purkaa...
Panu
-
matti
- Viestit: 2185
- Liittynyt: 12 Maalis 2005 15:31
Viesti
Kirjoittaja matti » 01 Kesä 2015 14:15
Yleensä?? termareissa on tiiviste, monesti melko paksu, ikäänkuin halkaistu neliskanttinen O-rengas jonka sisään termostaatin ulkohelma tulee.
Jos se termari on löysä, niin vois olettaa siihen kuuluu ko lainen tiiviste ja mistäs sen tietää millainen asentaja on edellisen laittanut.
Ollessaan löysä se laskee niin suuren virtauksen läpi ettei kone lämpene.
https://www.google.fi/search?q=termosta ... 1312%3B984
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 01 Kesä 2015 15:20
OK
Siis tiivistettä hommaamaan
Kiitos!
Panu
-
CC
- Viestit: 819
- Liittynyt: 17 Touko 2008 01:50
- Paikkakunta: JKLn MLK
Viesti
Kirjoittaja CC » 02 Kesä 2015 00:38
Jep, kahden millin reikä termarissa estää jo usein pikkukuormalla koneen läämpiämisen. Siitä voi haarukoida, kuin tiivis sen asennuksen pitää olla.
36 Cavalier Crusader, nyttemin uudessa kodissa.
-
Ambrosio
- Viestit: 289
- Liittynyt: 18 Huhti 2005 14:11
Viesti
Kirjoittaja Ambrosio » 02 Kesä 2015 10:23
Oppia ikä kaikki
P